Audyt UX wykonany dla sklepu oferującego słodkie i słone przekąski przyniósł poprawę doświadczeń użytkownika oraz wzrost sprzedaży. Po czterech miesiącach regularnej pracy nad szablonem sklepu przychody wzrosły o 19%. Choć raport zaleceń dotyczył zarówno strony głównej, karty produktu czy listy produktów w kategorii, to objął także nawigację w koszyku i procesie zamówienia jako elementy kluczowe dla konwersji. Co rekomendowaliśmy?
Liniowa nawigacja w koszyku = sukces w sprzedaży
Podczas analiz zweryfikowaliśmy, że nawigacja po dodaniu produktu do koszyka prowadziła bezpośrednio w jego ekosystem. To powodowało, że użytkownicy, którzy chcieli kupić więcej, musieli wychodzić z koszyka. I wówczas dopiero mogli powtórnie dokonać zakupu. Wdrożenie okna z informacją podsumowującą, co dodano do koszyka i czytelnymi, jak również sugestywnymi przyciskami akcji, daje możliwość kontynuacji zakupów, bez potrzeby wejścia do koszyka. Pozwala też użytkownikom zdecydowanym na realizację zamówienia tego dokonać.
Co istotne - w wyniku audytu UX stan koszyka jest na bieżąco aktualizowany, pokazując zarówno wartość towarów, jak i liczbę sztuk.
Podczas prac zweryfikowaliśmy, że koszyk w wersji mobilnej nie tylko nie pokazywał statusu, ale ikona w nagłówku była wyszarzona. Co sprawiało wrażenie, że przyciski nie są aktywne. Obydwa elementy budziły dysonans u kupujących, którzy aby sprawdzić rzeczywisty stan koszyka, byli zmuszeni do niego wejść.
W wyniku audytu UX udostępniono także rekomendacje produktów w koszyku, które służą zwiększeniu wartości konwersji. Sugestie w postaci produktów dodatkowych i relatywnie niedrogich mają wywołać efekt zakupów kompulsywnych. Moduł został ulokowany pod przyciskami akcji, aby zachować liniowość nawigacji.
Równocześnie zadbano o komunikaty kierowane do użytkownika. W obrębie realizacji zamówienia ważne jest podkreślenie bezpieczeństwa danych, dlatego w wyniku naszych zaleceń, wdrożono informację to pokazującą. Pojawia się ona w obrębie koszyka, jak i w procesie zamówienia, niwelując ewentualne obiekcje przed pozostawieniem informacji wrażliwych.
Drobne zmiany optymalizacyjne, jak graficznie odróżnienie widoków dla modułów płatności i dostaw, wpisały się w zmiany służące liniowości i ułatwiły finalizację zamówienia. Dzięki zastosowaniu tła użytkownik łatwo identyfikuje zawartość, co buduje pozytywne doświadczenie zakupowe.
Co osiągnęliśmy?
Wprowadzenie rekomendacji z audytu UX oraz praca nad nawigacją w koszyku i procesie zamówienia wpłynęły na poprawę doświadczeń zakupowych użytkowników. Równolegle obserwujemy wzrost parametrów sprzedaży (efekt audytu UX, który dotyczył całego szablonu sklepu). Współczynnik konwersji ulepszyliśmy o blisko 10% , transakcje o 30%, a poziom przychodów o 19%. Co dowodzi, że intuicyjna nawigacja w sklepie sprzyja wzrostowi sprzedaży!