Optymalizacja formularzy i przycisków CTA, czyli jak poprawiliśmy user experience w sklepie internetowym!

Optymalizacja konwersji | 3 min czytania

Optymalizacja formularzy i przycisków CTA, czyli jak poprawiliśmy user experience w sklepie internetowym!

Wykonaliśmy audyt UX dla sklepu, który sprzedaje elektronarzędzia. Badania przeprowadziliśmy z perspektywy doświadczeń użytkownika, który pierwszy raz chce zrealizować zakupy w sklepie, a także w oparciu o tzw. dobre praktyki użyteczności. Analizowaliśmy wygląd sklepu w wersji desktop w różnych rozdzielczościach ekranów, na różnych przeglądarkach oraz z poziomu mobile, jak również w oparciu o niezależne narzędzia. Podczas naszych prac mieliśmy na uwadze, że intuicyjne rozwiązania i właściwie zaprojektowana architektura informacji, mają znaczący wpływ na finalny wynik konwersji.

Podkreślamy zatem, że równolegle z szukaniem nowych form promocji i dotarcia do grupy docelowej sklepu, należy analizować stronę internetową, aby diagnozować obszary ryzyka, mogące utrudniać internautom realizację założonego celu.

Optymalizacja użyteczności, czyli w jaki sposób sprzedawać więcej w sklepie internetowym?

E5T5o.png

Podczas wykonywania audytu użyteczności przyjrzeliśmy się przyciskom CTA i formularzom dostępnym na stronie klienta, przyjmując za założenie, że to one realizują cele, które określono jako nadrzędne. W związku z tym, iż w sklepie internetowym tym celem jest sprzedaż, analizowaliśmy proces zamówienia, patrząc przez pryzmat poziomu i stopnia wdrożonych implementacji. Finalnie raport użyteczności, który otrzymał klient, wypełnił: praktyczne zalecenia oraz opisy, wyjaśniające charakter błędów, pogrupowane wg priorytetów.

W badaniach wzięliśmy pod uwagę:

-liczbę i rozmiary pól w formularzu zamówienia, i jego długość,

-rozmieszczenie formularza,

-umiejscowienie przycisków CTA (wezwań do akcji),

-towarzyszące im komunikaty i ich perswazyjność,

-walidacje błędów,

-informacje o statusie użytkownika,

-ogólny poziom intuicyjności zastosowanych rozwiązań.

Diagnoza: zablokowany lejek zakupowy!

9dfgO.png

W trakcie analiz testowaliśmy proces zakupowy, realizując go także z punktu widzenia niezarejestrowanego użytkownika. Biorąc pod uwagę, że strony internetowe, które maksymalnie skupiają uwagę internautów na celu (tu sprzedaży) i niepotrzebnie nie rozpraszają użytkowników, wzbudzają pozytywne odczucia użytkowników, zaleciliśmy:

1) zmianę lokalizacji widgetu chat-u, który zasłaniał guzik “dodaj do koszyka”,

ViC3n.png

2) oraz usunięcie go z procesu zakupowego, ponieważ przykrywał cenę i przycisk “zamawiam”, utrudniając realizację zakupów,

tBLfZ.png

3) walidację formularza dostawy na inny adres, który wyświetlał sprzeczne komunikaty, nie różnicując, czy jest wypełniony właściwie.

qTzA6.png

Podczas analiz zdiagnozowaliśmy krytyczny błąd w procesie zamówienia, który uniemożliwiał realizację zakupów. Celem potwierdzenia wykonaliśmy testy na rozmaitych komputerach, w różnych przeglądarkach oraz z poziomu mobile, ustalając, że użytkownik nie mógł dokonać transakcji, klikając “przejdź dalej”, niezależnie od tego, którą opcję adresu wybrał.

HBH0W.png

Wdrożenie receptą na sukces!

Celem wykonanej przez nas analizy użyteczności serwisu było znalezienie odpowiedzi na pytanie, jak sprawić, aby strona internetowa klienta dużo bardziej skutecznie realizowała konwersję. Naprawa błędu, efektem którego była niemożność zamówienia, odblokowała lejek sprzedażowy. Aktualnie CTA i formularze na stronie sklepu Klienta nie tylko nie rozpraszają użytkownika, ale właściwie nim nawigują, prowadząc do zakupu.

WkZdF.png

Równolegle (poza optymalizacją konwersji z tego źródła) nastąpiła poprawa jakości doświadczeń użytkowników wobec serwisu, co jest cennym prognostykiem na przyszłość, szczególnie patrząc przez pryzmat obecnie wdrażanych innych modyfikacji, wynikających z audytu UX.

Popraw z nami doświadczenia użytkownika i zwiększ sprzedaż w sklepie.

Zamów bezpłatną wycenę!

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157