Bezpłatna konsultacja

Wielowymiarowy sukces reklamowy w branży beauty. Case study z marką Project Lashes!

Kategoria: Google Ads

Branża: Kosmetyki

W trzecim kwartale 2022 roku rozpoczęliśmy współpracę ze sklepem internetowym Project Lashes, który posiada szeroki wybór artykułów z branży beauty. Są to produkty skierowane głównie do stylistek rzęs i brwi. Naszym celem było nie tylko zwiększenie sprzedaży, ale także zbudowanie wartościowego ruchu na stronie oraz świadomości marki. Ambitnym wyzwaniem był dla nas fakt, że projekt był zupełnie nowy, a kampanie, które od początku miały zapewniać efektywność, dopiero startowały pod naszymi skrzydłami.

Od czego zaczęliśmy?

Pierwszym krokiem w podbiciu rynku było wprowadzenie kampanii Performance Max za pośrednictwem dwóch unikalnych systemów CSS (Comparison Shopping Services), w tym z unikalnego, licencjonowanego CSS traffictrends.shop.

Wiedząc, że branża beauty jest szczególnie konkurencyjna, świadomie skorzystaliśmy z tego rozwiązania, aby móc zająć większą przestrzeń reklamową w wynikach wyszukiwania. Co więcej, wykorzystanie tego systemu pozwoliło nam skorzystać z niższych stawek za kliknięcie, co wpłynęło na osiągnięte wyniki. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu różnych systemów CSS, reklamy produktowe nie rywalizowały ze sobą na aukcjach.

Równolegle uruchomiliśmy kampanię tekstową, która wspierała naszą obecność w wynikach wyszukiwania oraz kampanię Discovery, której zadaniem było zbudowanie wartościowego ruchu i zaangażowania na stronie. Mogliśmy wykorzystać atrakcyjne formaty reklamowe:

NzHYg.png

Pierwsze efekty?

Na samym początku współpracy mieliśmy pewne obawy związane z wykorzystaniem kampanii Performance Max na koncie, na którym brakowało istotnych danych. Znane nam były opinie ekspertów o odradzaniu takiego podejścia, jednak postanowiliśmy zaryzykować.

Dzięki perfekcyjnemu zrozumieniu grupy docelowej oraz dokładnej analizie konkurencyjnego rynku, odważnie podjęliśmy decyzję o wdrożeniu kompleksowej strategii. Była to śmiała decyzja, ale mocno wierzyliśmy, że kombinacja kreatywnych kampanii typu Discovery, mających na celu budowanie wartościowego ruchu, oraz wydajnych kampanii sprzedażowych skoncentrowanych na konwersjach, doprowadzi nas do osiągnięcia sukcesu.

Efekty po pierwszym miesiącu działań okazały się więcej niż zadowalające. Dzięki niekonwencjonalnemu podejściu osiągnęliśmy ROAS na poziomie ponad 600%, przyciągając jednocześnie ponad 100 nowych użytkowników na stronę każdego dnia. To połączenie pozwoliło nam znacznie zwiększyć obecność na rynku.

lWz8Z.jpg

Co dalej?

Mając już wystarczająco dużo danych, zaczęliśmy wprowadzać najważniejsze zmiany optymalizacyjne m.in:

  • wykluczyliśmy produkty, które generowały duży koszt bez konwersji,
  • włączyliśmy docelowy ROAS w kampaniach Performance Max,
  • rozszerzyliśmy grupy komponentów o wideo,
  • zmieniliśmy strategię ustalania stawek w kampanii tekstowej w celu maksymalizacji konwersji.

W związku z tym, że Klient dysponował atrakcyjnymi materiałami filmowymi, mogliśmy uruchomić kampanię wideo i podbić kolejną przestrzeń reklamową.

Nasze kampanie nabierały tempa, a ROAS rósł z miesiąca na miesiąc dochodząc do poziomu 1200%!

Y4RVS.png

Zupełnie jak liczba użytkowników:

ekVUb.jpg

Czasami piękno potrzebuje czasu, aby dojrzeć…

… dlatego nie zapomnieliśmy o tych, którzy już odwiedzili naszą stronę i uruchomiliśmy kampanię remarketingową. Kampania pozwoliła nam utrzymać kontakt z potencjalnymi klientami, przypominając im o naszych produktach i ofertach. Dzięki dopasowanym dynamicznie reklamom, udało nam się przyciągnąć klientów z powrotem na naszą stronę.

XCOPD.png

W rezultacie naszej współpracy ze sklepem internetowym Project Lashes osiągnęliśmy niebagatelne rezultaty i od zera, wspólnie z klientem, zbudowaliśmy wyraźną i stabilną pozycję w tak trudnej i konkurencyjnej branży. I na dodatek regularnie, co miesiąc zwiększyliśmy wartość przychodu:

ylAq2.png

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!