Dziś przedstawiamy kolejny blog, który nie tylko świetnie wspiera działania SEO, ale jednocześnie stanowi dużą wartość dla czytelników. Od pół roku odpowiadamy za przygotowanie specjalistycznych treści dotyczących uprawy roślin i produktów wspierających ten proces. Nie są to artykuły proste i wydawałoby się, że nie do końca dotykają popularnych tematów. Jak się jednak okazało, praca ta bardzo korzystnie wpłynęła na sklep naszego Klienta.
Znawca tematu, człowiek, który jest pasjonatem i potrafi swoją wiedzę i „zajawkę” przekazać innym. To bardzo ważne, by teksty były pisane przez osobę, która się zna, ponieważ merytoryczne, rażące błędy mogłyby podważyć nasz profesjonalizm u stałych czytelników i ludzi z branży, a także źle doradzić laikom, co wpłynęłoby negatywnie na opinie o firmie naszego Klienta. Przy takich wytycznych pojawiają się zawsze trudne kwestie… Czy Ty, jako przedsiębiorca i właściciel sklepu powinieneś zająć się tworzeniem artykułów? Czy na pewno potrafisz dobrze pisać i z łatwością przekazywać swoją wiedzę? Czy masz wystarczająco dużo czasu i chęci? Czy znasz się na podstawach pozycjonowania? Jeśli na niektóre z tych pytań odpowiedziałeś „Nie”, to rekomendujemy zlecić ten proces innej osobie, która poświęci wystarczająco dużo czasu, by stworzyć wartościowy, ciekawy i łatwy w odbiorze content.
Wspomniany Klient oferuje produkty i akcesoria związane z uprawą i hodowlą roślin doniczkowych. Zakupić u niego można wentylacje, systemy nawadniające, growboxy, nawozy i specjalistyczne oświetlenie, a więc wszystko, co potrzebne, by zostać plantatorem. Na początku prac nad blogiem ustaliliśmy szczegóły: – liczbę przygotowywanych tekstów miesięcznie oraz ich objętość – wybór produktów, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas pisania, a więc szczególnie ważne dla klienta – pierwsze tematy, a także termin dostarczania stworzonych treści. Po audycie SEO i analizie potencjału tematów dokonaliśmy wyboru fraz, które naturalnie wplataliśmy w teksty tak, by osiągnać jak najlepszy efekt. Cele były dwa, czyli wsparcie pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego, a także dzielenie się wartościowymi poradami. Poruszyliśmy więc najważniejsze kwestie dla Klienta, czyli te, które dotyczą spraw technicznych, jak i ogólno-hodowlanych. Zdawaliśmy sobie sprawę, że asortyment jest bardzo obszerny i dla wielu początkujących hodowców to “czarna magia”, więc jedynym wyjściem było zastosowanie przystępnego języka, który wyczerpująco, lecz jasno wyjaśni jak działają poszczególne przyrządy, a także jak je odpowiednio dobrać. Przykładowe tematy: – Jak uprawiać rośliny w hydroponice? – Podłoże kokosowe w uprawach. Co warto wiedzieć? – Growbox – jak wybrać najlepszy?
Jednym z poradników, który stworzyliśmy, był tekst „Jak poprawić stan gleby?”. Jego objętość wyniosła ponad 3,5 tysiąca znaków ze spacjami. Został napisany, by wyjaśnić początkującym hodowcom, a także tym borykającym się z problemami gleby, jakiego typu środki powinni stosować i w jakich ilościach. Jak zwykle, zawarliśmy w nim kilka fraz, na które Klient pozycjonuje swój sklep, a także inne słowa kluczowe, by doprowadzić na stronę jak największą liczbę odwiedzających, którzy szukają porady w wyszukiwarce Google. Artykuł podzieliliśmy na kilka mniejszych części nadając im odpowiednie nagłówki, wpletliśmy linki do konkretnych produktów, a także dodaliśmy zdjęcia w celu urozmaicenia odbioru treści.
Wspomniany we wcześniejszym akapicie artykuł każdego dnia dostarcza do sklepu nowych odwiedzających. W trakcie pierwszych trzech miesięcy od dnia publikacji rozpoczął wizyty o końcowej wartości przekraczającej pułap 4 tysięcy złotych. Co ważne, w przypadku tego artykułu, jak i innych opublikowanych na blogu firmowym Klienta, widać wyraźnie tendencję wzrostową. Z każdym tygodniem ruch organiczny budowany za pomocą wpisów blogowych rośnie w parze z wartością sprzedaży. Już dziś, po zaledwie sześciu miesiącach od rozpoczęcia współpracy, zysk ze sprzedaży rozpoczynanej wpisem blogowym, przekracza wszelkie koszty ponoszone przez Klienta w związku z tworzeniem nowych treści, a sytuacja będzie się tylko polepszać!
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157