Bezpłatna konsultacja

Reklamy wideo w przerywniku - zdobądź nowych, zaangażowanych użytkowników

Kategoria: Google Ads

Branża: Moda

Internetowych sklepów z odzieżą z każdym dniem jest coraz więcej.

Nieważne, czy to mały butik czy ogromny sklep z markami premium – każdy z nich musi walczyć o pozycję w reklamach i wynikach wyszukiwania. Opieranie swojej sprzedaży na klientach, którzy znają sklep i jego ofertę, nie jest wystarczające. Nawet najwięksi gracze na rynku nie zatrzymują się i wykorzystują wszystkie możliwości do zwiększenia liczby klientów.

W Google Ads jest kilka możliwości sprowadzenia nowego ruchu do witryny. Są to reklamy graficzne w sieci reklamowej lub prezentowanie filmów na YouTube. W przypadku omawianego sklepu odzieżowego, aby przyciągnąć nowych użytkowników i zainteresować ich nową kolekcją, uruchomiliśmy reklamę na YouTube. Wybraliśmy ten kanał reklamy, aby móc kierować kampanię do lepiej sprecyzowanych grup odbiorców, niż w przypadku  kampanii w sieci reklamowej. Dodatkowo użytkownicy, którzy w danej chwili oglądają film na YouTube, są zazwyczaj bardziej skupieni i mają więcej wolnego czasu na przejście do sklepu i zapoznanie się z jego ofertą.

Przygotowania kampanii

Zdecydowaliśmy się na krótki, 6-sekundowy film w przerywniku, którego nie da się pominąć – tzw. bumper ads. Odwraca on na chwilę uwagę użytkownika, ale jest na tyle krótki, że nie wywołuje frustracji z powodu przerwania wcześniej oglądanego materiału.

Zadaniem bumper ads jest zaintrygowanie i zainteresowanie potencjalnego klienta. Ze względu na to, że nie ma wiele czasu na przekazanie treści, należy kierować reklamę do konkretnie sprecyzowanych grup odbiorców. W kampaniach wideo występują podstawowe metody kierowania (takie jak: grupy demograficzne, odbiorcy na rynku itd.), ale są dostępne też dodatkowe możliwości, jak kierowanie na zdarzenia z życia.

W naszym przypadku wybraliśmy konkretne kanały na YouTube do wyświetlania reklam, aby mieć pewność, że pokazują się one tylko wybranej przez nas grupie odbiorców. Podzieliliśmy kampanię w taki sposób, aby każdy kanał YouTube był przypisany do osobnej grupy reklam. Dzięki temu mieliśmy większą kontrolę nad stawkami dla poszczególnych grup odbiorców. Ułatwiło to również analizę liczby wyświetleń i skuteczności każdego kanału.

Stroną docelową reklam był najnowszy katalog z asortymentem sklepu.

Jak to się potoczyło?

We wszystkich grupach reklam skorzystaliśmy z dostosowania stawek dla najlepszych treści – dzięki temu reklamy wyświetlały się częściej w najpopularniejszych filmach na wybranych przez nas kanałach.

Z czasem okazało się, że nie wszystkie wybrane przez nas kanały umożliwiają reklamowanie, dlatego kierowanie kampanii zostało zawężone do 10 aktywnych kanałów z 12.

Czy udało się uzyskać zamierzony efekt?

Kampania przez około miesiąc działania uzyskała 88 787 wyświetleń i współczynnik klikalności na poziomie 0,13%. Niektóre kanały odznaczały się wysokim CTR (do 0,28%), inne natomiast nie spełniły swojego zadania, uzyskując CTR na poziomie 0,07% i zaniżając globalny współczynnik dla całej kampanii.

W poniższej tabeli przedstawione zostały wyniki reklam wideo w porównaniu do pozostałych działań:

Screenshot-2018-11-15-at-11.05.07-790x231.png

Kampania spełniła swoje zadanie

Ponad ¾ użytkowników z reklam wideo stanowili nowi użytkownicy, którzy w wyraźny sposób byli zainteresowani sklepem, co pokazuje współczynnik odrzuceń.

Pomimo iż parametry średni czas trwania sesji i strony/sesja osiągnęły wartości poniżej średniej, nie są to wyniki znacząco gorsze od pozostałych. Przy dłuższym czasie trwania działania optymalizacyjne umożliwiłyby poprawę tych parametrów – m.in. poprzez zwiększenie dostosowania dla najpopularniejszych filmów lub zmianę strony docelowej, na którą kierowały reklamy.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!