Nowa domena, nowy cms - co się stanie po przekierowaniu?

Pozycjonowanie | 3 min czytania

Nowa domena, nowy cms - co się stanie po przekierowaniu?

Przyszedł czas na zmiany

Wyobraź sobie następującą sytuację: masz sklep, który prężnie działa w branży od dłuższego czasu (2013 i wcześniej), który dawno temu został zbudowany w nieco archaiczny sposób przez Twojego informatyka (ciężko to nazwać CMS, ale niech będzie) – na własnym oprogramowaniu sklepowym.

Po czterech latach, gdy sklep bardzo dobrze prosperuje i ma spore grono wiernych klientów, postanawiasz pójść z duchem czasu i zobaczyć, czym jest ten mobile, RWD i inne dziwne pojęcia. Wybrałeś nowy silnik sklepowy oparty na SaaS, postanowiłeś dodatkowo zmienić domenę (wcześniej sklep funkcjonował w subdomenie). Jak potoczą się sprawy i czy powyższa historia będzie miała happy end?

Umieszczony mem jest jednym z rozwiązań. Innym jest zwrócenie się o pomoc do nas, podczas wdrażania nowego sklepu i przygotowanie podwalin pod jego włączenie wraz z niezbędnymi przekierowaniami starej wersji na nową. Z przekierowaniami i ich interpretacją przez roboty Google bywa różnie i nie zawsze działają one tak, jak byśmy chcieli (lub jak powinno to być). W tym przypadku jednak, proces trwający łącznie 3 miesiące skutkował nie tylko utrzymaniem dotychczasowej widoczności, ale także jej zwiększeniu! Szło to także w parze ze wzrostem ruchu oraz liczby transakcji – w obu przypadkach mówimy o wzroście rzędu 50%

Nowa_domena_nowy_CMS_2.png

No dobrze, ale jak przebiegł cały proces?

  1. Analiza stanu zastanego.
  2. Przygotowanie wytycznych dla nowego sklepu.
  3. Przygotowanie listy niezbędnych przekierowań (strony kategorii, produktów) ze starej wersji na nowy CMS
  4. Stopniowe przenoszenie wszystkiego ze starej wersji na nową, jeszcze niewidoczną w sieci (na zupełnie nowej domenie bez historii).
  5. Optymalizacja i wdrożenie niezbędnych poprawek SEO na nowej wersji sklepu.
  6. Ostatnie szlify.
  7. Wygaszenie starej domeny wraz z włączeniem nowej wersji strony (przekierowanie 301 dla strony głównej, kategorii i produktów).
  8. Obserwacje i analizowanie wpływu działań na widoczność, pozycje i ruch na stronie.

Dotychczas dowiedzieliście się, że nie tylko udało się zachować poprzedni ruch, ale także byliśmy w stanie zwiększyć jego wartość o 50%. Jak wyglądało to z widocznością w Google? 30% więcej fraz.

A pozycje?

A pozycje tak jak widać na załączonych wykresach.

Obecnie obserwujemy 30 z nich. Każda była poza setką wyników wyszukiwania. W ciągu trzech miesięcy ⅓ jest już w Top10. Czy to mało? Spokojnie, działamy dopiero od niedawna, a powyższe wyniki są jedynie efektem poprawnego zastosowania przekierowań oraz wdrożenia elementarnych optymalizacji SEO.

nowadomena01-790x624.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!