Wykluczyć albo nie wykluczyć - oto jest pytanie!

Kampanie reklamowe | 2 min czytania

Wykluczyć albo nie wykluczyć - oto jest pytanie!

Jak wiadomo, wykluczenia nieskutecznych ofert są naturalną i standardową procedurą podczas optymalizacji kont reklamowych, która ma kluczowe znaczenie w osiąganiu zadowalających wyników. Niemniej jednak przy podejmowaniu decyzji o wykluczeniu konkretnych ofert należy brać pod uwagę wszystkie dostępne dane, a nie tylko wygenerowany koszt i przychód.

gr5AF.jpg

Podczas optymalizacji kampanii ​Allegro Ads jednego z naszych Klientów, gdzie głównym celem było osiągnięcie ROAS powyżej 1000%, zauważyliśmy, że budżet dzienny jest wykorzystywany głównie przez dwie oferty, które generują nieopłacalny przychód.

zoSOL.jpg

Zdecydowaliśmy się na testowe wykluczenie powyższych ofert, aby pozostałe oferty generujące mniejszy koszt i wyższy zwrot z inwestycji na reklamę mogły wykorzystać budżet dzienny. Docelowo miało się to przełożyć na zwiększenie ROASu całej kampanii Allegro Ads.

w0qar.jpg

Niestety wykluczenie ofert dało odwrotny skutek. Zauważyliśmy, że sprzedaż całej kampanii z dnia na dzień spadła, dlatego postanowiliśmy dodać oferty ponownie ale w innej formie, tworząc osobną grupę reklam.

Zmianę skuteczności sprzedaży zauważyliśmy już następnego dnia.

AA6JZ.jpg

Wyłączając z reklamowania powyższe oferty, doprowadziliśmy do znacznego spadku zasięgu kampanii, co miało przełożenie na ogólną sprzedaż kampanii Allegro Ads. Dlaczego tak się stało? Wykluczone oferty zawierały w tytule ogólną frazę, która cechowała się najwyższą liczbą miesięcznych wyszukiwań w Allegro. Fraza “rękawice robocze” kilkukrotnie przewyższa liczbę wyświetleń oraz kliknięć odnotowywaną dla bardzej precyzyjnych fraz. Okazało się, że ruch pochodzący z omawianych produktów, zawierających w tytule ogólne frazy, w dużym stopniu wspomagał ogólną sprzedaż poprzez ściąganie do sklepu Allegro potencjalnie zainteresowanych klientów i zapewnienie im możliwości zapoznania się z pełną ofertą.

mz5eO.png

Po wszystkich analizach, zmianach i wahaniach wyników ostatecznie ROAS kampanii został poprawiony. Przeniesienie ofert do osobnej grupy reklam pozwoliło na dostarczenie niezbędnego ruchu przy jednoczesnej precyzyjnej regulacji wysokości stawki max CPC oraz odpowiednim wykorzystaniu budżetu dziennego.

Zaufaj specjalistom i przekaż swoje kampanie w dobre ręce!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!