Prowadzenie profilu na Instagramie - rób to dobrze!

Social media | 4 min czytania

Prowadzenie profilu na Instagramie - rób to dobrze!

Instagram jest jedną z najszybciej rozwijających się platform w mediach społecznościowych. Liczba jego użytkowników stale rośnie, a miesięcznie aktywnych w serwisie jest ich miliard! To wszystko sprawia, że staje się on kuszącym miejscem do wypromowania swojego biznesu. Aby osiągnąć sukces i trafić do potencjalnych klientów, profil musi przebić się na tle swojej konkurencji i być atrakcyjny dla użytkowników. Jak to uczynić?

Zasada #1 - Planowanie działań

Aby komunikacja wzbudziła zainteresowanie odbiorcy, musi być przemyślana. Warto zaplanować swoje działania z wyprzedzeniem po to, by publikowane treści były spójne i regularne. To dobre rozwiązanie również na wypadek sytuacji awaryjnych, gdy nie ma czasu lub możliwości na bieżące tworzenie contentu. Pomocne okazać się może skupienie na 3 cechach, które wyróżniają prowadzoną przez Was działalność na tle konkurencji i wokół nich budować komunikację na Instagramie.

image2-3.png

Zasada #2 - Obserwuj konkurencje i top profile

Brak weny dopada każdego. Dlatego warto obserwować poczynania konkurencji oraz najpopularniejszych użytkowników czy marki, by znaleźć inspiracje do kreowania komunikacji na swoim profilu. To pozwoli także na wyłapanie aktualnie panujących trendów i nowości, które cieszą się popularnością wśród użytkowników Instagrama.

Zasada #3 - Atrakcyjne treści graficzne

Podstawą komunikacji w tym serwisie są zdjęcia. I to właśnie im powinno się poświęcić najwięcej uwagi, chcąc wkroczyć z reklamą swojego produktu czy usługi do świata Instagrama. Zwykły packshot nie będzie tu miał racji bytu. Aby grafika czy fotografia wyróżniła się na tle innych, publikowanych dziennie w tym serwisie w niebotycznych ilościach, musi cechować się jakością, estetyką i kreatywnością. Warto pokazać produkt lub usługę w użyciu, tworzyć kolaże i układanki czy zastosować fotografię flat lay. Nie potrzebny jest profesjonalny i wart tysiące złotych sprzęt, by stworzyć dobre, przyciągające uwagę zdjęcie. Z pomocą przychodzą instagramowy komplet funkcji do edycji zdjęć oraz charakteryzujące go filtry. Ponadto warto również korzystać z bezpłatnych aplikacji do obróbki zdjęć, które dzięki wgranym opcją sprawią, że fotki staną się jeszcze bardziej atrakcyjne.

image3-3.png

Zasada #4 - Zaskakuj formą

Choć na Instagramie pierwsze skrzypce grają zdjęcia, warto również od czasu do czasu korzystać z innych formatów, takich jak krótkie video czy boomerangi. To pomoże wprowadzić nieco świeżości na profil.

Zasada #5 - Buduj komunikację na Stories

Instagram Stories, którego główną cechą jest efemeryczność wrzucanych treści, to świetne miejsce, by pokazać kadry z życia firmy, informować o specjalnych promocjach czy publikować zdjęcia klientów, na których oznaczyli oni markę czy firmę.

image1-4-790x1399.png

Zasada #6 - Buduj relację z fanami

To, co jest publikowane w mediach społecznościowych, musi spotykać się z reakcjami odbiorców. To nie tylko sposób na zwiększenie zasięgu danej treści, ale przede wszystkim wyraz sympatii i zaangażowania fanów. Sprowokuj ich do takiej aktywności, kierując do nich pytania umieszczane we wpisach, zachęcając do dzielenia się opinią oraz tworząc ankiety w Instagram Stories. Dyskutuj z odbiorcami, komentując wypowiedzi publikowane przez nich na Twoim profilu. Dzięki takim działaniom możliwe jest poznanie opinii odbiorców nt. usług czy oferowanych produktów, a także wskazówek, co należy zmienić lub ulepszyć w biznesie, by jak najlepiej zaspokajał potrzeby klientów.

Zasada #7 - Eksperymentuj

Instagram jest świetnym narzędziem do budowania wizerunku marki i pozyskiwania nowych klientów. Warto być czujnym, bowiem trendy na tej platformie zmieniają się dynamicznie. Nie bój się eksperymentować, by znaleźć te formy i treści, które najbardziej spodobają się klientom. To właśnie od nich można uzyskać bezcenne sugestie – odbiorcy swoim zaangażowaniem wokół pojawiających się treści przekażą Tobie informację, czy kierunek, który testujesz będzie strzałem w 10, czy może warto coś zmienić lub szukać dalej.

Jeżeli nie wiesz, jak zacząć, zaufaj swojej intuicji. Nikt bowiem nie zna lepiej Twoich klientów, niż Ty sam. Nie bój się testować różnych rozwiązać, by znaleźć optymalną formę komunikacji. Nie zapominaj o powyższych wskazówkach, które pomogą Tobie stworzyć atrakcyjny dla odbiorcy profil.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!