Nasz klient, sklep działający w branży dekoracji imprezowych i gadżetów urodzinowych, cieszy się sporą popularnością na rynku. W związku z tym, że poszukiwał nowych dróg zwiększenia konwersji, zaproponowaliśmy wdrożenie autorskich mechanizmów dedykowanych maksymalizacji sprzedaży - Convibox.
Wśród założonych celów, oprócz wzrostu sprzedaży, ważne były zwrócenie uwagi klienta i wzrost świadomości konkretnych produktów. Wdrożenie objęło tutaj rekomendacje, pojawiające się na podstronie koszyka. Implementacja przyniosła spektakularny sukces - sprzedaż proponowanych produktów poszybowała. Jak tego dokonaliśmy?
Jak zwiększyć wartość zamówienia? Postaw na rekomendacje!
Poszukując dróg do zwiększenia wartości zamówienia, zaproponowaliśmy inteligentne podpowiedzi na podstronie koszyka. Typując koszyk jako miejsce idealne do dodatkowej ekspozycji produktu, mieliśmy na uwadze efektywność tej podstrony w procesie zakupowym. Biorąc pod uwagę, że zaimplementowana tam wcześniej kampania ratowania koszyka zwiększyła już poziom atencji klientów (i sprzedaż), poszliśmy o krok dalej.
Kluczowe zatem pozostały:
zastosowanie cross sellingu, a więc zachowanie logicznych powiązań pomiędzy produktem aktualnie dodanym do koszyka a jego uzupełnieniem w postaci produktów komplementarnych,
- umiejscowienie modułu niewymagające od użytkownika dodatkowych czynności, jak np. przewijanie strony.
W zakresie realizacji pierwszego celu, podpowiedzi do produktów są generowane przez nasz algorytm na podstawie kontekstu i zachowań konsumentów na stronie sklepu, i pozostają dynamiczne. Proponujemy produkty uzupełniające, stosując technikę cross sellingu, sprzedaży krzyżowej. Ważne jest, że rekomendowane produkty pokazywaliśmy po dodaniu produktu podstawowego do koszyka. Dzięki temu świadomie wpłynęliśmy na zwiększenie wartości koszyka, podsycając intencję zakupową u użytkowników. W związku z tym, że nasz mechanizm uwzględnia także aktualne stany magazynowe, uniknęliśmy frustrujących użytkowników sytuacji, kiedy klient trafi na kartę produktu, którego nie ma w asortymencie.
Moduł “wtopiliśmy” w stronę, dlatego stał się jej integralną częścią. Zachowanie tego samego stylu dla czcionek i grafik powoduje, że użytkownik chętniej zwraca uwagę na zaproponowane tam towary. Ponadto to, że rekomendacje pokazaliśmy w koszyku w miejscu tuż pod listą dodanych tam uprzednio produktów, sprawia, że użytkownik łatwo odróżnia je od zakupionych. Są one jednak dobrze widoczne i opisane w sposób, który delikatnie zachęca do zakupu i wywołuje zamierzony efekt. Jaki?
Rezultat kampanii? Rekordowy wzrost sprzedaży!
Przeprowadzone testy przyniosły efekty, które przerosły nasze oczekiwania. Niektóre produkty notowały sprzedaż wyższą o: 200, 300 czy 800% dla okresów, kiedy wykonano test do czasu sprzed jego uruchomienia. Rekordowy okazał się wzrost sprzedaży przekraczający 1000% dla jednego produktu. W opisanych przypadkach produkty komplementarne, kupione dzięki rekomendacjom, zwiększyły także pierwotną wartość koszyków. Takie wyniki cieszą najbardziej, dlatego kontynuujemy kampanię. Nie spoczęliśmy jednak na laurach, dlatego podlega ona ciągłym udoskonaleniom.