Najpierw produkt na wirtualnej półce w sklepie internetowym i później pozycjonowanie, a może zacząć pozycjonowanie zanim zaczniemy sprzedawać? Takie pytanie stawia sobie niejeden właściciel sklepu.
Zdecydowana większość właścicieli sklepów internetowych najpierw zaopatruje się w towar, a następnie decyduje się pozycjonować związane z nimi frazy. Jednak zdarzają się także sytuacje, gdy nasz sklep jest nastawiony na ciągły rozwój, pozyskiwanie nowych dostawców i oferowanie coraz bardziej atrakcyjnych marek. W tej drugiej sytuacji nieraz jest tak, że od nawiązania kontaktu z producentem do pojawienia się towaru w naszym sklepie, mija kilka miesięcy. Co w tym czasie robić, czy warto zdecydować się na działania SEO?
Zamieszczony obok wykres przedstawia zmianę pozycji frazy “Fila” (branża odzieżowa) w wynikach wyszukiwania Google dla jednego z pozycjonowanych przez nas sklepów internetowych. Jak widać na wykresie, w grudniu 2017 roku rozpoczęliśmy pracę nad promocją nowej marki odzieżowej, z założeniem, że dopiero na wiosnę 2018 towar pojawi się w sprzedaży.
Począwszy od grudnia 2017 rozpoczęły się działania optymalizacyjne podstrony (kategorii produktowej), na której miały pojawić się sprzedawane produkty. Wśród przeprowadzonych przez nas działań należy wymienić:
Na pierwszy efekt nie trzeba było długo czekać – już w połowie grudnia 2017 fraza “Fila” była w okolicach pozycji 60-70, a następnie sukcesywnie zdobywała kolejne progi: top50, top40, top30…
NA POCZĄTKU MARCA 2018 FRAZA “FILA” BYŁA JUŻ W TOP10, CZYLI NA MIESIĄC PRZED ROZPOCZĘCIEM MOŻLIWOŚCI ZAKUPIENIA ONLINE PIERWSZYCH PRODUKTÓW! Tak wygląda perfekcyjnie rozegrany scenariusz działań SEO w Traffic Trends.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157