Pozycjonowany sklep związany jest z branżą odzieży męskiej i damskiej. Na samym początku pojawiło się założenie, że wszystkie treści i inne elementy wprowadzane podczas optymalizacji muszą wpisywać się w wartości marek premium.
Osiągnięcie kompromisu pomiędzy efektywnością, a zachowaniem jak najlepszego wizerunku sklepu było tutaj kluczowym czynnikiem, który wpływał na optymalizację. Nieoceniona okazała się również pomoc właściciela sklepu, który po uzyskaniu podstawowych informacji o procesie pozycjonowania był w stanie odpowiednio wpływać na poprawki, tak aby zachować wstępne założenia.
W sklepie gruntownie przebudowano menu, które wcześniej opierało się tylko i wyłącznie na eksponowaniu marek. Optymalizacja drzewa kategorii skupiła się głównie na wyeksponowaniu konkretnych towarów, które pozostały w silnym związku z nazwami ich producentów. Wprowadzenie zmian spowodowało automatyczny wzrost liczby fraz widocznych w wyszukiwarce oraz spowodowało wzrost ruchu organicznego.
W ciągu pierwszych 2 miesięcy udało się również wprowadzić do top50 wyników ponad 750 fraz, oraz 8 fraz w top10
Po zaindeksowaniu zmian związanych z całkowitą przebudową menu mogliśmy przystąpić do optymalizacji meta tagów oraz nagłówków w kategoriach. Dzięki danym zgromadzonym w Google Search Console możliwe było sprawdzenie, jakie frazy pojawiają się w wynikach wyszukiwania dla konkretnych adresów URL. Na podstawie tych informacji zmodyfikowane zostały title oraz nagłówki kategorii.
Na podstawie uzyskanych fraz zaplanowano rozbudowę treści na stronie, dla każdego z wytypowanych adresów URL.
Sama zmiana meta oraz nagłówków przyczyniła się do kolejnych dynamicznych wzrostów. W ciągu miesiąca liczba fraz w top10 wzrosła z 8 do 29, a liczba fraz w top50 z 750 do 1300. Frazy, które pojawiły się w topach były frazami wartościowymi, przekładającymi się na ruch oraz sprzedaż.
O ile współczynnik konwersji delikatnie spadł, to liczba transakcji wzrosła niemal dwukrotnie. Spadek współczynnika konwersji związany był ze znacznie zwiększonym ruchem.
Okres następnych pięciu miesięcy związany był przede wszystkim z wypełnianiem sklepu treściami, głównie opisami kategorii utworzonymi na podstawie danych z GSC. Był to jeden z trudniejszych procesów, ponieważ bardzo ważne było tutaj wstępne założenie mające kreować sklep na lidera branży, który posiada w swojej ofercie jedynie najlepsze w danej kategorii produkty. Wyselekcjonowane frazy nie mogły wpływać negatywnie na odbiór treści, a same teksty musiały spełniać wysokie wymogi jakości.
Okres dodawania treści to ciągły wzrost widoczności sklepu oraz generowanie coraz większego ruchu.
Zanotowany wyraźny spadek w ruchu organicznym, to oczywiście Święta Bożego Narodzenia. Zaraz po świętach ruch znowu dynamicznie zaczął rosnąć, co jest tylko potwierdzeniem, że towary premium nie znają słabszych okresów sprzedażowych.
Sam content przyczynił się oczywiście do sporego wzrostu widoczności sklepu na kolejne frazy.
Rok zakończył się z 87 frazami w top10 oraz 3000 fraz w top50.
W związku z tym, że rozwijanie treści przynosiło bardzo dobre efekty postanowiono, że w sklepie pojawi się blog, który będzie poruszał kwestie związane z modą oraz poradami. Pomysł okazał się strzałem w dziesiątkę, ponieważ dzięki niemu uzyskano kolejne frazy, które pojawiły się w top50 i można było zająć się wprowadzaniem ich na czołowe pozycje.
W sklepie bardzo mocno rozbudowano linkowanie wewnętrzne, które miało na celu uwidocznienie najbardziej sprzedażowych fraz oraz kategorii. Założeniem było wprowadzenie do top10 fraz, które będą przekładały się na konwersję. Nikomu nie zależało na generowaniu bezużytecznego ruchu. Frazy długoogonowe były w tym przypadku generowane przez karty produktów.
Linkowanie wewnętrzne wraz z działaniami offsite przyniosło efekt w postaci umieszczenia na topowych pozycjach około 225 fraz.
Na samym początku współpracy, w momencie przystąpienia do optymalizacji kategorii, przesłana została informacja o konieczności modyfikacji nazw produktów. Nazwy pozbawione były cech szczególnych, nie zawierały nazw producentów (nawet jeśli ktoś trafił na bluzkę z tego sklepu, to wysokie ceny powodowały natychmiastowe opuszczenie sklepu). Ważnym aspektem było, aby do sklepu trafiały faktycznie te osoby, które są zainteresowane towarem wysokiej jakości.
W ścisłej współpracy z nami team odpowiedzialny za prowadzenie sklepu był w stanie sam zmienić nazwy produktów oraz podczas wprowadzania kolejnych trzymać się ustalonych zasad. Dzięki temu, pomimo wzrostu ruchu organicznego, który w ciągu roku wzrósł na stronach produktowych o ponad 10 000%, współczynnik odrzuceń zwiększył się jedynie o kilka punktów procentowych.
W ciągu roku naszej współpracy sklep osiągnął przychód ponad 1 miliona zł. Jego dzienny ruch to kilkuset unikatowych użytkowników. Sklep wymagał pełnej optymalizacji od samych podstaw, co ostatecznie przyczyniło się do dużych wzrostów.
Case poza wskazaniem głównych elementów, które zostały zoptymalizowane na stronie pokazuje, że bardzo ważnym czynnikiem w SEO jest czas. Omawiany sklep ma jeszcze przed sobą główne wzrosty, ponieważ na pozycjach w top10 znajduje się jedynie 5% fraz. Na pozycji tuż przed pierwszą dziesiątką znajduje się blisko tysiąc mocnych słów kluczowych. W tym przypadku uzyskanie zadowalającego efektu zajęło rok. Kolejny rok będzie najprawdopodobniej okresem największych wzrostów. Wynika z tego, że pełne i zadowalające efekty pracy nad zaniedbanym sklepem mogą pojawić się nawet po kilkunastu miesiącach.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157