Kiedy myślimy o handlu dziełami sztuki, natychmiast przenosimy się w wyobraźni do wysublimowanego wnętrza galerii. Obcowanie “twarzą w twarz” z grafikami, obrazami i rzeźbami zdaje się być nieodzownym elementem przed zakupem idealnego eksponatu. Rozwój technologiczny dosięga jednak wszystkich dziedzin życia, nawet tych najbardziej konserwatywnych. Dlatego też nie było dla nas zaskoczeniem, gdy współpracę z naszą agencją podjął sklep z obrazami.
Przewagą sprzedaży produktów niszowych nad sprzedażą produktów masowych, jest brak znaczącej konkurencji. Pozwala to na podjęcie mniej agresywnych działań w początkowej fazie, a tym samym na zaoszczędzeniu budżetu przeznaczonego na marketing. Posiadając tę wiedzę, działania reklamowe rozpoczęliśmy od prostej kampanii tekstowej. Ruch budowaliśmy dzięki ogólnym frazom. Tradycyjnie do kampanii dołączyliśmy listy RLSA i zbieraliśmy ciasteczka osób najbardziej zaangażowanych w poszukiwania wymarzonego dzieła. Szybko udało nam się osiągnąć satysfakcjonujący wynik wahający się między 500 a 600% ROAS.
Jednak hossa nie trwała długo. Wyniki gwałtownie spadły a sprzedaż praktycznie ustała. Szybko musieliśmy odwrócić tendencję spadkową. Skupiliśmy się zatem na maksymalnym wykorzystaniu list zaangażowanych użytkowników i zmieniliśmy rodzaj kampanii na remarketing dynamiczny.
Za każdym razem, gdy mowa o listach remarketingowych, zwracamy szczególną uwagę na ich konstrukcję. W przypadku omawianego sklepu, oprócz kluczowego elementu czyli zaangażowania użytkowników, szalenie ważną rolę odgrywała długość list odbiorców. Decyzja o zakupie dzieła sztuki w średniej cenie kilku tysięcy złotych, rzadko bywa spontaniczna. Wobec tego zastosowaliśmy listy z 90-dniowym okresem członkostwa i dłuższym. Inwestowanie budżetu tylko w użytkowników odwiedzających w przeszłości stronę sklepu, ponownie dało nam ponad 500 %-owy ROAS, a po dwóch miesiącach od uruchomienia kampanii wyniósł on aż niemal 1800%!
Chcąc wzmocnić działanie stałej kampanii, w porozumieniu z Klientem postanowiliśmy tworzyć kampanie okresowe. Miały one na celu informować o akcjach promocyjnych i rabatach z okazji typu Black Friday. W tym celu najczęściej “sięgaliśmy” po kampanie remarketingu statycznego. Jeśli ktoś z użytkowników był na stronie sklepu, być może nawet blisko podjęcia decyzji zakupowej, to informacja o rabacie tylko go do tej decyzji przybliżała. Kampanie okresowe spełniały funkcję sprzedażową jak i budującą świadomość i wizerunek marki.
Średni ROAS prowadzonych działań za ostatnie kilka miesięcy wyniósł ponad 900%, sprzedaż jest regularna a kampanie stanowią drugie największe źródło pozyskiwania ruchu w sklepie.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157