"WyBUHowa" skuteczność w pozycjonowaniu sklepu Browaru Tenczynek z wysokoprocentowymi produktami? Sprawdź czy to możliwe!

Pozycjonowanie | 6 min czytania

"WyBUHowa" skuteczność w pozycjonowaniu sklepu Browaru Tenczynek z wysokoprocentowymi produktami?  Sprawdź czy to możliwe!

Zamawianie ulubionego piwa czy innych alkoholi, bez konieczności wychodzenia z domu, to świetna alternatywa dla prawdziwych smakoszy trunków wysokoprocentowych. Taką opcję, z gwarancją szybkiej dostawy do domu, serwuje swoim klientom Browar Tenczynek, któremu poświęcony będzie niniejszy artykuł. Jeśli więc chcesz zobaczyć jaką rewolucję przeszedł sklep i jak to się stało, że w ciągu 3 miesięcy wystrzelił z pozycjami w Google, niczym korek od szampana w Sylwestra, zapoznaj się z dalszą częścią artykułu.

Celem, jaki został postawiony agencji przez Klienta, było zwiększenie ruchu i przychodu z wejść organicznych za co odpowiadało pozycjonowanie sklepu internetowego browar-tenczynek.pl. Prace na rzecz browaru zostały rozpoczęte od przeprowadzenia obszernego Audytu SEO, który skupił się na niemal każdym drobiazgu mającym wpływ na widoczność sklepu w wyszukiwarce Google. Audyt wskazał więc jakie kroki powinien poczynić pozycjoner w pierwszej kolejności i jakie elementy wymagały dogłębnej optymalizacji. Niewątpliwym sukcesem tego działania był fakt, że zdecydowaną większość zmian udało się wdrożyć do sklepu, dzięki współpracy z supportem strony.

Nie był to jednak koniec problemów czyhających na agencję marketingową, która miała za zadanie wypozycjonować sklep. Jednym z głównych problemów, jaki zauważono, był brak treści na najważniejszych podstronach w sklepie, czyli na stronie głównej oraz stronach kategorii. Analiza pozycjonowanych słów oraz wyodrębnienie fraz długoogonowych, mających wpłynąć na zwiększenie ruchu w witrynie, pozwoliło agencji zaplanować odpowiednie działania contentowe. Dzięki temu, treści jakie zostały dostarczone dla sklepu, zawierały odpowiednie frazy kluczowe, śródtytuły czy nagłówki h2. Nie odbyłoby się to jednak tak sprawnie bez solidnej współpracy ze strony klienta i bieżącej akceptacji zadań oraz pomysłów obsługi. Na tej bazie sklep został możliwie szybko udoskonalony o nowe, unikalne i wartościowe treści.

Istotną zmianą na stronie sklepu była również kwestia odnosząca się do opisów produktów. Sklep używał bowiem te same opisy piwa w wielu własnych projektach i miejscach w internecie, co generowało duplikat treści w wynikach wyszukiwania. W celu eliminacji tego problemu, uwzględniono również optymalizację opisów produktów, które sukcesywnie były wymieniane na unikalną treść dostępną tylko na stronie klienta. Dzięki temu zabiegowi, sklep mógł tylko zyskać!

Kolejnym błędem, który dostrzeżono, był brak odpowiednich nagłówków na stronie głównej i stronach kategorii. Zalecono więc zmianę nagłówka h1, aby zawierał on ważne dla pozycjonowania słowa kluczowe. Błędem było również oznaczenie nazwy każdej z kategorii nagłówkiem h4, dlatego i tu poczyniono zmiany, tak aby były one oznaczone h1. Problem stanowiło także osobne wdrożenie nagłówków na kartach produktów, dla wersji desktop oraz mobile, przez co nagłówki generowały się podwójnie. Ponadto, oznaczone były nagłówkiem h2, zamiast h1, co wymagało kolejnych zmian ze strony obsługi pozycjonerskiej.

Następnym krokiem ku realizacji celu klienta było odkrycie faktu, że sklep nie posiadał wtyczki umożliwiającej dodawanie meta tagów i ich schematów na poszczególnych podstronach, przez co meta title oraz meta description zaciągało automatycznie treść strony. Zalecono więc dodanie wtyczki do strony, a następnie wdrożono unikalne meta tagi dla wybranych stron, czyli strony głównej oraz stron kategorii zawierających wybrane słowa kluczowe. Dla pozostałych podstron wdrożono natomiast odpowiednie schematy, tak aby całość była zgodna z najlepszymi praktykami SEO.

Z uwagi na fakt, iż Google analizuje kod HTML stron czy sklepów internetowych, w celu indeksowania obrazów, zalecono także analizę grafik produktów na stronie Browaru Tenczynek. Zdjęcia, które dostępne były na stronie głównej, kategoriach czy kartach produktów były wdrożone jako background-image bez atrybutu alt, który jest szczególnie ważny pod kątem SEO. Ostatecznie więc zlecono wdrożenie grafik jako < img src="obraz.jpg" alt="opis zdjęcia" >, co potwierdza poniższy screen:

oKbPg.jpg

Gdy obsługa bliżej przyjrzała się wynikom wyszukiwania, dostrzegła również wiele zbędnych, zaindeksowanych podstron oznaczonych jako "add-to-cart" czyli "dodaj do koszyka", dlatego też kolejnym krokiem optymalizacyjnym było zablokowanie ich w pliku robots.txt.

Wyżej opisane zmiany na stronie, jakie pojawiły w trakcie współpracy, to naturalnie tylko część globalnej pracy specjalistów na rzecz Browaru Tenczynek. Niemniej; nieustanna praca optymalizacyjna, regularne i cykliczne budowanie profilu linkowania o naturalnym charakterze oraz dalsza współpraca contentowa to niewatpliwie był odpowiedni kierunek w przypadku usługi pozycjonowania. Warto nadmienić istotną rolę jaką w przypadku sklepu odgrywa także blog, na który obsługa przygotowuje regularnie unikalne treści związane z tematyką strony, nasycając ją w ten sposób frazami kluczowymi oraz co ważne - wartościowymi i eksperckimi tekstami, których nie powstydziłby się najlepszy copywriter!

Efekty w przypadku Browaru Tenczynek mówią same za siebie!

mZMxU.jpg

Od czasu rozpoczęcia tej współpracy w ciągu zaledwie 3 miesięcy widoczność strony w wyszukiwarce zwiększyła się odpowiednio o:

  • 164% dla słów kluczowych w top3
  • 289% dla słów kluczowych w top10
  • 311% dla słów kluczowych w top50,

co potwierdza powyższy screen. Powyżej opisane działania agencji SEO przyczyniły się też do ponadprzeciętnych wzrostów wszystkich pozycjonowanych słów kluczowych, dzięki czemu Browar Tenczynek na frazy takie jak, np:

  • piwo,
  • piwa,
  • browar,
  • piwa kraftowe,
  • piwo rzemieślnicze,
  • piwa niepasteryzowane,
  • pils,
  • lager,

znajduje się w TOP5 wyszukiwań w Google!

hi5It.jpg

I co najważniejsze:

Wzrost widoczności, na którym zależało klientowi, przełożył się również na wzrost ruchu organicznego na przestrzeni ostatnich miesięcy, co potwierdza poniższy screen z Google Analyticsa:

c8DHu.jpg

Jednak można by rzec, że nie samą widocznością czy ruchem z organica człowiek żyje…

Owszem! Bo, co istotne: Organic stał się w przypadku Browaru Tenczynek największym źródłem pozyskania potencjalnych klientów i generuje największe przychody ze wszystkich pozostałych źródeł w sklepie!

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę