Kolejny klient zdecydował się powierzyć w nasze agencyjne ręce swoje reklamy Allegro Ads. Asortyment liczy prawie 1000 ofert z głównych kategorii elektroniki komputerowej. Głównym celem wyznaczonym przez Klienta było wygenerowanie w jak najkrótszym czasie ROAS powyżej 1500%.
Szybko okazało się, że zadanie nie jest łatwe. Zróżnicowany asortyment stawiał opór pierwszym optymalizacjom konta Allegro Ads. Potrzebowaliśmy tropu, w którym kierunku powinny przebiegać kolejne optymalizacje na koncie reklamowym. Codzienny monitoring uruchomionych kampanii wykazał, że lwią część kosztów generowały oferty nie przekraczające wartości 50 zł. Na koncie Allegro znajdowały się produkty zarówno za kilka, jak i za kilka tysięcy złotych. Uznaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie segmentacja reklamowanego asortymentu z uwzględnieniem ceny. Wykonana zmiana pozwoliła lepiej rozdzielić środki reklamowe i uniknąć generowania zbyt dużych kosztów przez produkty, których sprzedaż nie przynosi zbyt dużych przychodów.
Wyniki kampanii uległy znacznej poprawie i już po trzech tygodniach od uruchomienia kampanii zbliżyliśmy się do założonego celu, niemniej jednak wiedzieliśmy, że musimy jeszcze bardziej podkręcić zwrot z wydatków na reklamę Klienta.
Monitorując codzienne wyniki kampanii zauważyliśmy, że przy najskuteczniejszej wysokości stawek max CPC, budżet dzienny jest niewystarczający, aby wyświetlać reklamy w ciągu całego dnia.
Przeprowadziliśmy kolejną zmianę w strukturze kampanii, wykluczając oferty nieskuteczne, generujących zbyt mały zwrot z wydatków na reklamę oraz te, których cena nie przekracza 300 zł.
Po wielu złożonych optymalizacjach udało się osiągnąć założony cel i to rekordowo krótkim czasie. Potrzebowaliśmy niespełna czterech tygodni, aby osiągnąć wymagany przez Klienta ROAS. Kampania cały czas zachowuje budzący optymizm trend, generując z tygodnia na tydzień coraz to wyższy zwrot z wydatków na reklamę.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157