Bezpłatna konsultacja

Od poprawy stanu indeksacji po wzrost przychodów

Jeśli strona ma rankować, najpierw musi się indeksować. To podstawowa zasada, jednak nie zawsze łatwo wprowadzić ją w życie. Poniżej przedstawiamy przykład klienta z branży dom i ogród, którego charakteryzuje duża rotacja produktów, a co za tym idzie - problem z indeksowaniem. Problem, który udało się przekuć we wzrost ruchu i przychodów.

Na czym polegał problem?

W trakcie naszej współpracy klient mocno rozwinął asortyment sklepu. Jest to zjawisko jak najbardziej pozytywne. Problem polegał na tym, że właścicielowi sklepu trudno było należycie zająć się produktami, jeśli w krótkim czasie pojawiają się w tysiącach. Mówiąc wprost - duża część produktów nie została przyporządkowana do odpowiednich kategorii w menu. Brak linkowania wewnętrznego spowodował z kolei, że googlebot nie mógł łatwo ich przecrawlować i zaindeksować. Efekt - sklep posiadał tysiące produktów, ale z poziomu wyszukiwarki nie można było dotrzeć do ponad 40% z nich.

Rozwiązanie - Indexing API

Po zasugerowaniu Klientowi regularnej pracy nad dodawaniem produktów do kategorii, zaproponowaliśmy rozwiązanie doraźne, mające pomóc tu i teraz - zgłaszanie adresów do crawlowania na szeroką skalę za pomocą Indexing API od Google. 

Przełożenie na liczbę zaindeksowanych podstron

Efekty działania z Indexing API można streścić za pomocą kilku statystyk:

  • czas pracy nad indeksowaniem: 6 miesięcy
  • aktualna liczba zaindeksowanych podstron: 19 109
  • liczba podstron zgłoszonych przez API: 7842
  • liczba podstron, które po zgłoszeniu pozostała w indeksie: 7467
  • skuteczność indeksowania (na podstawie dwóch powyższych): 95%
  • procent podstron przepracowanych z API względem całej domeny: 41%

Wzrost liczby zaindeksowanych podstron obrazuje wykres z GSC:

Pozostałe prowadzone działania 

Praca nad indeksowaniem nie była oczywiście jedyną czynnością, jaką podjęliśmy w celu wypracowania możliwie najlepszych wyników. Oprócz tego działaliśmy także nad:

  • optymalizacją on-site,
  • opisami kategorii,
  • wpisami blogowymi,
  • linkowaniem zewnętrznym.

Praca nad indeksowaniem była jednak najbardziej globalnym działaniem.

Efekty

Suma podjętych działań wpłynęła na wzrost widoczności w top 10 wg Senuto:

wzrost liczby wyświetleń i kliknięć w GSC

wzrost ruchu (+49,96%)

wzrost przychodów w listopadzie względem poprzedniego okresu (+79,68%)

Na podstawie danych z API Google Search Console możemy ponadto wskazać, że same zaindeksowane przez nas podstrony na przestrzeni ostatnich 6 miesięcy odpowiadały za 43,6% wszystkich wyświetleń i 27,7% wszystkich kliknięć.

Jeśli borykasz się z problemem indeksowania lub słabymi wynikami organiczymi w Google, zapraszamy do skorzystania z naszej usługi pozycjonowania!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!