Bezpłatna konsultacja

Wzrost konwersji o 259%? To możliwe dzięki audytowi sprzedaży!

Przykład Klienta sprzedającego niszowe, autorskie produkty pokazuje, że optymalizacja konwersji to działanie mogące zwiększyć zysk bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów na reklamę. Udowadnia także, że sklep musi być przystosowany do zmieniających się gustów Klientów oraz użytecznością odpowiadać odwiedzającym. Odświeżenie szablonu, zadbanie o podstrony najbardziej efektywne w procesie zamówienia, wprowadzenie intuicyjnej nawigacji i sugestywnych przycisków akcji przełożyło się na rekordowy wzrost konwersji o 259%. Rezultat osiągnęliśmy w ciągu czterech miesięcy systematycznej pracy nad rekomendacjami z audytu sprzedaży.

Określ priorytety i działaj

Audyt sprzedaży był rozległym dokumentem. Już pierwotna ocena szablonu sklepu na etapie negocjacji i sprzedaży dokonana przez naszych specjalistów od optymalizacji konwersji wskazała, że użytkownicy mogą mieć problem z identyfikacją czy strona Klienta jest sklepem. Postawiono w niej na estetyczne grafiki, treści blogowe, ale nawigacja nie wskazywała jednoznacznie e-commerce’owego pochodzenia strony. Problem był złożony, bo menu główne nie zawierało kategorii produktowych. A niedogodność dotyczyła także czytelnych nazw produktów i ich opisów, co zweryfikowaliśmy w analizie contentu.

Kłopot z oceną czy użytkownik może kupić tu produkt, czy raczej bardziej o nim poczytać, bądź zamówić np. przez telefon okazał się punktem wyjścia do rekomendowanych zmian.

I wokół tej idei został skonstruowany audyt, który podniósł jako kluczowe:

  • przebudowę topu strony, w tym podkreślenie elementów nawigacji związanych ze sprzedażą, jak ikona koszyka, wyszukiwarka, możliwość logowania / rejestracji.

0owbH.jpeg

  • powiększenie logotypu, dzięki czemu łatwiej zidentyfikować markę.

Obecnie widok jest klarowny, a użytkownik z łatwością określi tożsamość strony jako sklepu internetowego.

ORxwF.jpeg

Zleciliśmy także przebudowę menu głównego. Ten element był ważny ze względu na użytkownika, jak i wyszukiwarkę Google. Zaproponowaliśmy wprowadzenie intuicyjnego drzewa kategorii wraz z podkategoriami. Wskazaliśmy także, jak nazywać podstrony. A na podstawie analiz konkurencji rekomendowaliśmy także “wciągnięcie” do menu możliwości zamówienia zestawów prezentowych, które obecnie zyskały wyrazisty widok.

Rr7c4.jpeg

Kolejne wskazania w raporcie Traffic Trends dotyczyły:

  • przebudowy widoku listy produktów. Tutaj za słuszne uznaliśmy dodanie “okruszków” (ścieżki strony internetowej), które ułatwiają nawigację, udostępnienie opcji sortowania i filtrowania listy, które nie były wdrożone. Założono pierwotnie, że niewielka liczba produktów nie wymaga tego rodzaju elementów nawigacji, tymczasem nawet atrybuty globalne, jak choćby cena zdecydowanie ułatwiają zawężenie listy. Są też typowe dla sklepów internetowych.

Aktualnie lista komunikuje te możliwości:

95Is8.jpeg

Na podstronach kategorii wdrożyliśmy także podział opisów kategorii. Utworzenie pola tekstowego pod listą dla części tekstu zwiększyło użyteczność widoku, ułatwiając nawigację w wersji mobilnej.

Karty produktu również znalazły się w naszej optyce, a w wyniku audytu zyskały zupełnie nowy wygląd. Wprowadzono czytelne nazwy produktów na podstronach towaru, co ułatwia ich identyfikację. A docelowo sprzyja też jego widoczności w wyszukiwarce Google. Przebudowano strefy detali. W efekcie karty produktów informują o dostępności towaru, warunkach zakupów, opcjach dostawy. Czytelna informacja przekłada się na jasną propozycję sprzedaży i buduje wartość wobec potencjalnego Klienta.

qsgX8.jpeg

W procesie zamówienia z kolei zadbaliśmy o jakość formularzy. Zamówienie testowe, które zrealizowaliśmy, pokazało występowanie kilku problemów. Formularze nie zawierały dynamicznych podpowiedzi. Użytkownik wykonujący to zamówienie błędnie wpisał dane kodu pocztowego (bez kreski), telefonu (z jedną cyfrą za dużo), adresu e-mail (bez znaku @). Błędy te nie zostały zaznaczone w trakcie wykonywania zamówienia, a dopiero po próbie jego zatwierdzenia. System wskazał jednak dwa błędy, pozwalając zrealizować zamówienie z błędnie wpisanym numerem telefonu. Automatycznie usunięta cyfra z podanego numeru telefonu powodowała, że sklep dysponował błędnym kontaktem do Klienta. Przy zamówieniu obsługiwanym przez firmę kurierską, taki element wpłynie negatywnie na odczucie Klienta. Utrudni bowiem ewentualny kontakt. Docelowo wprowadzono walidację, która ułatwia finalizację zamówienia.

KhQw1.png

Osiągnięte rezultaty audytu sprzedaży by Traffic Trends! Redesign sklepu i wzrost konwersji!

Sklep przeszedł zmianę. Wprowadzono nowe grafiki, uzupełniono treści, nadano nazwy produktów, uściślono komunikaty. Ale przede wszystkim wykonano pracę nad nawigacją. Jest teraz czytelna i właściwie prowadzi do zakupów. Nowa szata graficzna udowadnia także, że estetyka może iść w parze z funkcjonalnością. W procesie optymalizacji konwersji ma znaczenie właśnie intuicyjność. Współczynnik konwersji to aktualnie wartość 1,41%, gdy bazowa wynosiła 0,39%.

Fmm4k.jpeg

Ten spektakularny sukces to nasza duma, ale docenią go także Klienci sklepu. Widać bowiem, że nawet stali Konsumenci z łatwością zaakceptowali nową szatę graficzną.

yntMx.jpeg

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!