Jeżeli jesteś jeszcze na etapie skradania się do kampanii Smart PLA jak pies do jeża, masz obsesję na punkcie samodzielnego kontrolowania kampanii i robienia wszystkiego po swojemu, to poniższy case będzie dla Ciebie jak wejście przez drzwi szafy do Narnii. Zapewniamy - nie jesteś gotowy. Najpierw powinieneś nadrobić zaległości z czytania naszego poprzedniego case’a w którym udowadniamy, że inteligentne systemy uczące się Google wiedzą co robią i robią to dobrze. Lektura do nadrobienia tutaj, a potem zapraszamy z powrotem.
Jeżeli natomiast czerpiesz garściami z udoskonaleń i automatów Google, chcemy zainspirować Cię do jeszcze intensywniejszej eksploracji tych obszarów. Wyniki mogą Cię pozytywnie zaskoczyć!
Na początku 2021 roku Google poinformowało o wprowadzeniu do inteligentnych kampanii produktowych zupełnie nowej funkcji. New Customers Acquisition to nic innego, jak cel konwersji ukierunkowany na nowych klientów. Funkcja ta pozwala mocniej skupić się na zwiększeniu liczby nowych klientów pozyskiwanych dzięki kampaniom, podczas gdy do tej pory kampania była kierowana zarówno do nowych, jak i powracających użytkowników. Wartość konwersji w przypadku nowych klientów to suma wartości zakupu i ustawionej przez Ciebie wartości nowego klienta. Połączona wartość jest przypisywana do zakupu dokonanego przez nowego klienta. Ponieważ inteligentne kampanie produktowe korzystają ze strategii ustalania stawek, która maksymalizuje wartość konwersji, włączenie pozyskiwania nowych klientów w celach konwersji, może spowodować wzrost wartości zakupów wśród nowych klientów.
Aby móc uruchomić funkcję NCA, konieczne jest stworzenie listy remarketingowej zawierającej cookies użytkowników, którzy w przeszłości dokonali zakupu na stronie. Okres żywotności takiej listy ma wynosić 365 lub 540 dni. W tym celu należy wykonać poniższe kroki:
Następnie dodajemy do kampanii utworzoną listę jako cel konwersji i włączamy opcję “Pozyskiwanie nowych klientów”. Na wyniki przyjdzie rzecz jasna trochę poczekać, więc aby dowiedzieć się, jakie rezultaty przyniosło to na kontach naszych Klientów, czytaj dalej!
Test nowej funkcji NCA postanowiliśmy przeprowadzić na kontach, które:
Oto jak zadziałała nowa funkcja na wybranych kontach:
Sklep nr 1
Efekt: spadek kosztów o 20%, wzrost przychodów o ok. 2%, wzrost ROAS o niemal 30%.
Sklep nr 2
Efekt: spadek kosztów o ok. 2%, wzrost przychodów o 8%, wzrost ROAS o 10%.
Sklep nr 3
Efekt: wzrost kosztów o 80%, wzrost przychodów o 111%, wzrost ROAS o 15%.
Warto mieć realistyczne oczekiwania względem funkcji NCA - nie spodziewajmy się zawsze wzrostu ROAS o 50%, czasem maksymalnym sukcesem będzie przykładowo +10% (dotyczy to chociażby sklepów z bardzo niską konkurencją lub monopolistów w danej branży). Niemniej pozyskiwanie nowych klientów, którzy w dalszej perspektywie mogą stać się tym powracającymi (stałymi klientami), to niewątpliwie duży i ważny krok na drodze do rozwoju biznesu. Dowodem i zachętą niech będzie fakt, że na dwóch prowadzonych przez nas kontach nastąpił znaczący wzrost przychodów wśród nowych użytkowników.
Sklep nr 1
Sklep nr 2
Zarówno my jak i nasi Klienci byliśmy zdecydowanie usatysfakcjonowani osiągniętymi rezultatami. Należy jednak pamiętać, że wszelkie udoskonalenia kampanii, zwłaszcza te automatyczne, spełzną na niczym lub wręcz przyniosą szkodę, jeśli zawiedziemy na podstawowych elementach gry, tj. struktura kampanii, kierowanie, stawki, budżet, dobór promowanego asortymentu etc. Trzeba więc zadbać, aby kampania sama w sobie działała najlepiej jak to możliwe, by dać szansę algorytmom na jak najbardziej efektywne działanie.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157