Bezpłatna konsultacja

Wysoka zyskowność przy systematycznie zwiększanym budżecie reklamowym? Poznaj przepis na efektywną kampanię Google Ads na niezwykle wymagającym rynku w sklepie CARREA!

Kategoria: Google Ads

Kampanie reklamowe w systemie Google to obowiązkowe działania, jakie dziś powinien podejmować każdy właściciel, bądź e-commerce manager, sklepu internetowego. Wie o tym doskonale firma Carrea.pl, dla której prowadzone przez agencję Traffic Trends kampanie osiągają spektakularne wyniki.

Sprawdźcie, co zrobiono, by w tak konkurencyjnej i wymagającej branży, utrzymać ROAS (rentowność) na poziomie ponad 900%, przy jednoczesnym, stałym zwiększaniu budżetu reklamowego!

677Rl.jpg

Współpracę ze sklepem Carrea.pl, mającym w swojej ofercie płytki, akcesoria, wanny narożne i oświetlenie do łazienek, salonu i kuchni, Traffic Trends rozpoczęło w maju 2019 roku. Branża, z którą przyszło się zmierzyć, jest mocno obsadzona przez rozpoznawalne na rynku sklepy, dysponujące ogromnymi budżetami reklamowymi. Dlatego na etapie rozpoczynania działań, ustalono ich cele oraz priorytety sprzedażowe. Bezkonkurencyjne doświadczenie agencji w sektorze e-commerce pozwoliło także oszacować początkowy budżet i formaty reklamowe, które uruchomiono w pierwszej kolejności.

Kampania tekstowa podstawą budowania ruchu i sprzedaży

Mając na uwadze cele i przedstawione założenia, planując podział budżetu reklamowego, skupiono się priorytetowo na promocji płytek, jednak pozostałe produkty dostępne w sklepie także zostały uwzględnione w kampaniach.

Kampania tekstowa już od samego początku była bardzo rozbudowana, zawierając 12000 aktywnych słów kluczowych, po których potencjalni klienci mogli trafiać do sklepu. Zastosowano szczegółowy podział słów kluczowych na kampanie, uwzględniając m.in. poziom ich ogólności. Dodając do tego zaprojektowanie strategii ustalania stawek i tekstów reklamowych, Traffic Trends było w stanie docierać do użytkowników o różnym poziomie zainteresowania, z równą skutecznością.

Jedną z uruchomionych kampanii była kampania ogólna, wykorzystująca słowa kluczowe takie jak “sklep z płytkami”, którą starano się pozyskać jak najwięcej ruchu przy niskim koszcie kliknięcia.

LvLzY.jpg

Naturalnie pojawiły się też kampanie o średnim poziomie ogólności, w której zdecydowani się promować poszczególne kolekcje i marki płytek.

UOycG.jpg

Działania skoncentrowane były na zysk, dlatego wdrożono również produktową kampanię tekstową, stworzoną na podstawie autorskiego narzędzia agencji. To rozwiązanie pozwoliło generować słowa kluczowe i tworzyć automatyczne teksty reklam na podstawie pliku produktowego (który niezbędny był również przy kampanii Google Zakupy) tak, aby reklamy wyświetlały się użytkownikowi wpisującemu nazwę płytki wraz z jej rozmiarem. Zapewniło to dotarcie do klientów już zdecydowanych na zakup konkretnego produktu, poszukujących najlepszej oferty.

KmLnJ.jpg

Kampania produktowa Google Shopping? Tak, ale Smart!

Kampania produktowa Google Shopping odpowiedzialna jest za budowanie sprzedaży. W sklepie Carrea.pl wdrożono ją równolegle z kampanią tekstową, zaczynając od kampanii z podziałem na typy urządzeń i typ użytkownika (nowi a powracający), zapewniając jej najwyższy budżet. Kampania wraz z pojawiającymi się nowymi możliwościami w systemie reklamowym Google, została zastąpiona kampanią SMART (inteligentną kampanią produktową), która generuje zadowalające obie strony wyniki.

P6bKP.jpg

Po pewnym czasie kampania produktowa, w celu zwiększenia zasięgu oraz ekspozycji marki Carrea.pl w wyszukiwarce Google, została powielona w ramach systemu CSS należącego do prowadzącej działania agencji. Jest to rozwiązanie, które zwiększyło liczbę wyświetleń reklam produktowych, przejść na stronę, a także pozwoliło obniżyć koszt pojedynczego kliknięcia!

UX6YO.jpg

W ramach cyklicznych optymalizacji, cały czas mając na uwadze opłacalność kampanii, skupiano się na wprowadzaniu dalszych zmian poprawiających rentowność tej formy reklamy:

  • dodatkowych segmentacji produktów (wydzielając konkretne grupy produktów do osobnych kampanii, aby lepiej dostosować dla nich budżet i koszt kliknięcia),
  • wykluczeń z kampanii nieskutecznych produktów.

Satysfakcjonujący ROAS i skalowanie kampanii

W ślad za bardzo dobrymi wynikami osiąganymi przez kampanie zdecydowano się na rozszerzenie działań reklamowych, zaczynając od zwiększenia nakładów finansowych. Od początku pracy, do teraz, ponad czterokrotnie zwiększono budżet reklamowy. Nie byłoby w tym nic imponującego, gdyby nie fakt, że przy tak znaczących zmianach budżetowych utrzymano ROAS (stosunek przychodu do kosztów) na stabilnym, wysokim i co najważniejsze - satysfakcjonującym poziomie. Średni ROAS za cały okres współpracy wyniósł 921,24%!

yXKeT.jpg

Skupienie uwagi potencjalnych kupujących wymaga też coraz większego zaangażowania i elastyczności. Dlatego w międzyczasie do stałych kampanii — tekstowej i produktowej, dodano kampanie Discovery (format bardziej zasięgowy, który wykorzystuje zdjęcia i przygotowane grafiki) oraz Google Display Network (format graficzny pojawiający się w sieci reklamowej Google, a nie w samej wyszukiwarce).

Co przyniosło zaangażowanie w formaty zasięgowe? Dla przykładu, kiedy w sklepie pojawiła się nowa kategoria produktów związana z oświetleniem, którą Carrea chciałą pokazać światu, reklama była na to gotowa!

Wykorzystując kampanię tekstową, produktową i banerową, skupiono się na generowaniu nowego ruchu — potencjalnych klientów, zainteresowanych właśnie oświetleniem do łazienki, salonu czy kuchni. Z czasem reklama stricte zasięgowa również zaczęła generować odczuwalną sprzedaż.

Rentowne kampanie pod okiem profesjonalistów

Na kontach reklamowych zawsze warto stosować rozwiązania, które pozwalają skutecznie wyprzedzić konkurencję. Jest to bardzo trudne, gdy prowadzi się kampanie samodzielnie lub gdy wspiera ją osoba bez wielkiego doświadczenia w sprzedaży internetowej. W tym przypadku, odpowiedni background pozwolił już w drugim miesiącu od momentu przejęcia przez Traffic Trends działań reklamowych w Google Ads, osiągnąć wyższy poziom zwrotu z inwestycji!

YgnZ1.jpg

Duża dynamika zmian w systemach reklamowych wymaga ich stałego monitorowania i wprowadzania zmian w strukturach kampanii. Potwierdzeniem tego jest kampania Smart Shopping (którą Carrea przetestowała tuż po jej zaistnieniu w świecie Google Ads) czy rozszerzenia graficzne reklam tekstowych, które niezwłocznie dodano do reklam, by zyskać większą widoczność w wynikach wyszukiwania. Niebawem świat reklamy Google przewróci do góry nogami format Performance Max, którego pierwsze testy też wyglądają bardzo obiecująco. Jesteście gotowi na te zmiany?

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!