Bezpłatna konsultacja

Przygotuj frazę do sprzedaży - fraza w top10 zanim produkty będą w magazynie sklepu

Kategoria: Pozycjonowanie

Branża: Moda

Czy można rozpocząć pozycjonowanie zanim sklep ruszy?

Najpierw produkt na wirtualnej półce w sklepie internetowym i później pozycjonowanie, a może zacząć pozycjonowanie zanim zaczniemy sprzedawać? Takie pytanie stawia sobie niejeden właściciel sklepu.

Zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych najpierw zaopatruje się w towar, a następnie decyduje się pozycjonować związane z nimi frazy. Jednak zdarzają się także sytuacje, gdy nasz sklep jest nastawiony na ciągły rozwój, pozyskiwanie nowych dostawców i oferowanie coraz bardziej atrakcyjnych marek. W tej drugiej sytuacji nieraz jest tak, że od nawiązania kontaktu z producentem do pojawienia się towaru w naszym sklepie, mija kilka miesięcy. Co w tym czasie robić, czy warto zdecydować się na działania SEO?

Wzrosty

Zamieszczony obok wykres przedstawia zmianę pozycji frazy “Fila” (branża odzieżowa) w wynikach wyszukiwania Google dla jednego z pozycjonowanych przez nas sklepów internetowych. Jak widać na wykresie, w grudniu 2017 roku rozpoczęliśmy pracę nad promocją nowej marki odzieżowej, z założeniem, że dopiero na wiosnę 2018 towar pojawi się w sprzedaży.

przygotuj_fraze-790x339.png

Działania

Począwszy od grudnia 2017 rozpoczęły się działania optymalizacyjne podstrony (kategorii produktowej), na której miały pojawić się sprzedawane produkty. Wśród przeprowadzonych przez nas działań należy wymienić:

  • publikację tekstu na ponad 2 tysiące znaków, który opisywał markę “Fila” oraz uwzględniał opis asortymentu, który ma pojawić się w sklepie,
  • dostosowanie tagów HTML title, meta description oraz H1, tak aby jak najlepiej spełniały swoją funkcję (metoda ciągłego ulepszania),
  • poniżej opisu pojawiło się kilka przykładowych produktów, które kierowały, jak każdy inny produkt, do osobnej podstrony z unikalnym opisem, ale co istotne – na każdym z nich była zamieszczona wyraźna informacja o możliwości zakupu dopiero w przyszłości,
  • co ważne, podstrony produktowe otrzymały dane strukturalne schema.org w taki sposób, aby były one zgodne z wymogami Google (czyli aby nie otrzymać kary za nieetyczne działanie),
  • kategoria została podlinkowana z poziomu strony głównej sklepu,
  • i ostatni kluczowy element: rozpoczęliśmy budować profil linkowania wokół wybranego adresu URL.

Na pierwszy efekt nie trzeba było długo czekać – już w połowie grudnia 2017 fraza “Fila” była w okolicach pozycji 60-70, a następnie sukcesywnie zdobywała kolejne progi: top50, top40, top30…

NA POCZĄTKU MARCA 2018 FRAZA “FILA” BYŁA JUŻ W TOP10, CZYLI NA MIESIĄC PRZED ROZPOCZĘCIEM MOŻLIWOŚCI ZAKUPIENIA ONLINE PIERWSZYCH PRODUKTÓW! Tak wygląda perfekcyjnie rozegrany scenariusz działań SEO w Traffic Trends.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!