Mówi się, że na wszystko co dobre trzeba trochę poczekać. W przypadku wyników kampanii reklamowych Meta Ads naszego klienta Butomania.pl przekonaliśmy się, że jest w tym powiedzeniu dużo prawdy - ale czekać na pewno było warto! W tym case study opowiemy Wam, dlaczego ważna jest konsekwencja w działaniu i współpraca z algorytmami.
Wykres wzrostu liczby przychodów i transakcji w 2023 roku.
Działania reklamowe rozpoczęliśmy pod koniec czerwca 2022 roku. Wcześniej klient nie prowadził działań reklamowych w Meta Ads, nie miał w witrynie piksela ani konta reklamowego - wszystko więc konfigurowaliśmy od zera, co miało zarówno plusy, jak i minusy.
Zalety nowego piksela | Wady nowego piksela |
Czyste dane - możliwość gromadzenia danych bez zakłóceń z przeszłości. | Brak historycznych danych - brak wglądu w poprzednie wzorce i wyniki. |
Nowe możliwości - szansa na eksperymentowanie z nowymi strategiami i podejściami. | Dłuższy czas na optymalizację - piksel potrzebuje czasu, aby "nauczyć się" i zacząć efektywnie docierać do celu. |
Unikanie poprzednich błędów - możliwość uniknięcia powtarzania nieefektywnych wzorców. | Brak wstępnych wniosków - brak natychmiastowego dostępu do informacji o tym, co działało w przeszłości. |
Co więcej, dla branży obuwniczej okres wakacji wiążę się ze znacznymi spadkami sprzedaży, a to oznaczało dodatkowe utrudnienie już od samego początku działania kampanii. W pierwszej kolejności zadbaliśmy więc o to, aby zapewnić algorytmom jak najwyższej jakości dane - uruchomione zostały kampanie reklamowe z celem Ruch oraz z celem Sprzedaż (zarówno te skierowane do nowych użytkowników, jak i remarketingowe). Pozwoliło to na napływ świeżych i konkretnych danych o zachowaniach użytkowników, z których korzystały i korzystają nadal algorytmy.
Tylko wśród nowych użytkowników przetestowaliśmy łącznie 25 kombinacji metod kierowania opartych o dane demograficzne, zainteresowania, grupy lookalike i ich różne kombinacje.
Jak widzicie powyżej, testowane były różnorodne grupy. W grupach tych dodatkowo sprawdzaliśmy różnorodne grupy produktów w osobnych wariantach reklam np. bestsellery wytypowane na podstawie danych z Google Analytics, zestawy produktów dostosowane do sezonu, obuwie dziecięce, obuwie męskie, obuwie damskie…
Z uwagi na brak danych na temat tego, jakie produkty będą wzbudzać zainteresowanie, postanowiliśmy, że upieczemy dwie pieczenie na jednym ogniu. Miało to też oczywiście swoje minusy - w pierwszych miesiącach działania kampanii reklamowych wyniki nie były tak oszałamiające, jak teraz, ale bez trudnych początków zarówno my, jak i algorytmy nie mielibyśmy danych potrzebnych do generowania wysokich wyników w przyszłości.
Wykres wzrostu liczby przychodów i transakcji w 2022 roku.
Pierwszy sensowny w naszym mniemaniu skok przychodów odnotowaliśmy dopiero w październiku tego samego roku, jednak już wcześniej widzieliśmy stopniowy spadek kosztów wygenerowania konwersji pośrednich - od wyświetlenia zawartości aż po dodanie informacji o płatności. Kiedy koszt dokonania zakupu zaczął stanowczo spadać, wiedzieliśmy, że to jest ten długo wyczekiwany przez nas moment - algorytmy w końcu “zrozumiały” jakimi zachowaniami cechują się odbiorcy, którzy dokonają konwersji. Jednocześnie my wiedzieliśmy już, w jaki sposób zachęcać odbiorców do zakupów w treściach reklam, jakie produkty im pokazywać oraz jakie grupy są tymi, w których algorytmy są w stanie znaleźć zainteresowane asortymentem osoby.
ROAS kampanii reklamowych w 2022 roku
ROAS kampanii reklamowych w 2023 roku
Oczywiście nie jest tak, że mały wzrost przychodów sprawił, że uznaliśmy, że sprawa jest załatwiona. To, co zaobserwowaliśmy w październiku było dopiero początkiem. W kolejnych miesiącach wprowadzaliśmy dziesiątki (a może nawet setki?) działań optymalizacyjnych, które miały na celu poprawę wyników kampanii.
W marcu na koncie pojawiła się możliwość uruchomienia kampanii sprzedażowej Advantage+. Wtedy też zaproponowaliśmy klientowi pierwsze zwiększenie budżetu, który przeznaczyliśmy na rozwój nowej kampanii - mieliśmy już świadomość, że Meta wie, co robić aby trafić do odpowiednich odbiorców.
Z czasem przeznaczaliśmy coraz większe środki na coraz bardziej rentowne kampanie. Początkowy budżet ustalony w czerwcu 2022 roku zwiększył się trzykrotnie. Wszystko to przełożyło się na aktualny wynik kampanii - w 2023 roku średni ROAS z kampanii reklamowych wyniósł 2440%.
Jako ciekawostkę podajemy Wam także podgląd z raportu klienta, w którym zobaczyć możecie różnice między pierwszym a drugim półroczem prowadzenia działań reklamowych:
ROAS wyższy o 247%
liczba transakcji większa o 352%
wzrost przychodów o 386%
Nasze działania dowodzą, że cierpliwość i konsekwencja w działaniach reklamowych przynoszą znakomite rezultaty. Rozpoczynając od zera, stworzyliśmy kampanie, które dostarczały wartościowe dane, pozwalając algorytmom efektywnie docierać do odpowiednich odbiorców. Przez skrupulatne testowanie i optymalizację, osiągnęliśmy imponujący wzrost ROAS. Wzrost ten, widoczny oczywiście także w liczbie transakcji i przychodów, pokazuje, jak ważna jest współpraca z algorytmami oraz zrozumienie tego, w jaki sposób działają.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157