O tym jak w miesiąc zwiększyć liczbę transakcji o 39%, czyli co może kampania DPA w Facebook Ads!

Meta Ads | 5 min czytania

O tym jak w miesiąc zwiększyć liczbę transakcji o 39%, czyli co może kampania DPA w Facebook Ads!

Z końcem lipca ubiegłego roku jeden z naszych stałych Klientów postanowił powierzyć nam swoje kampanie Facebook Ads. Klient ten posiada sklep z bielizną dla kobiet, a jego kampanie Google Ads od dawna osiągają u nas zadowalające wyniki. W tym case study pokażemy Ci, jak wprowadzenie kampanii DPA wpłynęło na wyniki sprzedażowe jednego z naszych Klientów oraz udowodnimy, że kampania DPA Facebook Ads (Dynamic Product Ads) to najlepszy rodzaj kampanii na Facebooku dla sklepów internetowych!

Plan działania

Z Facebook Ads sprawa nie jest tak prosta jak z kampaniami w sieci wyszukiwania Google Ads. Oba systemy reklamowe dzieli zasadnicza różnica - reklamy w sieci wyszukiwania Google wyświetlane są użytkownikom, którzy aktywnie poszukują danego produktu lub usługi, a więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że gdy go znajdą - kupią go. Reklamy na Facebooku wyświetlają się nam podczas przeglądania social mediów w trakcie codziennych czynności, kiedy niekoniecznie mamy w planach dokonanie zakupu. Aby reklamy były skuteczne potrzebny jest więc odpowiedni plan działania.

Jak sprzedawać na Facebooku?

Krok pierwszy do stworzenia strategii działania to zawsze odpowiedni dobór typu kampanii. Dla sklepów internetowych, a taki posiada Klient o którym mowa, stosujemy jako bazę dwa typy kampanii - kampanię z celem konwersje i kampanię DPA.

  • Kampania z celem konwersje - pokazujemy atrakcyjne grafiki, wideo i teksty reklam zachęcające do zakupu.
  • Kampania DPA - wyświetlamy reklamy generowane na podstawie katalogu produktów. Kampania korzysta z automatycznie aktualizowanego pliku produktowego, z którego pobierane są informacje o produktach (zdjęcie, nazwa, cena, marka itd.) Dzięki temu informacje w reklamach zawsze będą aktualne. W skrócie - pokazujemy produkty ze sklepu osobom, które mogą być nimi zainteresowane lub przypominamy wcześniej oglądane towary, aby zachęcić do zakupu.

W przypadku klienta o którym mowa wybór padł na kampanię z celem konwersje. Dlaczego? W sklepie często pojawiają się promocje, które łatwiej komunikować w kampaniach z celem konwersje, ponieważ w tym typie kampanii grafika informująca o promocji będzie bardziej widoczna. W kampanii DPA również mamy możliwość informowania o promocjach poprzez dodanie karty wprowadzającej z taką grafiką, jednak wyświetli się ona wraz z innymi produktami ze sklepu, co automatycznie zmniejszy jej widoczność. Dodatkowo asortyment sklepu to bielizna - musieliśmy więc uważać, aby Facebook nie zakwalifikował naszych produktów jako takich o nieodpowiednich treściach, a łatwiej mieć nad tym kontrolę, kiedy sami wybieramy grafiki, które wyświetlą się w reklamach. W przypadku kampanii DPA zdjęcia produktów pobierane są ze sklepu - nie mamy możliwości zmiany zdjęć produktów, zwłaszcza przy szerokim asortymencie.

Uruchomiliśmy kampanię z celem konwersje - wyniki były poprawne, jednak przecież nie o to nam chodzi! Testowaliśmy nowe metody targetowania, zmienialiśmy grafiki i teksty reklam oraz wykonywaliśmy wszystkie inne działania optymalizacyjne, jednak nadal czuliśmy niedosyt. W końcu, po ustaleniu z klientem zdecydowaliśmy - uruchamiamy kampanię DPA. To był strzał w dziesiątkę!

W nowej kampanii utworzyliśmy 3 zestawy reklam:

  • (remarketing) zestaw kierowany na użytkowników, którzy porzucili koszyk w ciągu ostatnich 30 dni
  • (remarketing) zestaw kierowany na wszystkich użytkowników, którzy przeglądali produkty w ciągu ostatnich 30 dni, ale nie dodali ich do koszyka
  • (nowi użytkownicy) zestaw kierowany na listy zainteresowań związane z bielizną i markami bielizny

Remarketing na Facebooku? Tylko z kampanią DPA!

Mówiąc o kampanii DPA nie sposób nie wspomnieć o tym, że to świetna kampania do wykorzystania remarketingu! Kampania dynamiczna na Facebooku pozwala automatycznie personalizować reklamy i wyświetlać użytkownikom dokładnie te produkty, którymi zainteresowanie wykazali podczas odwiedzenia strony. Dzięki remarketingowi możemy powrócić do użytkowników, którzy są najbardziej skłonni dokonać transakcji, ponieważ już wcześniej wykazali zainteresowanie naszą ofertą. Do tekstów reklam w kampanii DPA dodajemy zachęcające do działania CTA np. Twoje zakupy czekają w koszyku lub Nadal się wahasz? Wróć na zakupy!, które mają za zadanie nakłonić użytkownika do natychmiastowej reakcji. Wystarczy kliknąć w reklamę i dokonać zakupu!

Jak zmieniły się wyniki naszego klienta po uruchomieniu kampanii DPA opartej w głównej mierze na remarketingu?

W jeden miesiąc dzięki uruchomieniu kampanii DPA przychody wzrosły o 34,34%.

xqeM2.png

Odnotowaliśmy wzrost liczby transakcji o 39,06%.

ghoHG.png

Warto wspomnieć, że poprawa wyników została uzyskana bez zwiększenia budżetu i jest spowodowana samym wprowadzeniem nowej kampanii. Od uruchomienia kampanii minęło kilka miesięcy, a z każdym miesiącem obserwowaliśmy wzrost wyników dzięki przeprowadzanym przez nas optymalizacjom. Obecnie kampania DPA jest główną kampanią na koncie, na którą przeznaczamy większość budżetu.

Zobacz również:

Chcesz uruchomić kampanię DPA w Facebook Ads dla Twojego sklepu?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157