Od 2020 r. naszym Klientem jest butik z odzieżą premium dla kobiet Zaquad – jest to niełatwa branża, która jest szczególnie wrażliwa na trendy, a sama wysoka jakość produktów nie wystarczy. Stanęliśmy przed wyzwaniem - jak rozwijać kampanię przy stosunkowo niewielkim budżecie i wysokim ROAS już na start (w granicach 2000%).
Na koncie działa stale jedna kampania Performance Max z feedem produktowym oraz z zasobami tekstowymi, graficznymi i wideo, jednak nie ogranicza to naszych pomysłów na optymalizacje. Po kilku latach prowadzenia działań wciąż obserwujemy tendencje wzrostowe, zarówno jeśli chodzi o wartość przychodów, jak i wskaźnik ROAS.
Wyniki kampanii Google Ads za okres 06.2022-04.2024 r.
Aby biznes mógł się rozwijać, niezbędne jest stałe docieranie do nowych użytkowników i budowanie rozpoznawalności marki. Jednocześnie chcieliśmy utrzymać wysoki poziom przychodów i ROAS. Na szczęście wiemy, jak połączyć te z pozoru tak różne cele w ramach jednej kampanii.
Klientka przygotowała materiały z profesjonalnych sesji zdjęciowych, dzięki czemu reklamy są tak atrakcyjne. Wszystkie przesyłane zasoby są spójne z koncepcją marki – grafiki są klasyczne i eleganckie. Starannie przygotowane zasoby wzbudzają zaufanie potencjalnych użytkowników jeszcze przed kliknięciem – marka wydaje się bardziej wiarygodna, gdy dba o szczegóły. W tak konkurencyjnej branży nie stać Cię na przeciętność.
Reklama graficzna w sieci reklamowej w kampanii Performance Max.
Mimo zadowalających wyników, chcieliśmy nieustannie podtrzymywać zainteresowanie marką, docierając do odbiorców z nowymi, atrakcyjnymi treściami. Postanowiliśmy więc wprowadzić nowy podział w ramach kampanii Performance Max. Utworzyliśmy grupę plików z nowymi produktami na stronie, w której regularnie wymieniamy zasoby graficzne oraz wideo oraz dostosowujemy treści reklam, a także sygnały dotyczące odbiorców. Od wprowadzenia zmian w lipcu 2023 r. zaobserwowaliśmy:
wzrost kliknięć z kampanii o 43,2%,
wzrost CTR o 255,4%,
wzrost wartości konwersji o 92,8% oraz
wzrost wskaźnika ROAS o 85,6% - do poziomu 5136%!
Skuteczność kampanii w okresie 07.2023-04.2024.
Kluczem do sukcesu okazały się nie tylko wysokiej jakości produkty, ale również przemyślany podział kampanii.
Aby nie przegapić peaków sprzedażowych, a także sezonowego zainteresowania konkretnymi produktami, stale przeprowadzamy analizę trendów. Dzięki temu wiemy, kiedy jest najlepszy czas na uruchomienie nowej grupy plików czy też wymianę zasobów reklamowych.
Kampania Performance Max umożliwia dodawanie reklam informujących o akcjach sezonowych i te możliwości postanowiliśmy wykorzystać, aby dotrzeć do potencjalnych Klientów w odpowiednim momencie. W przypadku krótkotrwałych wyprzedaży ważne było przygotowanie zasobów, które jasno poinformują o promocji i zachęcą do zakupów. Na czas promocji postanowiliśmy wstrzymać pozostałe, standardowe grupy plików i pozostawić tylko jedną, promocyjną. Analizując wyniki poszczególnych grup komponentów widzimy, że krótkotrwałe akcje uzyskują znakomite wyniki:
promocja bożonarodzeniowa osiągnęła ROAS 8482%, a promocja na Dzień Kobiet - ROAS na poziomie 6345%.
Skuteczność promocyjnych grup plików w kampanii Performance Max w wybranym okresie.
Aby sprostać oczekiwaniom Klientów i jednocześnie jeszcze bardziej zwiększyć trafność reklam, zadbaliśmy również o dopieszczenie tekstów reklamowych. W tym celu wdrożyliśmy skrypt do analizy wyszukiwanych haseł w kampanii Performance Max - z jego pomocą wiemy, czego szukają użytkownicy i jakim słownictwem się posługują. Dzięki temu
w reklamach możemy mówić językiem potencjalnych Klientów.
Wyszukiwane hasła w kampanii Performance Max - dane ze skryptu.
Spektakularne, krótkotrwałe wyniki w branży modowej są możliwe - jednak my stawiamy na konsekwentne realizowanie długoterminowej strategii marketingowej. Poprzez ściśle dopasowane optymalizacje, działamy w celu wzmocnienia brandu i budowania rozpoznawalności, nie zapominając o dotychczasowych kupujących. Dzięki ciągłym testom i wyciąganym wnioskom perfekcyjnie wykorzystujemy możliwości, jakie daje kampania Performance Max.
NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157