Optymalizacja konwersji kluczem do sukcesu - audyt sprzedaży

Optymalizacja konwersji | 4 min czytania

Optymalizacja konwersji kluczem do sukcesu - audyt sprzedaży

Wykonaliśmy audyt sprzedaży sklepu internetowego, który sprzedaje wysokiej jakości produkty wyposażenia wnętrz, w tym ekskluzywne meble, lampy, dodatki i akcesoria. Naszym celem była optymalizacja konwersji. W zakresie UX (doświadczeń użytkownika) analizy objęły ocenę architektury sklepu i przyjazności zastosowanych rozwiązań. W tym obszarze zweryfikowaliśmy stronę główną, menu kategorii oraz karty produktów, podstrony informacyjne oraz sekcję blogową. Moduł odnoszący się do obecności sklepu w kanałach social media, strategii komunikacyjnej oraz działań reklamowych, czy technik pozyskiwania klientów trafnie uzupełnił dokument. Integralnym elementem całości pozostało porównanie konkurencji, a rozdział, w którym skupiliśmy się na szerokości oferty, dopełnił analizy. Finalny kształt dokument zyskał, uzupełniony o testy obsługi klienta.

Jakie optymalizacje wykonaliśmy?

Prace nad sklepem objęły optymalizacje cechujące się zróżnicowaniem w zakresie priorytetów. Znalazły się wśród nich zmiany poważne, jak i te, które w pierwotnej ocenie, można uznać za „kosmetyczne”. Jednak finalnie - mające wpływ na wzrost wskaźników sprzedaży.

TsgRx.png

Osiągnęliśmy sukces poprzez wdrożenie poniższych (przykładowych) walidacji:

  • w zakresie bezpieczeństwa danych oraz płatności zweryfikowaliśmy ważność protokołu SSL,

r9tBO.png

Audyt wykazał konieczność modyfikacji kilku elementów na stronie głównej sklepu. W pracy nad nią skupiliśmy się na elementach związanych ze sprzedażą, estetyką i wzmocnieniem pozytywnych doświadczeń u odwiedzających. Jak to osiągnęliśmy?

  • Wyeksponowanie ikon, które były słabo widoczne i gubiły się na jasnym tle strony, ułatwia nawigację i dokonanie zakupu.

RwI6z.png

  • Wyłączenie modułu tłumaczeń, który nie działał poprawnie, wyeliminowało ryzyko powstawania błędów zarówno w zakresie znalezienia produktów, jak i uzyskania rzetelnej informacji o produktach, opcjach logistycznych czy w procesie finalizacji zamówienia.
  • Wprowadzenie sumarycznego i zwartego widoku banerów na belce korzyści zwięźle prezentuje atuty sklepu. W komunikacji sugerowaliśmy nastawienie na społeczny dowód słuszności, bo uosabia użytkownikom ich niewypowiedziane potrzeby. W naszej optyce znalazły się więc także dodatkowe usługi, które realizuje sklep (np. projekty aranżacji wnętrz). Ponieważ e-sklep ma aspiracje, by inspirować oraz stworzyć zaufaną grupę odbiorców, ważny również jest branding jako czynnik różnicujący konwersję. Postawiliśmy więc na treści dopasowane do grupy docelowej. Content tej sekcji jest związany z promowaniem doradztwa ekspertów, kreowaniem trendów i wysoką jakością projektów, które realizuje e-sklep.

A w dalszym etapie prace nad sklepem objęły:

  • usystematyzowanie widoku poszczególnych kategorii, które po optymalizacji legitymizują się czytelnym układem sprzyjającym zakupom, a ich nazewnictwo odpowiada teraz faktycznej zawartości,
  • reorganizację karty produktów, w tym aspekcie cenne było wprowadzenie rzetelnych i jasnych informacji o dostawie, czasie realizacji zamówienia i opcjach logistycznych. W kontekście przejrzystości karty priorytetowa okazała się także zmiana w zakresie prezentowanej wagi produktów. Zalecane kilogramy znacznie bardziej wizualizują charakter produktu i pozwalają określić szybko, jaki będzie finalny koszt zamówienia. Uzupełnienie opisów produktów stanowiło zwieńczenie działań,
  • włączenie na karcie produktów modułów „odpowiadających” za maksymalizację sprzedaży, które nie tylko skłaniają użytkowników do głębszego eksplorowania oferty sklepu i powiększenia zamówienia, ale w warstwie estetycznej rozwiązują niewykorzystane, puste i białe przestrzenie,

zvRyB.png

  • opracowanie strategii dla bloga firmowego i regularną publikację ciekawych, inspirujących wpisów, które lojalizują klientów i sprzyjają budowaniu zaufanej społeczności wokół sklepu,
  • zadbanie o dostępność konsultantów oraz zminimalizowanie ewentualnych obiekcji u potencjalnego klienta do podawania danych kontaktowych poprzez wprowadzenie anonimowego chat-u,

Podsumowanie, czyli jaki jest efekt audytu sprzedaży?

Strona główna sklepu jest teraz intuicyjna i przyjazna, a współczynnik odrzuceń ją opisujący (notujący wartość lepszą o 20%) to potwierdza. Karty produktu właściwie prezentują produkt wraz z jego opcjami dodatkowymi, co sprzyja intuicyjnym zakupom. Znaczącą poprawę odczuć użytkownika wobec strony sklepu widać w przyrostach wartości transakcji i przychodów. Wzrosty cieszą i stanowią pozytywną zapowiedź na przyszłość.

eGnyT.png

Chcesz poprawić konwersję w sklepie?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!