Zawalcz o zapytania ofertowe z Google Ads!

Google Ads | 3 min czytania

Zawalcz o zapytania ofertowe z Google Ads!

Nie posiadasz sklepu internetowego, a Twoim głównym celem jest wysłanie zapytania z formularza kontaktowego? Poniżej krótki opis naszych działań optymalizacyjnych, dzięki którym kampania generująca leady zwiększyła swoja efektywność.

Pierwszym krokiem była odpowiednia definicja celów kampanii reklamowej, która umożliwiła nam pomiar i analizę skuteczności prowadzonych działań. Najważniejszym celem jest oczywiście wysłanie formularza kontaktowego, niemniej jednak równie ważne są inne cele monitorujące zaangażowanie użytkowników w witrynie. Poniżej znajduje się kilka przykładowych mikrokonwersji, które wykorzystujemy do analizy i optymalizacji:

  • Przejście do zakładki kontakt
  • Czas spędzony na stronie, co najmniej 3 minuty oraz 5 minut
  • Przejście przez co najmniej 3 oraz 5 podstron podczas 1 sesji
  • Zapisanie się do newslettera
  • Połączenia telefoniczne bezpośrednio z reklam

Poza pomiarem realizacji wspomnianych wyżej celów, bardzo istotną kwestią jest też pomiar jakości ruchu w witrynie. W tym celu wykorzystaliśmy nieco inne niż zazwyczaj raporty w Google Analytics - pokazujące dane na temat korzystania z witryny, a nie liczby transakcji i ich wartości, jak u większości naszych klientów. Do oceny aktualnych działań oraz wyznaczenia kierunku optymalizacji wykorzystaliśmy poniższe dane na temat korzystania z witryny:

D0ZhG.jpeg

  • Sesje - ukazujące ogólny poziom ruchu
  • Liczba stron/sesja - pokazuje głębokość wizyt użytkowników
  • Średni czas trwania sesji
  • Współczynnik odrzuceń - odsetek sesji podczas których użytkownik wyświetla tylko jedną stronę i nie podejmuje z nią żadnej interakcji.

USsRv.jpeg

Dokonaliśmy szczegółowej analizy kampanii Google Ads, a jej wyniki były następujące:

  • 57% kosztów całej kampanii tekstowej generowały dwa słowa kluczowe.
  • Nieefektywne słowa kluczowe korzystały z wysokich stawek maks. CPC.
  • Wysoki współczynnik odrzuceń cechował słowa kluczowe generujące największy koszt
  • Kampania była ograniczona budżetem.

SG0tX.jpeg

Zostały wprowadzone trzy kluczowe zmiany, które zmniejszyły ruch na stronie internetowej, jednocześnie poprawiając jego efektywność.

  • Wstrzymanie nieefektywnych słów kluczowych.
  • Aktualizacja wysokości stawek dla słów kluczowych na podstawie jakości sesji.
  • Wyodrębnienie oddzielnego budżetu w nowej kampanii dla słów kluczowych z najlepszą jakością sesji.

Efekty po dwóch tygodniach od wprowadzenia zmian:

pLQgs.jpeg

  • Obniżenie kosztu kampanii o 243 zł
  • Poprawa współczynnika odrzuceń o ok. 6%
  • Liczba stron przez, które przechodzili użytkownicy podczas jednej sesji wzrosła o ok. 25%
  • Wzrost liczby wysłanych formularzy kontaktowych o 10
Chcesz generować więcej zapytań ofertowych z Google Ads?

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157