Nie posiadasz sklepu internetowego, a Twoim głównym celem jest wysłanie zapytania z formularza kontaktowego? Poniżej krótki opis naszych działań optymalizacyjnych, dzięki którym kampania generująca leady zwiększyła swoja efektywność.
Pierwszym krokiem była odpowiednia definicja celów kampanii reklamowej, która umożliwiła nam pomiar i analizę skuteczności prowadzonych działań. Najważniejszym celem jest oczywiście wysłanie formularza kontaktowego, niemniej jednak równie ważne są inne cele monitorujące zaangażowanie użytkowników w witrynie. Poniżej znajduje się kilka przykładowych mikrokonwersji, które wykorzystujemy do analizy i optymalizacji:
- Przejście do zakładki kontakt
- Czas spędzony na stronie, co najmniej 3 minuty oraz 5 minut
- Przejście przez co najmniej 3 oraz 5 podstron podczas 1 sesji
- Zapisanie się do newslettera
- Połączenia telefoniczne bezpośrednio z reklam
Poza pomiarem realizacji wspomnianych wyżej celów, bardzo istotną kwestią jest też pomiar jakości ruchu w witrynie. W tym celu wykorzystaliśmy nieco inne niż zazwyczaj raporty w Google Analytics - pokazujące dane na temat korzystania z witryny, a nie liczby transakcji i ich wartości, jak u większości naszych klientów. Do oceny aktualnych działań oraz wyznaczenia kierunku optymalizacji wykorzystaliśmy poniższe dane na temat korzystania z witryny:
- Sesje - ukazujące ogólny poziom ruchu
- Liczba stron/sesja - pokazuje głębokość wizyt użytkowników
- Średni czas trwania sesji
- Współczynnik odrzuceń - odsetek sesji podczas których użytkownik wyświetla tylko jedną stronę i nie podejmuje z nią żadnej interakcji.
Dokonaliśmy szczegółowej analizy kampanii Google Ads, a jej wyniki były następujące:
- 57% kosztów całej kampanii tekstowej generowały dwa słowa kluczowe.
- Nieefektywne słowa kluczowe korzystały z wysokich stawek maks. CPC.
- Wysoki współczynnik odrzuceń cechował słowa kluczowe generujące największy koszt
- Kampania była ograniczona budżetem.
Zostały wprowadzone trzy kluczowe zmiany, które zmniejszyły ruch na stronie internetowej, jednocześnie poprawiając jego efektywność.
- Wstrzymanie nieefektywnych słów kluczowych.
- Aktualizacja wysokości stawek dla słów kluczowych na podstawie jakości sesji.
- Wyodrębnienie oddzielnego budżetu w nowej kampanii dla słów kluczowych z najlepszą jakością sesji.
Efekty po dwóch tygodniach od wprowadzenia zmian:
- Obniżenie kosztu kampanii o 243 zł
- Poprawa współczynnika odrzuceń o ok. 6%
- Liczba stron przez, które przechodzili użytkownicy podczas jednej sesji wzrosła o ok. 25%
- Wzrost liczby wysłanych formularzy kontaktowych o 10