Nadawaj na tej samej fali - komunikacja dopasowana do grupy 16-25

Social media | 3 min czytania

Nadawaj na tej samej fali - komunikacja dopasowana do grupy 16-25

Prowadząc profil swojej marki na Facebooku (i nie tylko) jednym z najważniejszych kroków jest doprecyzowanie własnej grupy docelowej – określenie i scharakteryzowanie naszej społeczności w sposób taki, aby bezbłędnie trafiać do interesujących się naszym asortymentem użytkowników i zahaczać o tematy oraz zagadnienia, które leżą w kręgu ich rzeczywistych zainteresowań lub które mogą przykuć ich uwagę.

Znajomość naszych fanów i rozeznanie w ich “codziennym świecie” gwarantuje sukces w komunikacji, a co za tym idzie duże zaangażowanie, szerokie zasięgi, a w ostateczności wysokie wyniki sprzedażowe. Ważne jest, abyśmy mówili ich językiem i tworzyli content w oparciu o znajome i lubiane przez nich formaty.

W przypadku młodzieżowej marki, sprzedającej przypinki do ubrań w stylistyce nawiązującej do popkultury, a więc znanych postaci ze świata show-biznesu, gier, seriali telewizyjnych itp., idealnie sprawdzają się zapożyczenia z języka angielskiego, słownictwo slangowe, skrótowce, porozumiewanie się za pomocą emoji, a także wpisy w postaci popularnych ostatnio memów oraz gifów. Wszystko to w oparciu o wykorzystywanie wątków oraz wydarzeń znanych w środowisku młodych ludzi ogólnie, jak i również w poszczególnych subkulturach.

Wśród treści publikowanych na fanpage’u, oprócz tych stricte sprzedażowych, muszą przeważać posty luźne i lifestylowe przygotowane w odpowiedniej dla danej marki formie oraz przemycające oferowane produkty w przystępny dla naszej grupy docelowej sposób.

Tworzenie własnych memów, prezentujących konkretne produkty i odwołujących się do słynnych wśród naszej zbiorowości tekstów to sposób na unikalne treści, które z pewnością przyciągną naszych fanów, nowych klientów, zachęcą do udostępniania a przy okazji zareklamują produkt.

A1.png

A2.png

Warto również nawiązywać do dni z kalendarza i świąt, które zawierają się w prezentowanej przez nas tematyce i mogą być ważne dla naszej społeczności.

A4.png

A3.png

Gify przykuwają uwagę, a w formie zabawnych ankiet na pewno zaangażują fanów, przy okazji pokazując nasze poczucie humoru i znajomość środowiska, w którym się obracamy.

A5.png

A6-1.png

Slangowe wyrażenia, angielskie wstawki, czy skróty to kolejny znak dla klientów, iż jesteśmy jednym z nich i porozumiewamy się tak jak oni. Łamie to barierę komunikacyjną i zachęcą do wypowiedzi w charakterystycznym dla danej społeczności stylu.

A8-1.png

A7-1.png

Posty produktowe również ubarwione są poprzez krótkie i niestandardowej opisy, które odnoszą się nie do funkcji i sposobu wykonania produktu, a opowiadają jego historię, stojące za nim znaczenie, czy ideę lub umiejscawiają go w popkulturze.

A9.png

A10.png

Zatem jak rozbawić, zaczepić, zainteresować naszych odbiorców i zwrócić ich uwagę na nasz produkt? Specyficzna terminologia, nietypowe grafiki, czy nieszablonowe formaty wpisów są jak najbardziej akceptowalne, o ile współgrają ze stylem życia naszych odbiorców. Należy postawić się po ich stronie, wejść w dane środowisko i stworzyć spójny z naszą marką content. Warto iść za ciosem i pokazać naszej grupie docelowej, że jesteśmy jednym z nich – lubimy te same rzeczy, posługujemy się tym samym słownictwem i mamy podobne poczucie humoru, a nasz produkt świetnie sprawdzi się w ich codziennym otoczeniu i jeszcze bardziej pomoże wyrazić siebie.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!