Wysokoprocentowa skuteczność, czyli jak zwiększyliśmy widoczność Browaru Tenczynek i jego piw kraftowych!

Pozycjonowanie | 4 min czytania

Wysokoprocentowa skuteczność, czyli jak zwiększyliśmy widoczność Browaru Tenczynek i jego piw kraftowych!

Popularność piw kraftowych, to nie chwilowa moda, a rewolucja, na którą stawia także Browar Tenczynek, z którym mamy przyjemność współpracować od maja 2021 roku. Zachęcamy do sprawdzenia jaką rewolucję strony my przeprowadziliśmy! Dzięki niej, w zaledwie 3 miesiące, wystrzeliliśmy z pozycjami i widocznością Browaru Tenczynek w Google, co było celem postawionym nam przez Klienta, któremu zależało głównie na zwiększeniu ruchu i przychodów z ruchu organicznego!

Audyt SEO na start

Po rozpoczęciu współpracy wykonaliśmy drobiazgowy audyt sklepu, który pokazał jakie elementy wymagają optymalizacji. Część wskazówek przekazaliśmy do supportu strony i w większości udało się je wdrożyć.

Brak treści

Jednym z kluczowych problemów był brak treści dla najważniejszych podstron w sklepie, czyli na stronie głównej i stronach kategorii. W ramach planowania contentu wykonaliśmy analizę pozycjonowanych słów kluczowych, a także wyodrębniliśmy słowa kluczowe z tzw. długiego ogona mogące wpłynąć na zwiększenie ruchu. Przygotowaliśmy opisy z uwzględnieniem słów kluczowych i sformatowaliśmy je, uwzględniając śródtytuły, które zostały oznaczone nagłówkiem h2, a następnie po akceptacji zostały one wdrożone na stronie.

Brak odpowiednich nagłówków na stronie głównej i kategoriach

Na stronie głównej zaleciliśmy zmianę nagłówka h1, tak aby zawierał on istotne dla pozycjonowania słowa kluczowe. Nazwa każdej z kategorii była natomiast oznaczona nagłówkiem niższego szczebla h4, w związku z czym zaleciliśmy ich zmianę, tak aby zostały one oznaczone nagłówkiem h1.

Nagłówki na kartach produktów

Nagłówki na kartach produktów były wdrożone osobno dla wersji mobile i desktop, przez co generowały się podwójnie. Dodatkowo zostały oznaczone nagłówkiem h2, zamiast h1, co wymagało poprawy.

Brak meta tagów

W sklepie nie została dodana wtyczka umożliwiająca dodawanie meta tagów i ich schematów na poszczególnych podstronach, przez co zarówno meta title jak i meta description automatycznie zaczytywało treść strony. Zaleciliśmy dodanie wtyczki, a następnie wdrożyliśmy unikalne meta tagi dla strony głównej i kategorii zawierające odpowiednie słowa kluczowe, a dla pozostałych podstron wdrożyliśmy schematy.

Grafiki produktów

Zdjęcia produktów na stronie głównej, kategoriach i kartach produktów były wdrożone jako background-image bez atrybutu alt. Google analizuje kod HTML stron w celu indeksowania obrazów, co nie obejmuje obrazów CSS, dlatego zaleciliśmy ich wdrożenie jako: < img src="obraz.jpg" alt="opis zdjęcia" >

Opisy produktów

Z racji branży opisy pobierane są przez zewnętrznych partnerów, co generuje duplikaty treści w wynikach wyszukiwania. Dlatego uwzględniliśmy również optymalizację opisów produktów, które są sukcesywnie zmieniane na unikalną treść.

Blokada w robots.txt

W wynikach wyszukiwania indeksowało się bardzo dużo zbędnych podstron oznaczonych jako "add-to-cart" (dodaj do koszyka), dlatego zasugerowaliśmy ich blokadę w pliku robots.txt.

Optymalizacja off-site i prowadzenie bloga

Oczywiście wyżej wymieniliśmy tylko kilka przykładów zmian, które wdrożyliśmy w ramach audytu SEO. Jednocześnie uzupełnieniem optymalizacji na stronie było linkowanie zewnętrzne, które prowadzimy od samego początku współpracy, budując tym samym naturalny profil linków. Dodatkowym wsparciem jest również blog, na który przygotowujemy unikalne treści związane z tematyką strony, nasycając w ten sposób sklep wartościowymi, eksperckimi tekstami.

Efekty

Powyższe działania przyczyniły się do wyraźnych wzrostów wszystkich pozycjonowanych fraz, dzięki czemu m.in. frazy "piwo", “piwa” "pils" czy "lager" znajdują się obecnie w top5. Od momentu rozpoczęcia współpracy widoczność strony w wynikach wyszukiwania zwiększyła się odpowiednio:

  • o 164% dla słów kluczowych w top3
  • o 289% dla słów kluczowych w top10
  • o 311% dla słów kluczowych w top50,

co widać na załączonym screenie z narzędzia Senuto:

wyniki Senuto

Wzrost widoczności przełożył się również na wzrost ruchu organicznego na przestrzeni ostatnich miesięcy, co przedstawia poniższy wykres z narzędzia Google Analytics:

wzrost ruchu organicznego GA

Chcesz by i Twój sklep zwiększył swoją widoczność w wynikach wyszukiwania?

Sprawdź naszą ofertę!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!