Czy można rozpocząć pozycjonowanie zanim sklep ruszy?
Najpierw produkt na wirtualnej półce w sklepie internetowym i później pozycjonowanie, a może zacząć pozycjonowanie zanim zaczniemy sprzedawać? Takie pytanie stawia sobie niejeden właściciel sklepu.
Zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych najpierw zaopatruje się w towar, a następnie decyduje się pozycjonować związane z nimi frazy. Jednak zdarzają się także sytuacje, gdy nasz sklep jest nastawiony na ciągły rozwój, pozyskiwanie nowych dostawców i oferowanie coraz bardziej atrakcyjnych marek. W tej drugiej sytuacji nieraz jest tak, że od nawiązania kontaktu z producentem do pojawienia się towaru w naszym sklepie, mija kilka miesięcy. Co w tym czasie robić, czy warto zdecydować się na działania SEO?
Wzrosty
Zamieszczony obok wykres przedstawia zmianę pozycji frazy “Fila” (branża odzieżowa) w wynikach wyszukiwania Google dla jednego z pozycjonowanych przez nas sklepów internetowych. Jak widać na wykresie, w grudniu 2017 roku rozpoczęliśmy pracę nad promocją nowej marki odzieżowej, z założeniem, że dopiero na wiosnę 2018 towar pojawi się w sprzedaży.
Działania
Począwszy od grudnia 2017 rozpoczęły się działania optymalizacyjne podstrony (kategorii produktowej), na której miały pojawić się sprzedawane produkty. Wśród przeprowadzonych przez nas działań należy wymienić:
- publikację tekstu na ponad 2 tysiące znaków, który opisywał markę “Fila” oraz uwzględniał opis asortymentu, który ma pojawić się w sklepie,
- dostosowanie tagów HTML title, meta description oraz H1, tak aby jak najlepiej spełniały swoją funkcję (metoda ciągłego ulepszania),
- poniżej opisu pojawiło się kilka przykładowych produktów, które kierowały, jak każdy inny produkt, do osobnej podstrony z unikalnym opisem, ale co istotne – na każdym z nich była zamieszczona wyraźna informacja o możliwości zakupu dopiero w przyszłości,
- co ważne, podstrony produktowe otrzymały dane strukturalne schema.org w taki sposób, aby były one zgodne z wymogami Google (czyli aby nie otrzymać kary za nieetyczne działanie),
- kategoria została podlinkowana z poziomu strony głównej sklepu,
- i ostatni kluczowy element: rozpoczęliśmy budować profil linkowania wokół wybranego adresu URL.
Na pierwszy efekt nie trzeba było długo czekać – już w połowie grudnia 2017 fraza “Fila” była w okolicach pozycji 60-70, a następnie sukcesywnie zdobywała kolejne progi: top50, top40, top30…
NA POCZĄTKU MARCA 2018 FRAZA “FILA” BYŁA JUŻ W TOP10, CZYLI NA MIESIĄC PRZED ROZPOCZĘCIEM MOŻLIWOŚCI ZAKUPIENIA ONLINE PIERWSZYCH PRODUKTÓW! Tak wygląda perfekcyjnie rozegrany scenariusz działań SEO w Traffic Trends.