Kampanie reklamowe w branży modowej wiążą się zawsze z działaniem na bardzo konkurencyjnym rynku. Sklepów, które sprzedają podobny asortyment są setki, dlatego też ważne jest, aby wciąż pozyskiwać nowych klientów, a jednocześnie dbać o to, aby obecni chętnie do sklepu wracali. Wielu świadomych klientów nie zadowala się już tylko kampanią odpaloną na listy remarketingowe, bo wie, że ta metoda sprzedaży nie jest skalowalna.
Dlatego cel działań reklamowych prowadzonych dla fantastycznego sklepu z galanterią skórzaną, Skorzana.com brzmiał: utrzymanie wysokiego poziomu rentowności (ROAS) przy jednoczesnym pozyskaniu nowych użytkowników i zwiększeniu budżetu.
Jak nam poszło? Przeczytasz poniżej.
Początki współpracy w Meta Ads - dlaczego nowi klienci są ważni?
Ze sklepem Skorzana.com współpracujemy na różnych polach już ponad dekadę (polecamy wcześniejszy case study dotyczący realizacji usługi SEO. We wrześniu 2022 roku współpraca została rozszerzona o kampanie reklamowe na Facebooku i Instagramie. Przed przekazaniem nam konta reklamowego klient prowadził jedynie proste działania remarketingowe oparte o katalog produktowy, które pozwalały na znane wielu osobom “odzyskiwanie porzuconych koszyków”. Nie wykorzystywano potencjału kampanii reklamowych w Meta w zakresie kierowania do zupełnie nowych odbiorców.
ROAS kampanii remarketingowej Skorzana.com na 3 miesiące przed rozpoczęciem współpracy
W pierwszej kolejności skupiliśmy się więc na tym, aby przetestować różnorodne grupy nowych odbiorców oraz na obserwacji wpływu uruchomienia kampanii do nowych użytkowników na kampanię remarketingową. Pomimo etapu testowania, utrzymaliśmy wysoki poziom zwrotu ze środków wydanych na reklamę, a nawet minimalnie go zwiększyliśmy do 1017% ROAS.
ROAS kampanii reklamowych Skorzana.com w pierwszych trzech miesiącach współpracy z Traffic Trends
Wynik ten uzyskany został przede wszystkim dzięki wzrostowi ROAS kampanii remarketingowej, na który złożyły się następujące działania:
1) Pozyskanie nowych użytkowników na listach - byli to m.in. klienci z kampanii skierowanej do nowych użytkowników
2) Rozbudowanie remarketingu - stworzyliśmy precyzyjne zestawy reklam skierowane do osób przeglądających najpopularniejsze marki i kategorie oraz zestawy skierowane do osób, które obejrzały co najmniej kilka produktów w witrynie
3) Dodanie wzajemnych wykluczeń pomiędzy zestawami reklam
ROAS kampanii remarketingowych Skorzana.com w pierwszych trzech miesiącach współpracy z Traffic Trends
Regularna optymalizacja kluczem do sukcesu
Regularne działania optymalizacyjne pozwoliły na utrzymanie wysokiego poziomu zwrotu zainwestowanej kwoty na reklamę. Najważniejsze z nich to:
- testowanie różnych celów optymalizacyjnych dla zestawów reklam
- regularna wymiana treści reklam (grafik, wideo oraz treści pisanych)
- tworzenie dodatkowych reklam i zestawów reklam z ofertami specjalnymi, np. na Black Friday, Dzień Matki itp.
- kontrola skuteczności umiejscowień
- kontrola skuteczności w różnych grupach wiekowych
- kontrola skuteczności w zależności od płci odbiorców
- kontrola częstotliwości wyświetlania reklam
- łączenie lub wstrzymywanie zestawów reklam, które po czasie zaczęły się na siebie nakładać
- regularna relokacja budżetu pomiędzy zestawami reklam w zależności od ich skuteczności w ostatnim okresie
- stopniowe zwiększanie budżetu reklamowego
Jak widzisz, prowadzenie kampanii wymaga pracy na wielu obszarach - od kontrolnej analizy, przez uparte testowanie, po kreatywną pracę nad zasobami reklamowymi. Jednak chcielibyśmy skupić się na ostatnim podpunkcie, czyli stopniowym zwiększaniu budżetu reklamowego w trakcie działania kampanii reklamowych, bo to on okazał się strzałem w dziesiątkę.
Rosnące koszty aukcji na Facebooku, związane z konkurencją w tak popularnej branży, spowodowały, że początkowo obrany budżet zaczął podlegać nadmiernej fragmentacji. Po przetestowaniu kilkunastu kombinacji zestawów reklam ograniczyliśmy ich liczbę oraz zwiększyliśmy budżet. Skutkiem tego działania był:
- wzrost przychodów o 208,6%
- wzrost liczby transakcji o 244,6%
- wzrost klikalności reklam (CTR) o 21,3%
- spadek CPC aż o 44,7%
Porównanie wyników kampanii remarketingowych Skorzana.com przed i po nawiązaniu współpracy
ROAS z ostatnich 9 miesięcy w porównaniu do poprzedniego okresu o tej samej długości minimalnie spadł (11,6%). Porównujemy jednak kampanię o znacznie większej skali sprzedaży i bazującą na nowych klientach, do działań węższych i dedykowanych tylko listom remarketingowym. W związku z tym, z całą pewnością możemy uznać, że cel i nasze założenia zostały zrealizowane, a skala sprzedaży i otwarcie się na nowych odbiorców rekompensuje delikatny spadek rentowności. I to z nawiązką!