Konkurencyjność branży środków czystości
Sklep z branży związanej ze środkami czystości i akcesoriami do sprzątania. W początkowej fazie pracy nad sklepem skupiono się przede wszystkim na optymalizacji wyznaczonych do pozycjonowania kategorii oraz na rozbudowywaniu profilu linkowania. Na pozostałych podstronach sklepu ustawiono schematy meta tagów. W tak konkurencyjnej branży okazało się to niewystarczające i konieczne było zoptymalizowanie całego drzewa kategorii.
W menu pojawiało się bardzo dużo duplikatów kategorii, które mogły prowadzić do kanibalizacji kluczowych dla sklepu fraz.
Planowanie działań
Od samego początku wiedzieliśmy, że przede wszystkim trzeba skupić się na pełnym audycie meta tagów oraz nagłówków w sklepie, a w dalszej kolejności jeśli pojawi się taka zgoda ze strony właściciela sklepu, całkowicie zoptymalizować menu.
Efekty pierwszych zmian
Po wprowadzeniu pierwszej puli poprawek tj. po zoptymalizowaniu meta tagów oraz nagłówków pierwsze dwie ważne dla klienta frazy odnotowały spore wzrosty i dostały się do top10 wyników.
Fraza 1: Akcesoria do sprzątania
Fraza 2: Ręczniki Tork
Po pierwszym widocznym sukcesie naszych działań, pojawiła się zgoda na optymalizację najważniejszych elementów drzewa kategorii.
Efekty po drugim etapie zmian
Po wprowadzeniu optymalizacji pojawiły się kolejne wzrosty pozycji kluczowych fraz. Warto tutaj zaznaczyć, że lepsze pozycje uzyskały nie tylko najważniejsze frazy ale również szereg pozostałych. Optymalizacja menu sprawiła, że sklep jest bardziej przejrzysty i łatwiejszy w nawigacji, co mogło przyczynić się również do wzrostu konwersji o prawie 10%.
Fraza 1: Dozownik do papieru
Fraza 2: Sprzęt do sprzątania
Statystyki dowodem skuteczności działań
Cała optymalizacja sprawiła również, że ruch w sklepie w końcu zaczął rosnąć. Na screenie okres 2 miesięcy po wprowadzeniu poprawek, w porównaniu z analogicznym okresem z zeszłego roku.
Wnioski
- Raz zoptymalizowany sklep wcale nie musi być zoptymalizowany dobrze
- Nie należy bać się wprowadzania dużych zmian, które całkowicie zmieniają strukturę menu nawet w sklepach z długą historią – jeśli zmiany są uzasadnione nie bójcie się ich.
- Do optymalizacji każdego sklepu należy podejść globalnie