Specjalistyczny asortyment a blog firmowy, czyli jak skutecznie pisać nawet dla niełatwej branży?

Content marketing | 4 min czytania

Specjalistyczny asortyment a blog firmowy, czyli jak skutecznie pisać nawet dla niełatwej branży?

Dziś przedstawiamy kolejny blog, który nie tylko świetnie wspiera działania SEO, ale jednocześnie stanowi dużą wartość dla czytelników. Od pół roku odpowiadamy za przygotowanie specjalistycznych treści dotyczących uprawy roślin i produktów wspierających ten proces. Nie są to artykuły proste i wydawałoby się, że nie do końca dotykają popularnych tematów. Jak się jednak okazało, praca ta bardzo korzystnie wpłynęła na sklep naszego Klienta.

Kto powinien pisać blogi specjalistyczne?

Znawca tematu, człowiek, który jest pasjonatem i potrafi swoją wiedzę i „zajawkę” przekazać innym. To bardzo ważne, by teksty były pisane przez osobę, która się zna, ponieważ merytoryczne, rażące błędy mogłyby podważyć nasz profesjonalizm u stałych czytelników i ludzi z branży, a także źle doradzić laikom, co wpłynęłoby negatywnie na opinie o firmie naszego Klienta. Przy takich wytycznych pojawiają się zawsze trudne kwestie… Czy Ty, jako przedsiębiorca i właściciel sklepu powinieneś zająć się tworzeniem artykułów? Czy na pewno potrafisz dobrze pisać i z łatwością przekazywać swoją wiedzę? Czy masz wystarczająco dużo czasu i chęci? Czy znasz się na podstawach pozycjonowania? Jeśli na niektóre z tych pytań odpowiedziałeś „Nie”, to rekomendujemy zlecić ten proces innej osobie, która poświęci wystarczająco dużo czasu, by stworzyć wartościowy, ciekawy i łatwy w odbiorze content.

1-specjalistyczny-asortyment-790x445.jpg

Pniemy się razem z roślinami

Wspomniany Klient oferuje produkty i akcesoria związane z uprawą i hodowlą roślin doniczkowych. Zakupić u niego można wentylacje, systemy nawadniające, growboxy, nawozy i specjalistyczne oświetlenie, a więc wszystko, co potrzebne, by zostać plantatorem. Na początku prac nad blogiem ustaliliśmy szczegóły: – liczbę przygotowywanych tekstów miesięcznie oraz ich objętość – wybór produktów, na które powinniśmy zwrócić szczególną uwagę podczas pisania, a więc szczególnie ważne dla klienta – pierwsze tematy, a także termin dostarczania stworzonych treści. Po audycie SEO i analizie potencjału tematów dokonaliśmy wyboru fraz, które naturalnie wplataliśmy w teksty tak, by osiągnać jak najlepszy efekt. Cele były dwa, czyli wsparcie pozycjonowania i zwiększenie ruchu organicznego, a także dzielenie się wartościowymi poradami. Poruszyliśmy więc najważniejsze kwestie dla Klienta, czyli te, które dotyczą spraw technicznych, jak i ogólno-hodowlanych. Zdawaliśmy sobie sprawę, że asortyment jest bardzo obszerny i dla wielu początkujących hodowców to “czarna magia”, więc jedynym wyjściem było zastosowanie przystępnego języka, który wyczerpująco, lecz jasno wyjaśni jak działają poszczególne przyrządy, a także jak je odpowiednio dobrać. Przykładowe tematy: – Jak uprawiać rośliny w hydroponice? – Podłoże kokosowe w uprawach. Co warto wiedzieć? – Growbox – jak wybrać najlepszy?

Czas poradników

Jednym z poradników, który stworzyliśmy, był tekst „Jak poprawić stan gleby?”. Jego objętość wyniosła ponad 3,5 tysiąca znaków ze spacjami. Został napisany, by wyjaśnić początkującym hodowcom, a także tym borykającym się z problemami gleby, jakiego typu środki powinni stosować i w jakich ilościach. Jak zwykle, zawarliśmy w nim kilka fraz, na które Klient pozycjonuje swój sklep, a także inne słowa kluczowe, by doprowadzić na stronę jak największą liczbę odwiedzających, którzy szukają porady w wyszukiwarce Google. Artykuł podzieliliśmy na kilka mniejszych części nadając im odpowiednie nagłówki, wpletliśmy linki do konkretnych produktów, a także dodaliśmy zdjęcia w celu urozmaicenia odbioru treści.

3-specjalistyczny-asortyment.jpg

I jak wyszło?

Wspomniany we wcześniejszym akapicie artykuł każdego dnia dostarcza do sklepu nowych odwiedzających. W trakcie pierwszych trzech miesięcy od dnia publikacji rozpoczął wizyty o końcowej wartości przekraczającej pułap 4 tysięcy złotych. Co ważne, w przypadku tego artykułu, jak i innych opublikowanych na blogu firmowym Klienta, widać wyraźnie tendencję wzrostową. Z każdym tygodniem ruch organiczny budowany za pomocą wpisów blogowych rośnie w parze z wartością sprzedaży. Już dziś, po zaledwie sześciu miesiącach od rozpoczęcia współpracy, zysk ze sprzedaży rozpoczynanej wpisem blogowym, przekracza wszelkie koszty ponoszone przez Klienta w związku z tworzeniem nowych treści, a sytuacja będzie się tylko polepszać!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!