Kampanie naszego klienta, specjalistycznego sklepu sportowego, oferującego szeroką gamę produktów dla amatorów i profesjonalistów, zapewniały leniwie utrzymujący się zwrot z wydatków na reklamę na stałym poziomie ok. 650%.
Czy taka statyczność pasuje do sklepu triathlonowego? Postanowiliśmy znaleźć nowe rozwiązania, które podniosą efektywność działających na koncie kampanii produktowej i tekstowej,
Ruchy, kluchy leniwe...
Pomimo zadowalających wyników dla całego konta, ogromna większość przychodu była przypisana do kampanii produktowej (97,33%). Kampania tekstowa, nie dawała wymiernych korzyści, więc jako priorytet postanowiliśmy sobie poprawę jej kondycji.
Podczas działań optymalizacyjnych skupiliśmy się na wzmocnieniu pozycji reklam w pobliżu sklepu fizycznego klienta i zwiększeniu ich trafności dla poszczególnych użytkowników. Zwiększenie stawek dla lokalizacji geograficznych i wprowadzenie odpowiednich dostosowań dla odbiorców na rynku, pozwoliły nam poprawić udział w wyświetleniach i pokazywać reklamy bardziej wartościowym użytkownikom.
Kolejnym krokiem było pokrycie jak największej liczby zapytań związanych ze sklepem, przy zachowaniu niskich kosztów działania kampanii tekstowej . Postanowiliśmy przygotować dynamiczną grupę reklam ze starannie dobranymi celami reklamowymi. W reklamach dynamicznych bardzo ważne jest wytypowanie odpowiednich haseł wykluczających już na samym początku działania. Wykluczenia pozwalają nam odpowiednio regulować wyświetlanie i zachować maksymalną trafność reklam dynamicznych.
Od zera do bohatera
Optymalizacja kampanii Google Ads to proces, w którym niewielka zmiana może wywrócić wyniki naszych działań do góry nogami. W tym przypadku klasyczna optymalizacja i jedna, skrupulatnie przygotowana zmiana przyniosły fenomenalne skutki.
Poniżej porównanie okresów styczeń-marzec 2020 z analogicznym okresem październik-grudzień 2019, liczba transakcji w kampanii tekstowej wzrosła o 800,00%, a przychody poprawiły się aż o 1 243,36%. To wszystko przy zwiększeniu całkowitego kosztu o jedyne 16,99%.
Poniższa tabela pokazuje porównanie okresów 4 grudnia - 8 marca 2020 z 30 sierpnia - 28 listopada 2019 (z wykluczeniem Black Friday i Cyber Monday) dla całego konta. Liczba kliknięć wzrosła o ponad 33%, a przychody o 47%.