W lipcu 2023 minął rok od rozpoczęcia naszej współpracy z Perfumy.pl. Startowaliśmy od zera na zupełnie nowym koncie reklamowym, które stopniowo rozwijało się pod naszym okiem niczym wytrawna kompozycja zapachowa. Przeczytaj, jak dobraliśmy recepturę, by uzyskać ROAS 1000%!
Nuta otwarcia, czyli kampania produktowa
Ponieważ konto Google Ads nie miało jeszcze żadnych danych o transakcjach, na starcie postawiliśmy na standardowe kampanie produktowe. To rozwiązanie miało za zadanie w krótkim czasie pozwolić nam uzbierać pierwsze konwersje, które będą podstawą działania przyszłej kampanii, najskuteczniejszej w przypadku większości sklepów internetowych, Performance Max.
W ramach optymalizacji PLA podejmowaliśmy rozmaite działania:
- dbaliśmy o odpowiednie dostosowania stawek dla urządzeń i odbiorców na podstawie ich skuteczności,
- analizowaliśmy, na jakie zapytania wyświetlają się reklamy i wykluczaliśmy te nieadekwatne,
- sprawdzaliśmy, które produkty generują wysokie koszty bez konwersji i wykluczaliśmy je z kampanii.
Około 2 tygodnie od startu zmieniliśmy strategię ustalania stawek z ręcznej na maksymalizację liczby kliknięć, co zaowocowało zwiększeniem przychodów o 94% i wzrostem ROAS o 100%.
Nuta serca, czyli Performance Max i działania zasięgowe
Po miesiącu działania standardowej kampanii produktowej uzyskaliśmy kilkadziesiąt transakcji. Było to dobrą podstawą do uruchomienia bardziej zautomatyzowanych kampanii opierających się w większej mierze na algorytmach.
Oczywistym wyborem sprzedażowym była kampania Performance Max. Natomiast w celu dotarcia do nowych użytkowników, otwarcia lejka sprzedażowego i budowania ruchu na stronie postawiliśmy na format Discovery. Ze strony Klienta mogliśmy liczyć na wysokojakościowe grafiki i materiały wideo (przykłady znajdziesz w dalszej części artykułu) oraz aktywne wdrażanie naszych sugestii, co również przyczyniło się do osiągniętych wyników.
Performance Max
Moment przejścia ze standardowej kampanii produktowej, tak jak przewidywaliśmy, był przełomowy dla wyników konta. Odnotowaliśmy:
- wzrost transakcji o ponad 100%,
- wzrost przychodów o ponad 250%
- skok ROAS o ponad 230%.
Ze względu na szeroki asortyment mieliśmy duże pole do dalszego działania w Performance Max. Przez pierwsze miesiące testowaliśmy różne podziały w ramach kampanii i ich grup zasobów. W kampanii Performance Max przygotowujemy dedykowane danej kampanii zasoby, takie jak:
- grafiki,
- wideo lub animacje,
- nagłówki i teksty reklam,
- listy remarketingowe,
- segmenty niestandardowych odbiorców,
- listy klientów.
Najskuteczniejszym okazało się oddzielenie produktów damskich i męskich oraz stworzenie dla nich zróżnicowanych sygnałów dotyczących odbiorców. Wykorzystaliśmy w nich niestandardowe segmenty odbiorców wyszukujących w Google słowa kluczowe związane z konkretnymi zapachami. Uwzględniliśmy osoby odwiedzające strony konkurencji. Dodaliśmy również zaangażowane listy remarketingowe oraz listę klientów, którą Klient regularnie aktualizował o nowe adresy.
Na drodze dalszych optymalizacji dokonaliśmy także podziału kampanii wg najskuteczniejszych marek pod względem ROAS, co pozwoliło przeznaczyć większą część budżetu na bardziej opłacalny asortyment.
Efekt? Wzrost przychodów o 14% i ROAS wyższy o kolejne 10% (>1150%).
Kampania Google Discovery
W działaniach zasięgowych skupiliśmy się na niestandardowych odbiorcach:
- wyszukujących w Google hasła związane z asortymentem,
- interesujących się tematem perfum,
- odwiedzających strony konkurencyjnych sklepów.
W kampanii Discovery często uwzględnialiśmy promocje organizowane przez Klienta, co pozwoliło dotrzeć do nowych użytkowników z atrakcyjniejszą ofertą przykuwającą uwagę i budującą skutecznie ruch na stronie sklepu.
Na skuteczność Discovery wpływały również:
- regularna analiza wyników grup reklam,
- aktualizacja stosowanego kierowania,
- częsta wymiana zasobów tekstowych i graficznych w związku z aktualnymi promocjami,
- wysoka jakość i szeroki wybór grafik od Klienta:
Dzięki naszym działaniom kampania generowała ruch z atrakcyjnym CPC wśród nowych użytkowników, a także - co nie było jej bezpośrednim celem - wysoką jakość w postaci dodatkowych transakcji wprost z kampanii zasięgowej!
Nuta bazy – remarketing wideo
Przez niemal rok naszej współpracy podstawą naszych działań w Google Ads były Performance Max i Discovery. W tym czasie pozyskaliśmy wielu nowych klientów dla sklepu Perfumy.pl. Był to doskonały moment na rozbudowę działań o jedno z najważniejszych narzędzi reklamowych – remarketing.
Ze względu na wysoką jakość i różnorodność filmów, jakie posiadał Klient, zdecydowaliśmy się na kampanię wideo zachęcającą do konwersji.
Reklamy skierowaliśmy do 4 grup odbiorców:
- użytkowników, którzy tylko raz odwiedzili stronę,
- zaangażowanych – tych, którzy podczas jednej sesji przeglądali wiele podstron lub spędzili kilka minut na stronie,
- powracających – tych, którzy już kilkukrotnie odwiedzili stronę, ale nie dokonali zakupu,
- porzucających koszyk – tych, którzy dodali produkt do koszyka, ale nie dokonali zakupu.
Wybrany podtyp kampanii umożliwia dodanie pliku produktowego, dzięki czemu mogliśmy wyświetlać produkty w reklamach wideo.
Kampania już w pierwszych dniach uzyskała kilka konwersji w postaci zakupu, dodania do koszyka i założenia konta w sklepie. Jej uruchomienie świetnie wpłynęło na wyniki całego sklepu. Od startu kampanii uzyskaliśmy o 30% wyższe przychody i o 19% wyższy ROAS, natomiast liczba transakcji zwiększyła się aż o 35%.
Udana kompozycja
Spokojny start z kampanią produktową, dynamiczny rozwój dzięki Performance Max i kampanii zasięgowej Discovery oraz dopełnienie wszystkiego remarketingiem wideo – ta przemyślana kompozycja zapewniła naszemu Klientowi wyniki z najwyższej półki w ostatnim kwartale: ROAS na poziomie 1082%, o 40% więcej transakcji i 32% wzrostu przychodów.