Wykorzystaj optymalizację konwersji i zawalcz o sukces sprzedażowy!

Optymalizacja konwersji | 3 min czytania

Wykorzystaj optymalizację konwersji i zawalcz o sukces sprzedażowy!

Wykonaliśmy audyt sprzedaży dla sklepu oferującego słodkie przekąski. Celem była optymalizacja współczynnika konwersji. Analizy objęły część techniczną, gdzie skupiliśmy się na doświadczeniach użytkownika, oceniając nawigację sklepu, architekturę strony głównej, podstron kategorii, kart produktów oraz koszyka. Rekomendacje dotyczyły również procesu zamówienia i jego liniowości. Integralną część audytu stanowił moduł, w którym znalazły się zestawienie dostępnej oferty handlowej, porównanie jej do innych graczy, propozycje zwiększenia przewagi konkurencyjnej, analiza udostępnionych przez sklep metod komunikacji oraz diagnozy dotyczące działań marketingowych.

Jak zbadać poziom doświadczeń użytkowników?

Prace nad sklepem przeprowadziliśmy w oparciu o customer experience (doświadczenie zakupowe użytkownika). Analizowaliśmy wygląd sklepu w wersji na komputery w różnych rozdzielczościach, na rozmaitych przeglądarkach oraz z poziomu odbiorcy mobilnego, mając na uwadze tzw. “dobre praktyki” tworzenia stron internetowych, budowanie pozytywnych doświadczeń klienta, zwiększanie sprzedaży. W metodologii badań korzystaliśmy, m.in. z Google Analytics, Similarweb, Senuto, Httpstatus.io, Gtmetrix, map ciepła, a wnioski ujęliśmy sumarycznie w audycie, nadając im odpowiednią hierarchię priorytetów.

WH1qW.jpeg

Prace - przykładowe zmiany

Rekomendacje i wdrożenia objęły cały sklep. W ramach prac rekomendowaliśmy, np.:

  • ułatwienie nawigacji w sklepie, co pozwoli na intuicyjne eksplorowanie zawartości i asortymentu. Cel uzyskaliśmy poprzez usunięcie elementów, które zasłaniały przycisk przewijania w górę. Zmiana była istotna ze względu na szeroką rozpiętość oferty.

aIrhg.jpeg

Obecnie użytkownik może eksplorować stronę główną, zawartość kategorii czy kart produktów, z łatwością powracając na top strony.

SmwK9.jpeg

Na kartach produktów jest to szczególnie istotne, ponieważ aktualnie przycisk dodania produktów do koszyka, wysuwa się na pierwszy plan, prowadząc użytkownika przez lejek sprzedażowy.

kkrs2.jpeg

W wersji mobile, szczególnie na mniejszych ekranach (320x480), obserwowaliśmy nieestetyczne, ucinanie treści. Niedogodność warta była uwagi, szczególnie na kartach produktu, bowiem powodowała, że przycisk dodania produktu do koszyka pozostawał niewidoczny. Prace nad skalowaniem strony sprawiły, że obecnie przeglądanie jej jest dużo bardziej intuicyjne i przyjazne dla użytkownika. A finalnie - zmiana ułatwia zakupy.

xjt5J.jpeg

W procesie zamówienia sugerowaliśmy usprawnienie formularzy, rekomendując usunięcie pola “PESEL”. Wprowadzona zmiana niweluje, mogące się pojawiać u użytkownika obiekcje, dotyczące prób wyłudzenia danych wrażliwych. Jest również integralnym elementem optymalizacji formularzy, które również mieliśmy na uwadze, oceniając stronę klienta. Patrząc przez ten pryzmat, formularz rejestracji jest aktualnie intuicyjny i zawiera jedynie pola faktycznie konieczne do złożenia zamówienia.

zq46t.jpeg

Dlaczego optymalizacja konwersji się opłaca? Bo przynosi sukces!

Audyt sprzedaży przyniósł wymierne korzyści. Efektem jest intuicyjna nawigacja, dzięki której użytkownik z łatwością realizuje zakup. Sukces potwierdzają wyniki sprzedażowe.

t5dWN.jpeg

Wzrost konwersji o wysokie - 58%, przyrost transakcji o bardzo dużą wartość - 138% i równie spektakularny wzrost średniej wartości zamówienia, oscylujący wokół poziomu 74%, stanowią o sukcesie wykonanej pracy. Biorąc pod uwagę, że wciąż optymalizujemy sklep, jest to cenny prognostyk na przyszłość.

Chcesz zawalczyć o lepszą sprzedaż?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 616 690 427

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!