Na łamach naszej strony cyklicznie publikujemy case studies, pokazujące pracę i efekty, które dostarczamy naszym klientom. Są to zazwyczaj konkretne sytuacje omawiające rozwiązania, które okazały się strzałem w dziesiątkę, generując pozycjonowanym przez nas stronom większą widoczność, która z kolei przekłada się na ruch i sprzedaż.
Na początku zeszłego roku przedstawiliśmy case’y candy-shop.pl i alenuty.pl, pokazujące przypadki bardzo dużych skoków widoczności, które aż ciężko przypisać do efektu pracy, a łatwiej do losowych fluktuacji po aktualizacji algorytmu Google.
Dziś wracamy do obu tych sytuacji, aby udowodnić, że nawet tak duże skoki widoczności nie są przypadkiem, a wynikiem skrupulatnej analizy i dobrze zaplanowanej kampanii pozycjonerskej. Czy nasza optymalizacja nadal działa, a naturalny link building ciągle wzmacnia domeny naszych klientów? Przekonajmy się!
Na pierwszy ogień idzie bohater zeszłorocznego case studies Jak przy współpracy z Marilyn Monroe i amerykańskim astronautą, w pół roku pozyskaliśmy ponad 1500 nowych fraz w Top10?!, w którym opowiadaliśmy, o tym jak nietypowym podejście do opisów kategorii i optymalizacji, udało nam się w pół roku podwoić, już dużą widoczność klienta, budowaną przez lata ubiegłe.
Jak dziś radzi sobie sklep Alenuty? Czy podwojenie widoczności było jednorazowym skokiem? A może efektem aktualizacji algorytmu, który ulotnił się wraz z kolejną korektą?
Z dumą możemy powiedzieć, że nie! A skok widoczności z 2019 roku nie był jedynym tak dużym wzrostem, który osiągnęliśmy w dalszej współpracy z naszym klientem.
Potężne wzrosty z początku 2019 (czerwona strzałka) roku były tylko i aż, wstępem do długotrwałego rozwoju, który zaowocował kolejnym, równie pokaźnym skokiem na ponad 1000 nowych fraz w Top10 dla domeny Alenuty.pl.
Kolejne podbite frazy (nawet zdobywane w tysiącach) byłyby niczym, gdyby nie generowały ruchu. Nasza praca skupia się jednak na frazach z określonym potencjałem, dlatego wzrost widoczności poszedł w parze ze wzrostem ruchu organicznego. Jak bardzo?
Porównując ostatnie 3 miesiące do identycznego okresu sprzed roku widzimy ponad 60% wzrost liczby kliknięć z wyszukiwarki, co w przypadku naszego klienta oznacza kilkadziesiąt tysięcy nowych wizyt!
No dobrze, a co z Candy-Shop.pl, którego historia z Case Study Słodka dominacja, czyli jak miesiąc po miesiącu wygryzamy najsilniejszą konkurencję? pokazała rok temu świetne wyniki i potrojenie widoczności w skali roku?
Patrząc na to, co działo się po czasie omawianym na case’ie sprzed roku (fioletowe strzałki) możemy śmiało stwierdzić, że jest jeszcze lepiej! Ponownie sukces, którym chwaliliśmy się na łamach naszego bloga nie był jednorazowym wzrostem, a owocem dobrze prowadzonej optymalizacji, przemyślanej pracy z contentem i oczywiście silnej kampanii link buildingowej.
374 frazy na początku roku 2019 zamieniliśmy w 1005 fraz obecnie. Potrojenie widoczności 2 lata z rzędu? Dla nas to nie wygrana na loterii, a kwestia odpowiedniego podejścia i wiedzy, którą zdobywamy z każdym kolejnym zadowolonym klientem!