Działania remarketingowe
Przez bardzo długi czas prowadziliśmy działania remarketingowe dla jednego z naszych klientów działających w branży odzieżowej. Optymalizowaliśmy w sposób znaczący reguły działań zmieniając przede wszystkim grupę docelową i żywotność listy. Prawdziwy skok jakościowy zanotowaliśmy jednak dopiero po dogłębnej analizie wyników i popularności danych podstron.
Na osiągnięcie tego efektu pozwoliły przede wszystkim inne usługi, które pozwoliły generować w sposób regularny zdecydowanie wyższy ruch na stronie klienta. W parze z tym faktem przyszła możliwość rozbicia ogólnego remarketingu na wiele pomniejszych kampanii kierowanych na poszczególne, zawężone grupy docelowe.
Kluczem do określenia konkretnych grup docelowych zostali producenci odzieży. Drugą zmianą było znaczne wydłużenie żywotności wpisu na listę do minimum 100 dni. Efekty tej optymalizacji przeszły nasze najśmielsze oczekiwania.
Efekty
Raport działań ogólnych, które promowały wyprzedaż sięgającą 50%!
Efekt ten został osiągnięty kosztem niespełna 800 zł, co dało i tak satysfakcjonujące przełożenie kosztów na sprzedaż. Rozbicie działań na kilkanaście mniejszych kampanii spowodowało jednak, że współczynnik kosztu do przychodu z ok. 23% spadł do 8,2%!
Ciągła praca nad selekcją pozwoliła ostatecznie wybudować liste kilkunastu kampanii reklamowych dających nam kilkusetprocentowy wzrost z wydatków reklamowych. Rekordowy ROAS według Analyticsa wyniósł aż 936%!
Podsumowanie
Co musicie zrobić by spróbować u siebie osiągnąć podobny efekt?
Wygenerować odpowiednie liczby codziennych wejść (minimum 2-3 tysiące dziennie)
Wybrać kilka (lub kilkanaście) wiodących produktów, producentów lub wąskich kategorii
Przygotować pod te grupy listy remarketingowe oraz kreacje graficzne
Analizować wyniki i wyłączać najsłabsze z tych grup
Taki cykl działań na pewno pozytywnie wpłynie na zyskowność Waszych działań remarketingowych!