Bezpłatna konsultacja

Zwiększamy widoczność popularnych sklepów

Trudny temat

Pierwsze efekty dla klienta z nową domeną zwykle widoczne są po podstawowej optymalizacji oraz kilku linkach. Co jednak, kiedy przychodzi do nas klient z już zbudowaną świadomością marki u odbiorców?

W grudniu 2017 właściciel jednego z popularniejszych sklepów internetowych z meblami i dodatkami do wnętrz poprosił nas o pomoc w zwiększeniu ruchu oraz poprawieniu pozycji kilkudziesięciu fraz.

SAMĄ OPTYMALIZACJĄ MOŻNA ZAWOJOWAĆ POZYCJE

W pierwszym miesiącu współpracy klient miał jeszcze umowę z poprzednią firmą pozycjonującą. Po ustaleniach musieliśmy wstrzymać się z jakimikolwiek linkami do czasu wygaśnięcia poprzedniej umowy. Po przeprowadzeniu audytu wprowadziliśmy natomiast kompletną optymalizację – zwłaszcza pod pozycjonowane frazy.

Spośród wszystkich wprowadzonych kwestii w obrębie całej domeny, te przedstawione poniżej miały kluczowe znaczenie dla uzyskanych efektów.

Pierwszą zmianą była pisownia nazewnictwa kategorii – WE WSZYSTKICH KATEGORIACH I PODKATEGORIACH USUNĘLIŚMY PISOWNIĘ WYŁĄCZNIE WIELKĄ LITERĄ NA RZECZ ZWYKŁEGO PISMA . Dzięki tej czasochłonnej zmianie same wielkie litery zostały usunięte również z adresów URL. Wprowadzenie tej kwestii, choć potrzebne, było dość ryzykowne. Wiązało się z koniecznością przeindeksowania całego menu. Jak się jednak okazało, na pewno było warto.

Kolejnymi zmianami było WDROŻENIE UNIKALNYCH META TAGÓW DLA POZYCJONOWANYCH KATEGORII, a także POPRAWIENIE LINKOWANIA WEWNĘTRZNEGO w opisach kategorii i producentów.

Po tych trzech zmianach w ciągu kilkunastu dni pozycje dla dwóch wiodących fraz od razu wskoczyły do TOP10.

Kolejne miesiące dla tych dwóch podstron to usunięcie przycisku “Pokaż więcej” na opisach kategorii oraz ich rozbudowa oraz rozbudowa profilu linkowania. Po prawie roku pracy pozycje fraz bez problemu utrzymują się w TOP10.

Screenshot-2018-10-30-at-12.05.33-790x722.png

PROFIL LINKOWANIA MA ZNACZENIE

Nierzadko jest tak, że spośród wszystkich pozycjonowanych fraz klientom zależy najbardziej na kilku. Nie inaczej było w tym przypadku. Jedną z najważniejszych fraz dla klienta są “fotele”.

Fraza ogólna i mocno konkurencyjna jest sporym wyzwaniem, ale jak najbardziej realnym do wbicia w TOP10.

Startowa pozycja tej frazy to 51. W trakcie optymalizacji dla dedykowanej kategorii wykonano:

  • wdrożenie unikalnych meta tagów
  • rozbudowę nagłówka H1 z “fotele” na “fotele designerskie” dla uściślenia frazy
  • usunięcie przycisku “Pokaż więcej” na częściowo ukrytym opisie kategorii
  • rozbudowa opisu kategorii

Jednak przez te kilka miesięcy współpracy pozycja frazy mocno się wahała. Od 50. przez 25., czasem 70., do 30.

Spory rozstrzał i wahanie frazy szybko pozwoliły wysunąć nam wniosek o potrzebie intensyfikacji zdobywania backlinków dla tej kategorii. Kilka linków o DR minimum 40 dało efekt wbicia frazy “fotele” do TOP10.

popularny4-790x348.jpg

WNIOSKI

Klient z ugruntowaną pozycją na rynku zawsze może stać się jeszcze bardziej widoczny w sieci. Kolejny raz udowadniamy, że pełna optymalizacja i budowanie profilu linkowania to klucz do sukcesu w pozycjonowaniu.

popularny3-790x223.jpg

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Znajdź nas również tu:

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!