Bezpłatna konsultacja

Wszystkie formaty na pokład! Historia kompleksowych działań Allegro Ads dla ProjectLashes

Kategoria: Allegro Ads

Branża: Kosmetyki

ProjectLashes to marka, która choć w swojej ofercie posiada szeroki wybór artykułów z branży beauty, to najbardziej znana jest z produktów do stylizacji rzęs. Współpracę z naszą agencją rozpoczęła w 2022 roku. Z naszej strony, od samego początku wiedzieliśmy, że ze względu na dużą konkurencję, konieczne będzie wdrożenie różnorodnych form reklamy, które nie tylko zapewnią przychód i zysk, ale również zwiększą świadomość marki w grupie docelowej. Z rozmowy z Klientem jednoznacznie wynikało, że mamy przed sobą ambitny cel systematycznego wzrostu wyników we wszystkich możliwych formatach

Rozdział I: Kampania ofert sponsorowanych

Do początkowego skonfigurowania kampanii ofert sponsorowanych posłużył nam raport przesłany przez Klienta. Już na samym początku zdecydowaliśmy się na rozdzielenie najpopularniejszych ofert od pozostałych i utworzenie dwóch kampanii:

  • Bestsellery,
  • Pozostałe oferty.

Dzięki temu posiadaliśmy pełną kontrolę nad wszystkimi ofertami. Bestsellery zostały podzielone na grupy reklam według rodzaju produktu. Dla każdego z nich dopasowaliśmy indywidualną stawkę CPC oraz budżet.

Podczas optymalizacji najważniejszym elementem jest systematyczna analiza wyników wszystkich ofert. Bierzemy pod uwagę takie wskaźniki jak: 

  • trendy, 
  • popularność,
  • wyniki w kampanii,
  • wyniki sprzedaży organicznej. 

Oferty generujące najlepsze wyniki wydzielamy do osobnych grup reklam. Przynosi to korzyść nie tylko kampanii z bestsellerami, ale również kampanii z pozostałymi ofertami. Bestsellery generują największą liczbę sprzedanych sztuk oraz wartość sprzedaży, jednak przy tym wytwarzają również największy koszt. Ich wyodrębnienie uwalnia budżet dla pozostałych ofert, co zwiększa ich szansę na wyświetlenie i sprzedaż.

Wyniki dla kampanii Bestsellery

Początkowo pozostałe oferty znajdowały się w jednej grupie reklam. Podczas optymalizacji zauważyliśmy, że największy ruch i sprzedaż wypracowuje jedno miejsce emisji: wyniki wyszukiwania. Zdecydowaliśmy się na utworzenie dwóch grup reklam:

  • pierwszą nakierowaną na wyniki wyszukiwania, 
  • drugą na pozostałe miejsca emisji.

Te same oferty promowane w różnych miejscach generują inne wyniki. Aktualnie wyniki wyszukiwania osiągają ROAS na poziomie 4000%, natomiast pozostałe miejsca: 2500%.

Wyniki dla kampanii Pozostałe oferty

Rozdział II: Kampanie graficzne

Kampanie graficzne zwiększają sprzedaż w mniejszym stopniu niż kampanie ofert sponsorowanych, jednak skuteczniej otwierają lejek sprzedażowy i docierają do wielu użytkowników, co w znaczącym stopniu może wpływać na świadomość marki oraz poprawę działania innych kampanii. 

Równolegle prowadzimy trzy rodzaje kampanii graficznych: szablonową, banerową oraz showcase.

W kampanii szablonowej utworzyliśmy reklamy z najpopularniejszymi produktami z konta. Ze względu na dużą różnicę efektów wynikającą z miejsc emisji i szybkości wykorzystywania budżetu, zdecydowaliśmy się na wyświetlanie tych reklam w wynikach wyszukiwania i na stronie oferty. Kampanię na bieżąco aktualizujemy i rozbudowujemy o kolejne reklamy, do których dobieramy produkty na postawie wyników kampanii ofert sponsorowanych. Równolegle wstrzymujemy te, których ROAS spada poniżej 1000%.

Na samym początku w kampanii banerowej staraliśmy się wypromować nowe oferty. Utworzyliśmy reklamy odnoszące się do kategorii produktów. Nie odniosło to jednak oczekiwanych efektów. W związku z tym zdecydowaliśmy się na utworzenie nowych reklam dla konkretnych produktów, zamiast całych kategorii, co okazało się skuteczniejszą strategią i znacznie podniosło wartość sprzedaży.

Kampania Showcase jest wyświetlana na stronie głównej Allegro, a jej głównym celem jest zwiększanie świadomości marki u użytkowników i generowanie jak największej liczby odsłon

Ponadto kampanie graficzne generują także tzw. sprzedaż wspieraną. Jest to wartość wyrażana w kwocie brutto, która została zaliczona do wyników kampanii ofert sponsorowanych, ale brała w niej również udział reklama graficzna. W wynikach ProjectLashes sprzedaż wspierana stanowi ponad 30% wartości sprzedaży kampanii ofert sponsorowanych!

Rozdział III: Google Zakupy dla Allegro

W październiku 2022 roku uruchomiliśmy kolejny format jakim są Google Zakupy dla Allegro. Ten rodzaj kampanii umożliwia promowanie asortymentu poza serwisem Allegro: oferty wyświetlane są w wynikach produktowych wyszukiwarki Google, gdy użytkownik wpisze zapytanie związane z reklamowaną ofertą. Kampania ta charakteryzuje się ograniczonymi możliwościami optymalizacji, jednak poprzez szczegółową segmentację ofert systematycznie podnosimy jej ROAS.

Co ciekawe z ProjectLashes działaliśmy już w systemie Google Ads dla sklepu internetowego (tę historię znajdziecie tutaj: Wielowymiarowy sukces reklamowy w branży beauty). Dzięki dwutorowemu podejściu firma zwiększa swoją ekspozycję w wynikach wyszukiwania przejmując dwa kafle reklamowe. Co ważne, obie kampanie mogą działać na bardzo atrakcyjnym poziomie rentowności, bo analizując ostatnie 30 dni:

  • Kampania Google Zakupy w Allegro Ads wygenerowała ROAS 1529%
  • Kampania Performance Max w Google Ads wygenerowała ROAS 1163%

I choć ROAS kampanii Performance Max jest niższy, to należy pamiętać o dwóch rzeczach. Po pierwsze, w formacie tym część budżetu wydawana jest np. na reklamy tekstowe, graficzne czy wideo. Po drugie, od przychodu firma nie musi już odejmować żadnych dodatkowych kosztów takich jak np. prowizja Allegro. To pokazuje jak skutecznie można łączyć obecność na Allegro z rozwojem własnego sklepu internetowego!

Podsumowanie

Podsumowując, aby wypromować markę w tak konkurencyjnej branży, należy przede wszystkim skupić się na elastyczności i dostosowywać kampanię do aktualnych warunków. Warto korzystać z różnych formatów kampanii, nawet tych, które nie przynoszą bezpośredniego zysku, ale wpływają na otwarcie lejka zakupowego i długofalową budowę świadomości marki. W przypadku ProjectLashes, od początku współpracy podnieśliśmy miesięczną wartość sprzedaży o ponad 60%. Dlatego z pełnym przekonaniem zalecamy testowanie różnych rozwiązań i formatów, aby w pełni wykorzystać potencjał jaki oferuje prowadzenie kampanii Allegro Ads.

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!