Wstęp
Obsługa marki z zaangażowaną społecznością z jednej strony pozwala uwolnić pełen potencjał marketingu w social media, a z drugiej jest codziennym wyzwaniem z racji masy notowanych reakcji. Praca nad społecznościowymi kanałami sklepu Wassyl.pl pozwoliła nam w pełni odkryć obie strony tego medalu! Nie jest to typowa historia pokazująca przepaść pomiędzy stanem przed oraz po naszych działaniach – pod swoje skrzydła otrzymaliśmy bowiem kanał, który potrafił notować znakomite wyniki w odniesieniu do pojedynczych postów lub w kwestii pozyskiwania fanów.
Dotychczasowe działania
Dotychczasowe działania miały jednak charakter doraźny – posty ukazywały się nieregularnie, nie każdy z nich był promowany, zaś skala reakcji fanów przekraczała możliwości obsługi sklepu, która nie była w stanie utrzymać responsywności na zadowalającym poziomie. Celem było doprowadzenie do tego, by imponujące wykresy nie były więcej pojedynczymi pikami w statystykach, ale by stały się one znakiem rozpoznawczym fan page’a i profilu na Instagramie, dotycząc znakomitej większości postów.
Droga do celu
W drodze do celu postawiliśmy na regularny przekaz, stałe cykle tematyczne postów, ich ściśle stargetowaną promocję oraz maksymalną responsywność. Sporą uwagę poświęciliśmy kwestii identyfikacji, szczególnie graficznej – tak, by żaden odbiorca przekazu Wassyl.pl nie miał wątpliwości, że jest to post sklepu, prezentujący dostępne do kupienia w nim produkty. Owocem tych działań stało się wejście na wyższy poziom w kluczowych statystykach profili.
Treść przekazywana w ramach komunikacji fan page’a jest masowo udostępniana przez fanów i odbiorców z grupy docelowej. Notoryczną praktyką jest także oznaczanie się na zdjęciach, które pozwala zwiększać zasięg postów bez konieczności przeznaczania dodatkowych nakładów na promocję. Znakomita większość komentarzy spotyka się z odpowiedzią administratorów, a w 100% jest to realizowane w odniesieniu do zadawanych za ich pośrednictwem pytań. Tak liczna i przyzwyczajona do responsywności społeczność marki przenosi części, a nawet całe procesy zakupowe w obręb Facebooka i Instagrama. By zwiększyć jeszcze udział skrzynki odbiorczej fan page’a w pracy nad obsługą klienta sklepu, zaimplementowaliśmy wtyczkę Facebook Messengera, zastępującą czat na stronie sklepowej.
Efekty
W konsekwencji otrzymaliśmy profile, które dziś utrzymują swoją statystyczną średnią na poziomie jeszcze niedawnych maximów i które zmuszają nas do otwierania się na co rusz nowe wyzwania. To gwarantuje, że ten case study będzie miał swoją kontynuację!