Czy Facebook jest odpowiednim źródłem pozyskania klientów dla Twojej branży?
Z początkiem 2022 roku, liczba użytkowników serwisu Facebook w Polsce wynosiła ponad 17 milionów. Czy prowadząc sklep w branży związanej z asortymentem sportowym, warto rozważać prowadzenie kampanii promujących markę w świecie Meta Ads? TAK!
Postaramy się przybliżyć Wam korzyści z tego płynące, na podstawie kilkuletniej współpracy, która polega na promowaniu profesjonalnego sprzętu sportowego dla sklepu Be-Active.pl poprzez kampanie Meta Ads. W poniższym case study pokażemy Wam jak zarządzać kampanią by nie tylko utrzymywać kampanię na poziomie ROAS >1000%, ale by stale zwiększać skalę generowanych przychodów!
Gdzie szukać odpowiednich grup odbiorców reklam?
Biorąc pod uwagę informacje dotyczące demografii użytkowników serwisów Meta w Polsce, widocznie wyższy udział mają w nich grupy osób w wieku 18-44 lat.
https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland
Ponadto, Facebook jest najchętniej odwiedzanym serwisem społecznościowym w naszym kraju:
https://datareportal.com/reports/digital-2022-poland
Użytkownicy odwiedzający witrynę sklepu Be-Active, na podstawie danych raportu Google Analytics, to w znacznej większości osoby w wieku 18-44 lat:
Grupy użytkowników platformy Facebook oraz odwiedzających witrynę pokrywają się, co oznacza, że za pośrednictwem działań Meta Ads mamy możliwość dotarcia do osób podobnych do dotychczasowych klientów, rozszerzając tym samym grupy odbiorców i budując rozpoznawalność marki.
Wyzwania w świecie kampanii Meta Ads
Oczywiście pomimo wielu zalet, istnieją też wyzwania, których warto być świadomym przed rozpoczęciem działań reklamowych. Poniżej przedstawiamy kilka z nich, proponując rozwiązania, które wesprą działania reklamowe:
- sezonowość produktów - regularne odświeżanie komunikacji z odbiorcami - reakcja na zainteresowania dyktowane porami roku;
- konkurencja - poszukiwanie i docieranie do grup odbiorców, które pomimo przywiązania do innej marki, będą skłonne skorzystać z nowej, atrakcyjnej oferty (przykuwające grafiki, chwytliwe treści);
- różnorodność kierunków komunikacji - dedykowanie treści poszczególnym grupom docelowym - komunikacja do profesjonalistów jak i amatorów sportu;
- zróżnicowany asortyment sklepu - ustalenie priorytetowego asortymentu lub zachowanie balansu pomiędzy kierowaniem reklam do szerokich i wąskich grup odbiorców, jak np. zestaw reklam przeznaczony dla wszystkich osób w wieku 18-50 lat, interesujących się sportem i oddzielny zestaw reklam dedykowany wyłącznie rodzicom dzieci o zainteresowaniach związanych z jazdą na deskorolce.
W ofercie sklepu Be-Active występują artykuły o różnej wartości i z różnym priorytetem, co często zdarza się w branży, w której oferowane są zarówno profesjonalne zestawy produktów, jak i drobne akcesoria:
Już na samym starcie, warto przygotować zestawy produktów, które planujemy promować w kampaniach Meta Ads. Pozwoli to na całkowite zrezygnowanie z umieszczania w reklamach asortymentu z kategorii akcesoriów, a nawet wykluczenie wszystkich produktów o niższej wartości.
Czym wyróżniają się kampanie Meta Ads i w jaki sposób wpłyną na wzrost wyników sprzedaży Twojego sklepu?
Kampanie Meta Ads, to kanał promocji marki, który służyć może nie tylko bezpośredniemu pozyskiwaniu transakcji, lecz także przyczyni się do zwiększania rozpoznawalności marki.
Warto mieć na uwadze istotę regularnego odświeżania komunikacji oraz proponowania odbiorcom nowych treści. Możliwość promowania stosunkowo tanich reklam graficznych oraz maksymalizacja ich zasięgu, sprawia, że kampanie Meta stanowią świetny kanał promowania czasowych akcji promocyjnych, które pozwolą wyróżnić markę na tle konkurencji. Zwiększenie wyświetleń reklam stanowi cel pośredni kampanii, jednak transakcje chętniej dokonywane są w sklepach, z reklamami których klienci mieli styczność w przeszłości.
Osiągnięcie sukcesu sprzedażowego poprzez kampanie Meta Ads to długofalowy proces, który z czasem umożliwia coraz bardziej skuteczne docieranie do zaangażowanych grup odbiorców. Kampanie Meta Ads prowadzone dla sklepu Be-Active.pl utrzymują tendencję wzrostową generowanych przychodów oraz sesji w skali roku.
Poniżej widoczne są roczne, sukcesywne wzrosty wyświetleń witryny, skonfrontowane z wynikami ubiegłego roku, uwzględniające wpływ sezonowości asortymentu:
Planuj działania długofalowo i czerp jak największe korzyści w kluczowych dla branży okresach
Mając świadomość, jak istotna jest maksymalizacja działań w okresie największego zainteresowania asortymentem, z początkiem roku, w kampaniach reklamowych Be-Active zastosowaliśmy rozwiązania, które pozwoliły na wsparcie finansowe najbardziej skutecznych zestawów reklam. Dokonaliśmy:
1. Wstrzymania kierowań o najmniejszej skuteczności.
2. Zmniejszenia fragmentaryzacji budżetu, poprzez ograniczenie liczby zestawów reklam oraz połączenie podobnych grup odbiorców, co pozwoliło na dofinansowanie najbardziej skutecznych metod kierowania i zwiększenie widoczności reklam na aukcji.
3. Relokacji budżetu do nowo utworzonej kampanii Advantage+, która poprzez maszynowe uczenie algorytmu, umożliwia skalowanie reklam i dokładniejsze dopasowanie promowanego w reklamach katalogowych asortymentu poszczególnym odbiorcom. Poznaj szczegóły dotyczące kampanii Advantage+.
Efektem powyższych działań był:
- wzrost ROAS aż o 28,6%,
- wzrost transakcji o 24,3%,
- wzrost przychodów o 30,2%,
z utrzymaniem wydatków na jednakowym poziomie, w porównaniu do poprzednich 30 dni (1-30.01.2023):
Na dodatek, w porównaniu z ubiegłym rokiem ROAS wzrósł aż o 132,5%!
Wraz z rozpoczęciem sezonu wiosennego, w kampaniach wprowadziliśmy konieczne, “sezonowe” zmiany. Tym samym, rozpoczęliśmy promowanie trochę innej oferty, poszukując nowych grup odbiorców, mogących stać się potencjalnymi klientami sklepu.
Podsumowując
Sukces kampanii Meta warunkuje wiele czynników, niezależnie od branży dla której prowadzone są działania. Nie ma gotowego przepisu, by go osiągnąć.
Aby jednak odpowiednio przygotować kampanie reklamowe Meta Ads, potrzebujemy zarówno szerokiego spojrzenia na branżę, jak i dbałości o każdy szczegół. Praca z kampaniami wymaga czasu i bieżącej analizy wpływu działań optymalizacyjnych na osiągane wyniki sprzedażowe. Dlatego tak często, wraz z upływem czasu, rośnie wpływ jaki na kampanię wywiera doświadczony specjalista, który nie zgaduje, a dobrze wie, co robi. Takich oczywiście idąc śladem sklepu Be-Active znajdziesz w Traffic Trends!