Branża home-decor, jak i wiele innych branż produktowych, bardzo dynamicznie rozwija się w przestrzeni internetowej. W Polsce działa wiele projektów e-commerce, które umożliwiają sprzedaż takich produktów jak tapety, obrazy czy designerskie plakaty właśnie kanałem internetowym. Dziś przedstawiamy historię sklepu UbierzSwojeŚciany.pl, który od lat, z powodzeniem sprzedaje tego typu produkty online.
Przy inwestycji w sprzedaż internetową bardzo ważne jest osiągnięcie odpowiednie poziomu ROAS, czyli rentowności działań reklamowych rozumianych jako stosunek przychodów do poniesionych kosztów. Historia wspomnianego sklepu opowiada wieloletnią rozbudowę prowadzonych działań reklamowych, która doprowadziła do osiągnięcia ROAS na poziomie ponad 4000%!
Dojście do takich wyników chwilę trwało, bowiem działania reklamowe rozpoczęte zostały w połowie 2018 roku. Od samego początku kampanie Google Ads wykazywały wysoką skuteczność, a wpływ na to nie bez wątpienia miała atrakcyjna i prosta w obsłudze witryna oraz podkreślenie atutów, którymi wyróżniały się produkty z oferty sklepu, na tle konkurencji.
Początkowe działania opierały się na uruchomieniu najstarszej formy reklamy dostępnej w systemie Google Ads, czyli kampanii tekstowych, a dokładnie kampanii brandowej oraz kampanii na wybrane grupy produktów, które często posiadają najwyższy priorytet i są pierwszym krokiem do skutecznej reklamy. Po niedługim czasie, wspomniane kampanie zostały jednak zamieniona na nowoczesną kampanię DSA (Dynamic Search Ads), czyli inteligentną reklamę Google’a, która nie opiera się na zdefiniowanych słowach kluczowych (jak standardowa reklama tekstowa), a na stronach docelowych, na podstawie których Google samodzielnie i w pełni automatycznie dobiera słowa kluczowe, na jakie wyświetlać ma reklamy sklepu. W tym przypadku "władzę" nad kampanią w dużej mierze przejmuje automat, ponieważ również nagłówki tych reklam są tworzone przez algorytmy Google'a, dzięki czemu reklamy mogą bardzo precyzyjnie odpowiadać na zapytania potencjalnych klientów poszukujących tapet, plakatów czy obrazów. Personalizacja w tego typu reklamach pozwala na kierowanie klientów na wszystkie możliwe zapytania związane z ofertą sklepu, a także na budowanie dedykowanych kampanii dla tych, którzy na przykład porzucili koszyk w sklepie bądź wykonali inne działania, które wskazywałyby na ich zaangażowanie. DSA jest więc kampanią, która jest wysoce opłacalna - i tak też było w przypadku sklepu z tapetami, o którym mowa!
Kolejnym krokiem w rozbudowie działań reklamowych było uruchomienie nowych formatów reklamy - standardowych kampanii produktowych Google Zakupy. Po niecałym miesiącu ich działania, właściciel sklepu wraz ze współpracującą z nim agencją, ocenił witrynę, dane i ruch jaki generują kampanie i na tej podstawie postanowił wymienić kampanie produktowe Google Zakupy na pojedynczą kampanię produktową w wersji inteligentnej.
Duża liczba danych oraz potencjalnych klientów w sklepie, spowodowała to, że kampanie produktowe wykazały się bardzo wysoką skutecznością. Wprowadzenie tego typu kampanii do sklepu wpłynęło nie tylko na zwiększenie ROASu, ale docelowo wygenerowało blisko 2512% więcej wyświetleń, 123% więcej nowych sesji w sklepie, ponad 115% więcej użytkowników i blisko 142% więcej kliknięć w reklamę.
W takim momencie, jak pokazała i ta historia, warto wzmacniać działania pod kątem tego formatu reklamowego. Początkowo zwiększony został budżet reklamowy oraz poprawiony plik produktowy pod kątem jego jakości, co ma wymierny wpływ na efektywność tej formy reklamy. Z uwagi na to, że wszystko szło zgodnie z planem, w drugiej połowie 2019 roku postanowiono maksymalnie wzmocnić kampanię produktową Google Zakupy oraz reklamę brandową, dzięki czemu obie uzyskiwały świetne wyniki oraz wykazywały się cały czas tendencją wzrostową.
Strategią też objęto powrót do wstępnie zaangażowanych użytkowników za pomocą dodatkowych dynamicznych kampanii tekstowych, kierowanych do odbiorców remarketingu. Jak się okazało - te kampanie świetnie wspierały sprzedaż! Łączny zwrot z inwestycji dla kampanii DSA przez cały okres ich działania wyniósł blisko 2050%. Format ten idealnie dopełnił również całościowy lejek sprzedażowy po stronie sklepu internetowego.
Niedługo potem sklep UbierzSwojeŚciany zdecydował się na uruchomienie autorskiego systemu CSS należącego do agencji Traffic Trends. Czym jest kampania CSS? Comparison Shopping Service to inaczej strona, a zarazem usługa porównywania cen, gromadząca oferty różnych sklepów internetowych. Może ona pośredniczyć w prowadzeniu kampanii Google Shopping (razem z reklamą standardową), ale może i stanowić oddzielną usługę. Dzięki kampaniom CSS można uzyskać też niższy koszt kliknięcia w reklamę, a także podwoić swoją ekspozycję w wynikach wyszukiwania. W samej wyszukiwarce reklama prowadzona przez CSS wygląda tak:
Kampania produktowa CSS w sklepie z tapetami została więc uruchomiona w lipcu 2020 roku i od początku nabrała rozpędu, generując bardzo dobre wyniki, a jednocześnie - i co ważne - nie zaburzając działania dotychczasowej inteligentnej kampanii produktowej. Wprowadzenie do strategii kampanii produktowej CSS pozytywnie wpłynęło na zwiększenie liczby użytkowników w sklepie, sesji, wyświetleń oraz kliknięć w reklamę, tym samym obniżając koszt kliknięcia w reklamę (CPC).
Mimo wielu zmian w kampanii i rozwiązań, które były testowane, kolejnym etapem strategii, który ponownie miał “rozszerzyć” lejek sprzedażowy sklepu, było uruchomienie dodatkowej kampanii GDN (banerowej), która miała na celu wzmocnić ruch w sklepie oraz jego widoczność reklamową. Kampania skoncentrowała się na zwiększeniu ruchu w witrynie i docieraniu do nowych użytkowników, którzy aktualnie nie poszukiwali tapet, ale mogli być nimi potencjalnie zainteresowani. Jako, iż był to typowo zasięgowy rodzaj kampanii, jej celem było zwiększenie liczby potencjalnych klientów oraz budowa świadomości marki sklepu na rynku tapet, obrazów i plakatów. Dzięki kampaniom banerowym sklep mógł dotrzeć do użytkowników w praktycznie każdym miejscu w internecie, przedstawiając im atrakcyjne grafiki oraz teksty reklamowe.
Podsumowując - długi okres współpracy sklepu UbierzSwojeŚciany z agencją Traffic Trends pozwolił na znaczne rozbudowanie kampanii, zwiększenie liczby formatów reklamowych oraz pogłębienie lejka sprzedażowego, by docierać nie tylko do zdecydowanych klientów, ale również do osób wykazujących zainteresowanie sprzedawanymi produktami. Kampanie prowadzone w sklepie wykręciły ROAS, czyli zwrot z inwestycji, na poziomie 4128%, co oznacza, że każda wydana złotówka generowała ponad 41 zł przychodu!
Przez ten czas, omawiana firma wygenerowała blisko milion kliknięć w reklamę i sprowadziła tysiące potencjalnych klientów do swojego sklepu. Niewątpliwie nie byłoby to możliwe, gdyby nie zostały uruchomione kampanie Google Ads! Konsekwentna strategia, wytrwałość, analiza danych i trafny dobór działań pozwoliły osiągnąć spektakularne wyniki, potwierdzając, że internet stanowi doskonałe źródło sprzedaży oraz miejsce do rozwoju firmy, również w kategorii home-decor.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157