Od ogółu do szczegółu, czyli waga drobnych zmian optymalizacyjnych

Pozycjonowanie | 3 min czytania

Od ogółu do szczegółu, czyli waga drobnych zmian optymalizacyjnych

Optymalizacja kategorii

Optymalizacja kategorii, wartościowe treści czy budowanie profilu linkowania. To jedne z najbardziej podstawowych kwestii przy walce o najlepsze pozycje w wyszukiwarce. Optymalizacja strony to jednak o wiele więcej drobnych szczegółów.

W lutym 2018 przyszedł do nas klient ze sklepem w branży kosmetycznej. Wszystkie frazy były na pozycjach powyżej 100. Przeprowadzony audyt wykazał wiele kwestii wymagających poprawy, jak nazwy kategorii, produktów czy duplikaty treści. Część zmian została wprowadzona, a frazy miały przypisane dedykowane podstrony.

Oprócz jednak tak podstawowych zmian, skupiliśmy się również na najdrobniejszych elementach..

Czy kolorem fontu można podbić pozycje?

Zaczęliśmy od treści i zwróciliśmy uwagę na… użyty kolor fontu. Jedną z wytycznych Google jest, jak najlepsza czytelność treści na stronie i nie ukrywanie jej przed użytkownikami. Klient posiadał treści w bardzo jasnoszarym kolorze, który zlewał się mocno z białym tłem. Zachodziło więc ryzyko, że treści, choć wartościowe, mogą być odbierane przez Google jako mniej istotne.

Nagłówek H1 i opis jednej z pozycjonowanych kategorii

Screenshot-2018-11-15-at-10.41.18.png

Fraza: olejek do twarzy

Postanowiliśmy wszystkim treściom na stronie zmienić kolor fontu na wyraźny czarny, a podstrony pozycjonowane przesłać w GSC do ponownej indeksacji.

Praktycznie z dnia na dzień po tej zmianie pozycje fraz uzyskały wyraźne wzrosty.

Screenshot-2018-11-15-at-10.42.00-790x339.png

Dokładne dane kontaktowe zwiększą zaufanie Google

Na kilkanaście fraz zaledwie kilka jest kierowanych na kategorie lub produkty. Znaczna większość to jednak frazy ogólne przypisane stronie głównej, którą zoptymalizowaliśmy odpowiednimi meta tagami czy nagłówkiem H1.

Zauważyliśmy jednak, że oprócz numeru telefonu oraz maila strona nie miała żadnych innych danych kontaktowych – nawet na podstronie Kontakt. Wzięliśmy więc pod uwagę, że Google może mieć przez to zmniejszone zaufanie do strony.

Wprowadzona została więc zmiana, gdzie na podstronie Kontakt uzupełniono informacje takie, jak:

  • pełna nazwa firmy
  • dokładny adres
  • numer telefonu
  • podany numer NIP
  • adresy mailowe do konkretnych działów: Sprzedaży hurtowe, Marketingu oraz Obsługi Klienta

Dodatkowo dokładny adres siedziby oraz NIP zostały wdrożone jako stały element w stopce strony.

Fraza: naturalne kosmetyki

Zmiany te sprawiły, że frazy ogólne zaczęły zyskiwać coraz lepsze pozycje.

Screenshot-2018-11-15-at-10.43.06-790x364.png

Fraza: eko kosmetyki

Screenshot-2018-11-15-at-10.43.36-790x346.png

Podsumowanie

Zoptymalizowanie najważniejszych elementów strony oraz budowa dobrego profilu linkowania, to czasem nie jedyne kwestie wymagające pracy, aby strona była dobrze widoczna w wynikach wyszukiwania.

Głębsza analiza i wprowadzenie nawet najmniejszych zmian może sprawić, że nasza strona znacznie i szybko zwiększy swoje pozycje i ogólną widoczność:

Screenshot-2018-11-15-at-10.44.24-790x259.png

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157