Jeśli powodzenie Twoich ofert na Allegro nie było Ci obojętne, zapewne już od dawna stosowałeś opcję Wyróżnienia. Dla tych bardziej wtajemniczonych oczywistym stało się promowanie ofert za pomocą Allegro Ads. Ale tylko prawdziwe orły wyciskają z Allegro Ads, ile się da i wdrażają najnowsze formaty reklamowe, które udostępnia ta platforma.
Jesteśmy partnerami Allegro, więc jednym z przywilejów było udostępnienie nam reklamy graficznej nieco szybciej, niż pozostałym użytkownikom. Natychmiast przystąpiliśmy do jej testowania.
Na początek garść technikaliów. Reklama graficzna Allegro Ads przeznaczona jest dla sprzedawców, którym zależy na maksymalizacji sprzedaży wybranych produktów oraz zwiększeniu rozpoznawalności. Wyświetlana jest nad wszystkimi wynikami wyszukiwania (zarówno płatnymi jak i bezpłatnymi), przez co są najbardziej widocznym elementem strony, zaraz po belce menu. Reklama rozliczana jest w modelu CPM, więc samodzielnie możecie określić, ile chcecie zapłacić za 1000 wyświetleń. Do konfiguracji niezbędnych jest kilka elementów. Ale nie zniechęcajcie się, lista nie jest zbyt obszerna. Potrzebne Wam będzie:
Konfiguracja jest prosta i do wykonania w kilku krokach. Po jej ukończeniu reklamy są poddawane weryfikacji, co może zająć jedną-dwie doby. Oto jak będą wyglądać gotowe reklamy:
Jesteście zapewne ciekawi, dlaczego akurat Wy mielibyście wdrożyć u siebie ten nowy rodzaj kampanii, albo kiedy przyniesie Wam najlepsze rezultaty. Reklamy graficzne Allegro przetestowaliśmy dotąd u kilku naszych Klientów i mamy już swoje wnioski. Ciekawi?
Po pierwsze: reklama graficzna Allegro jest dla Ciebie, jeśli stosujesz na swoich aukcjach promocje lub sezonowe wyprzedaże. Dzięki możliwości umieszczenia w reklamie tekstu, w transparentny sposób poinformujesz użytkowników o rabacie, jeszcze zanim zaczną scrollować listę aukcji konkurencji.
Po drugie: kampania sprawdzi się, jeśli sprzedajesz produkty niszowej, mało znanej marki. Serwowanie w reklamie logotypu Twojej marki, lub marki którą dystrybuujesz zadziała podobnie jak kampania GDN w Google Ads- zbuduje świadomość i rozpoznawalność marki. W tym przypadku kampania prawdopodobnie nie zagwarantuje Ci szalonego poziomu sprzedaży, ale zwiększy liczbę wyświetleń, kliknięć oraz zainteresowanie ofertami.
Już w dniu uruchomieniu kampanii wygenerowała ona aż 4132 odsłony, co oznacza taką samą liczbę widocznych wyświetleń Twoich ofert i co ważne - logotypu!
Po trzecie: zabrzmi banalnie, ale spróbuj tego formatu reklamy jeśli zdjęcia Twoich produktów są…ładne :) Według specjalistów Allegro większe szanse na zgarnięcie kliknięć mają oferty, których zdjęcia są estetyczne, wyraziste i odróżniają się od zdjęć tych samych produktów sprzedawanych przez konkurencję.
Testowanie nowego typu kampanii trwało stosunkowo krótko. Jednak po tym czasie jestesmy pewni dwóch rzeczy: reklama graficzna Allegro Ads fantastycznie wspiera sprzedaż tradycyjnej kampanii. Na jednym z kont pozyskaliśmy 16 transakcji w 7 pierwszych dni jej działania. Druga sprawa - wypracowanie satysfakcjonującego ROAS-u (zwrotu z nakładów na reklamę) może wymagać wiele czasu, ale pamiętajmy, że nie jest to celem tej kampanii. Tu walczymy o widoczność i kliknięcia. Bez wątpienia im szybciej wdrożycie tę kampanię na swoich kontach, tym będziecie lepiej widoczni i rozpoznawalni niż Wasza konkurencja!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157