Liczba fraz w TOP3 wzrosła z 15 do 385!
Liczba fraz w TOP10 wzrosła ze 120 do 1665
Nie ulega wątpliwości, że SEO to długofalowy proces, któremu powinna towarzyszyć dopasowana do charakteru witryny strategia. Zdarza się jednak, że początkowo obrany kierunek działań nie przynosi w dłuższej perspektywie maksimum korzyści. Kluczem do sukcesu jest systematyczna weryfikacja planu pozycjonowania i jego umiejętne modyfikowanie. Dlatego w tej historii zobaczysz, jak dzięki zmianie priorytetów poszczególnych działań SEO, zwiększyliśmy widoczność strony ulubioneobuwie.pl.
Efektem działań, które opisujemy w dalszej części case study, jest m.in. zwiększenie widoczności w TOP 50, TOP 10 i TOP 3. Poniższe wykresy obrazują drogę do obecnych wyników. Mimo pojawiania się czasowych spadków w poszczególnych TOP-ach, systematyczne rewidowanie strategii umożliwiło szybki powrót do tendencji wzrostowych.
Poprawa widoczności w TOP 50
Widoczność w TOP 50 na początku współpracy - Senuto
Obecna widoczność w TOP 50 - Senuto
Poprawa widoczności w TOP 10
Widoczność w TOP 10 na początku współpracy - Senuto
Obecna widoczność w TOP 10 - Senuto
Poprawa widoczności w TOP 3
Widoczność w TOP 3 na początku współpracy - Senuto
Obecna widoczność w TOP 3 - Senuto
Ostatnie aktualizacje algorytmu Google dobitnie pokazują, że wartościowe dla użytkowników treści nie tracą na znaczeniu. Dla nas był to jasny sygnał - musimy położyć maksymalny nacisk na tworzenie i wdrażanie contentu, który będzie przydatny każdemu, kto odwiedzi sklep naszego Klienta. Co więcej, taki trend pokazała także analiza konkurencji, która stawia m.in. na rozbudowane opisy kategorii.
Co dokładnie zrobiliśmy, aby ulepszyć istniejące treści i stworzyć kolejne, spełniające zarówno aktualne wymagania SEO jak i UX?
Wykonaliśmy ponowny research pod kątem fraz typu long tail i nasyciliśmy nimi opisy kategorii (biorąc pod uwagę odpowiedni odstęp czasowy od szczytu sezonu na konkretne rodzaje obuwia, aby zmiany miały szansę zaindeksować się na czas).
Rozbudowaliśmy aktualne opisy m.in. poprzez dodanie informacji na temat rodzajów stylizacji, w których sprawdzi się dane obuwie czy sposobów na bezpieczne czyszczenie.
Dodaliśmy wyróżnienia graficzne w postaci wypunktowań dla większej czytelności tekstu.
Wzmocnienie linkowania wewnętrznego to kolejny aspekt, który stał się naszym priorytetem. W związku z tym systematycznie analizowaliśmy istniejące treści pod kątem możliwości dodania kontekstowych linków wewnętrznych w kategoriach oraz wpisach blogowych. W ten sposób jeszcze bardziej udało nam się powiązać konkretne podstrony kategorii z dedykowanymi im frazami, a tym samym dać mocniejszy sygnał robotom Google, z czym powinny je kojarzyć.
W ramach działań prowadzonych w ostatnich miesiącach z największym natężeniem ponownie zweryfikowaliśmy nagłówki h2 w kategoriach oraz zmodyfikowaliśmy je lub dodaliśmy kolejne, gdy istniała taka możliwość. To działanie pozwoliło nam maksymalnie wykorzystać te elementy strony i przebudować je tak, aby niosły jak największą wartość zarówno z technicznego punktu widzenia, jak i z perspektywy użytkowników.
Jakie działania podjęliśmy, aby maksymalnie wykorzystać potencjał nagłówków h2 na podstronach kategorii? Po pierwsze, przekształciliśmy część nagłówków h2 w pytania dotyczące zagadnień interesujących użytkowników kontekście danego rodzaju obuwia.
Przykładowe schematy:
Dodatkowo zmodyfikowaliśmy zbyt ogólne nagłówki h2 na takie, które precyzyjniej sugerowały, czego będzie dotyczyła znajdująca się pod nimi treść oraz wdrożyliśmy dodatkowe nagłówki h2 w miejscach, w których znajdowały się tzw. „ściany tekstu”.
Przypomnijmy, liczba fraz w TOP10 wzrosła ze 120 do 1665, a w TOP3 z 15 do 385! A wszystko dzięki, z jednej strony, regularności działań, ale z drugiej, dzięki modyfikacjom przyjętej strategii. Pozycjonowanie sklepu internetowego to zbiór działań rozłożonych w czasie, więc należy na bieżąco sprawdzać, czy początkowe założenia i kierunek działań są aktualne i dopasowane do obecnej sytuacji. Może bowiem okazać się, że nawet drobna modyfikacja strategii przyniesie zdecydowanie większe korzyści niż kontynuowanie działań w niezmienionej formie.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157