Skup się na koszyku i procesie zamówienia, a zwiększysz sprzedaż w sklepie! Jak to zrobić z Traffic Trends?

Optymalizacja konwersji | 3 min czytania

Skup się na koszyku i procesie zamówienia, a zwiększysz sprzedaż w sklepie!  Jak to zrobić z Traffic Trends?

Audyt UX wykonany dla sklepu oferującego słodkie i słone przekąski przyniósł poprawę doświadczeń użytkownika oraz wzrost sprzedaży. Po czterech miesiącach regularnej pracy nad szablonem sklepu przychody wzrosły o 19%. Choć raport zaleceń dotyczył zarówno strony głównej, karty produktu czy listy produktów w kategorii, to objął także nawigację w koszyku i procesie zamówienia jako elementy kluczowe dla konwersji. Co rekomendowaliśmy?

Liniowa nawigacja w koszyku = sukces w sprzedaży

Podczas analiz zweryfikowaliśmy, że nawigacja po dodaniu produktu do koszyka prowadziła bezpośrednio w jego ekosystem. To powodowało, że użytkownicy, którzy chcieli kupić więcej, musieli wychodzić z koszyka. I wówczas dopiero mogli powtórnie dokonać zakupu. Wdrożenie okna z informacją podsumowującą, co dodano do koszyka i czytelnymi, jak również sugestywnymi przyciskami akcji, daje możliwość kontynuacji zakupów, bez potrzeby wejścia do koszyka. Pozwala też użytkownikom zdecydowanym na realizację zamówienia tego dokonać.

KfLaQ.png

Co istotne - w wyniku audytu UX stan koszyka jest na bieżąco aktualizowany, pokazując zarówno wartość towarów, jak i liczbę sztuk.

koszyk szary

Podczas prac zweryfikowaliśmy, że koszyk w wersji mobilnej nie tylko nie pokazywał statusu, ale ikona w nagłówku była wyszarzona. Co sprawiało wrażenie, że przyciski nie są aktywne. Obydwa elementy budziły dysonans u kupujących, którzy aby sprawdzić rzeczywisty stan koszyka, byli zmuszeni do niego wejść.

zawartosc koszyka

W wyniku audytu UX udostępniono także rekomendacje produktów w koszyku, które służą zwiększeniu wartości konwersji. Sugestie w postaci produktów dodatkowych i relatywnie niedrogich mają wywołać efekt zakupów kompulsywnych. Moduł został ulokowany pod przyciskami akcji, aby zachować liniowość nawigacji.

rekomendacje

Równocześnie zadbano o komunikaty kierowane do użytkownika. W obrębie realizacji zamówienia ważne jest podkreślenie bezpieczeństwa danych, dlatego w wyniku naszych zaleceń, wdrożono informację to pokazującą. Pojawia się ona w obrębie koszyka, jak i w procesie zamówienia, niwelując ewentualne obiekcje przed pozostawieniem informacji wrażliwych.

bezpieczenstwo danych

Drobne zmiany optymalizacyjne, jak graficznie odróżnienie widoków dla modułów płatności i dostaw, wpisały się w zmiany służące liniowości i ułatwiły finalizację zamówienia. Dzięki zastosowaniu tła użytkownik łatwo identyfikuje zawartość, co buduje pozytywne doświadczenie zakupowe.

platnosc

Co osiągnęliśmy?

zxdsK.png

Wprowadzenie rekomendacji z audytu UX oraz praca nad nawigacją w koszyku i procesie zamówienia wpłynęły na poprawę doświadczeń zakupowych użytkowników. Równolegle obserwujemy wzrost parametrów sprzedaży (efekt audytu UX, który dotyczył całego szablonu sklepu). Współczynnik konwersji ulepszyliśmy o blisko 10% , transakcje o 30%, a poziom przychodów o 19%. Co dowodzi, że intuicyjna nawigacja w sklepie sprzyja wzrostowi sprzedaży!

Chcesz zwiększyć sprzedaż, poprawiając nawigację w koszyku?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!