Skuteczna dosprzedaż produktu? Wiemy, jak to zrobić!

Optymalizacja konwersji | 4 min czytania

Skuteczna dosprzedaż produktu? Wiemy, jak to zrobić!

Convibox to inteligentne mechanizmy zwiększające sprzedaż. Dostęp do wszystkich modułów otwiera możliwości właścicielom sklepów internetowych na większą konwersję czy efektywną komunikację oferty. Mogą oni również tworzyć trendy zakupowe wśród klientów czy wykorzystać potencjał nowych użytkowników, tworząc kampanie leadowe.

1iJPI.jpeg

Convibox oferuje również rekomendacje (w tym wypadku cross-selling, a więc proponowanie produktów uzupełniających), tj. efektywny sposób na powiększenie dochodu firmy bez ponoszenia kosztów pozyskiwania nowego klienta. Wdrożone w sklepie oferującym wysokiej jakości świece zapachowe przyniosły sukces, owocując relatywnie wysokim udziałem w całej sprzedaży!

Po pierwsze - umiejscowienie

Rekomendacje są realną szansą na dosprzedaż dodatkowych produktów. Przy czym kluczowe pozostają umiejscowienie propozycji wyświetlanych podczas zakupów oraz ich trafność.

W przypadku naszego klienta wytypowaliśmy dwa miejsca do implementacji modułu:

  • karty produktu, które determinują decyzje zakupowe, eksponując produkt,
  • podstronę koszyka, gdzie intencja zakupowa jest największa. Mając na uwadze dodane już do koszyka produkty, dzięki algorytmowi określamy, czym użytkownik się jeszcze zainteresuje. Skutkiem czego może wzrosnąć wartość koszyka.

Moduł znalazł się na kartach towaru, ponieważ spora część sesji zaczynała się i kończyła na kartach produktu. Chcieliśmy ponadto wykorzystać potencjał miejsca, dając użytkownikowi także poczucie szerokiego wyboru w jednym miejscu.

B6wjS.jpeg

Niemniej moduł stał się integralną częścią strony, przez co nie dekoncentruje użytkownika, a stymuluje do zapoznania się z ofertą dodatkowych produktów. Personalizacja wdrożenia, tj. indywidualne dopasowanie wyglądu do strony i zastosowanej tam stylistyki, pozwala zachować jej konwencję. I osiągnąć lepsze rezultaty.

Przy implementacji rozwiązania w koszyku kierowaliśmy się podobnymi wyznacznikami. W konsekwencji rekomendacje widnieją tuż pod produktem dodanym do koszyka. Wizualnie pozostają spójne z projektem strony. Znalazły się również nad guzikiem akcji sugerującym przejście dalej, aby skupić użytkownika na propozycjach dodatkowych. Natomiast wysoka czytelność rozwiązania nie odciąga od realizacji celu zakupowego. Nawigacja w prosty, intuicyjny sposób prowadzi do finalizacji zamówienia.

KWkjN.jpeg

Dla klienta ważne również było, aby wprowadzenie dodatkowych funkcjonalności na stronie nie opóźniło jej działania. Jako że rekomendacje nie zużywają dodatkowych zasobów, ładując się osobno, już po załadowaniu strony, jakość interakcji ze stroną zachowuje dotychczasowy wysoki poziom.

Po drugie - trafność propozycji

Efektywność rekomendacji zależy od właściwej analizy zachowań użytkowników. W sklepie naszego klienta miało to również znaczenie. Algorytm typuje podpowiedzi, a dzięki optymalizacji kampanii, na bieżąco dbaliśmy o lepsze efekty. Wprowadzenie granicznej wartości cenowej dla pokazywanych sugestii pozwoliło wykluczyć produkty zdecydowanie za drogie. W tym wypadku wyświetlanie propozycji w dużo wyższej cenie mogłoby spowodować odstąpienie od zakupów, wywołując efekt odwrotny od zamierzonego.

Siłą rozwiązania są także logiczne powiązania pomiędzy produktem na karcie towaru czy tym dodanym do koszyka a rekomendacjami. Uzyskaliśmy je także dzięki wyeliminowaniu konkretnych kategorii oraz grup produktów pochodzących od producentów, których klient nie chce promować w danym okresie. Segmentacja oparta o kontekst zakupowy pozwala zatem wyświetlać wartościowe podpowiedzi, co skutkuje nowymi, spontanicznymi zakupami. Ponadto wśród propozycji są pokazywane te faktycznie dostępne, dzięki bieżącej analizie stanów magazynowych. W rezultacie unikamy ewentualnego rozczarowania przy zamiarze zakupu towaru, którego nie ma w asortymencie. Dodatkowym elementem sukcesu, poza stałym pomiarem i optymalizacją rozwiązania, jest także pokazywanie wśród podpowiedzi bestsellerów zakupowych. Obecność produktów typu “must have”, znanych szerszej grupie odbiorców, skutecznie wspiera sprzedaż.

Rezultat!

WjcsV.jpeg

Pomiar i optymalizacja kampanii, prowadzone na bieżąco, pozwoliły już w pierwszym miesiącu wygenerować sprzedaż z rekomendacji na poziomie 1,76% całej sprzedaży, co - jeśli brać pod uwagę wartości bezwzględne - zapewnia nie tylko szybki zwrot z inwestycji, ale zwiększa sprzedaż. Równoległe warto docenić efekt dodatkowej komunikacji produktów. Produkty zostały wyświetlone 1305 razy. To wartość dodana kampanii.

pYLNg.jpeg

Zwiększ sprzedaż dzięki inteligentnym rekomendacjom!

Zgłoś się do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!