Prowadzenie kampanii wizerunkowej w sieci reklamowej

Google Ads | 5 min czytania

Prowadzenie kampanii wizerunkowej w sieci reklamowej

Sprzedaż produktów premium przez internet nie jest łatwą sztuką.

Kiedy klienci mają wydać setki lub tysiące złotych, wolą pójść do sklepu stacjonarnego, gdzie mogą obejrzeć produkt na żywo, dotknąć go i porozmawiać o nim ze sprzedawcą.

W takiej sytuacji najważniejsze jest zbudowanie zaufania do marki – dopieszczenie strony internetowej, regulaminu dostaw i zwrotów, a także opisów produktów, które sprzedajemy. Klienci muszą czuć się bezpiecznie kupując w naszym sklepie.

Dodatkowo sprzedając tak drogie produkty nie można ograniczać swoich kampanii do użytkowników, którzy już znają naszą markę, dokonali już zakupu. Ciągle trzeba poszerzać bazę potencjalnych klientów.

Do tego celu świetnie nadają się kampanie w sieci reklamowej Google Ads. Dają olbrzymie możliwości kierowania reklam do osób zainteresowanych asortymentem podobnym do naszego.

Jak to robimy w Traffic Trends?

U jednego z naszych klientów sprzedającego asortyment premium wprowadziliśmy na miesiąc taką kampanię. Wykorzystaliśmy zróżnicowane kierowanie:

  • odbiorcy na rynku – dzięki tej metodzie w łatwy sposób można dotrzeć do użytkowników interesujących się asortymentem, który sprzedajemy,
  • tematy – ten sposób umożliwia wybranie tematyki witryn, na których będą wyświetlać się nasze reklamy,
  • odbiorcy o podobnych zainteresowaniach
  • podobni użytkownicy – dzięki utworzeniu listy remarketingowej obejmującej wszystkich użytkowników witryny w ciągu ostatnich 30 dni, Google Ads miał możliwość stworzenia listy zawierającej użytkowników podobnych do tych, do których dociera remarketing

Podzieliliśmy kampanię w taki sposób, że każdej grupie reklam odpowiadała jedna lista odbiorców. Umożliwiło to precyzyjną kontrolę stawek dla każdego typu kierowania i ułatwiło analizę ich skuteczności.

W kampani wykorzystaliśmy jedynie reklamy elastyczne. Dzięki możliwości samodzielnego wprowadzenia tekstu, każda grupa odbiorców uzyskała po 2 warianty reklam dopasowanych do ich zainteresowań.

Co chcieliśmy osiągnąć?

Naszym celem było zapoznanie z marką i przyciągnięcie świeżego ruchu do sklepu. Kampanie brandowe wcześniej sprawdzały się bardzo dobrze, więc najistotniejszą kwestią było rozpowszechnienie marki wśród nowych użytkowników.

Kampania przez miesiąc działania uzyskała ponad 200 tysięcy wyświetleń i współczynnik klikalności na poziomie 0,30%. W naszym przypadku nie sprawdziło się kierowanie na tematy – te grupy uzyskały 1 401 wyświetleń i 0 kliknięć. W zasadniczym stopniu właśnie one zaniżyły CTR kampanii. Największy współczynnik klikalności (0,39%) uzyskała grupa kierowana na podobnych użytkowników. Dzięki temu mamy informację, że w naszym przypadku profil potencjalnych klientów najlepiej został dopasowany na podstawie list remarketingowych.

Czy kampania spełniła swoje zadanie?

Jak najbardziej.

Po miesiącu działania sprawdziliśmy skuteczność nowych działań:

  • 83% wszystkich sesji z kampanii w sieci reklamowej to nowe sesje
  • przy niewielkim wzroście kosztów (12%) udało się uzyskać ponad ¼ więcej kliknięć
  • rozmiar listy remarketingowej “Wszyscy użytkownicy – okres członkostwa 30 dni” wzrósł dla sieci wyszukiwania z 22 433 użytkowników do 26 553

Screenshot-2018-11-15-at-10.58.45-790x296.png

Remarketing

Rozmiar listy remarketingowej, która zawiera użytkowników zaangażowanych (którzy odwiedzili co najmniej 3 strony podczas jednej sesji i nie dokonali żadnej transakcji) zwiększył się z 4 938 użytkowników do 5 488

Screenshot-2018-11-15-at-10.59.24-790x281.png

Wyniki

Sprawdziliśmy również, jak zmieniło się zaangażowanie użytkowników po wprowadzeniu nowej kampanii. Średni czas trwania sesji uzyskanych z kampanii zwiększył się o 6,38% w porównaniu do wyników z poprzedniego miesiąca (1 minuta 55 sekund w porównaniu z 1 minutą 48 sekund). Zauważyliśmy również, że na tle danych dla wszystkich źródeł ruchu (1 minuta 47 sekund) jest to wynik powyżej średniej.

Powyższe zmiany nie są znaczące, jednak warto zwrócić na nie uwagę – oczekiwaliśmy raczej skrócenia średniego czasu trwania sesji, ze względu na zazwyczaj duży współczynnik odrzuceń kampanii w sieci reklamowej. Niewielka poprawa średniego czasu trwania sesji wskazuje na dobre dopasowanie grup odbiorców i reklam do promowanego asortymentu.

Jeśli chodzi o współczynnik odrzuceń dla nowej kampanii, był on większy o 15% od średniego współczynnika odrzuceń ze wszystkich źródeł (72,51% w porównaniu do 64,68%). Nie jest to wynik zadowalający, ale jego poprawę można będzie uzyskać w przyszłości przez dostosowanie stawek dla najlepszych treści, wstrzymanie najmniej skutecznych grup odbiorców i dokładniejsze wykluczanie nieodpowiednich miejsc docelowych wyświetlania reklam.

Przede wszystkim w wyniku wprowadzenia nowej kampanii udało się zwiększyć liczbę osób zaznajomionych z marką, co w przyszłości może w znaczący sposób przełożyć się na zwiększenie sprzedaży. Warto w tym celu uruchamiać kampanię w sieci reklamowej co jakiś czas, w celu poprawy świadomości naszej marki na rynku.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157