Zwiększenie konwersji w sklepie z branży fashion o 170%? Postaw na dobry UX!

Optymalizacja konwersji | 4 min czytania

Zwiększenie konwersji w sklepie z branży fashion o 170%? Postaw na dobry UX!

Właściwie zaprojektowany UX (użyteczność i projektowanie pozytywnego doświadczenia użytkownika) w sklepie internetowym ma wpływ na poziom sprzedaży. Sklep Klienta z branży fashion, który analizowaliśmy w audycie UX, wymagał optymalizacji. Po wdrożeniu zaleconych zmian, oprócz szybkiego i intuicyjnego działania sklepu, obserwujemy spektakularny wzrost konwersji. Realnie przyczyniły się do tego zmiany wprowadzone na karcie produktu. Jak pracowaliśmy?

Jak zadbać o dobry UX na karcie produktu w branży odzieżowej?

Karta produktu w sklepie Klienta w wielu przypadkach zawierała towary występujące w kilku wariantach. Zarówno sukienki czy kobiece garnitury mają nie tylko różne rozmiary, ale także desenie i wzory. Niemniej podczas audytu zweryfikowaliśmy, że wybór rozmiaru na kartach produktów, gdzie należało też skonfigurować kolor, był problematyczny. Jego pojawienie pozostawało bowiem uzależnione od uprzedniego wyboru koloru.

QHWKz.png

Dodatkowym utrudnieniem dla dokonania zakupu była sytuacja, gdy nawet w przypadku produktu dostępnego w jednym kolorze, bez potwierdzenia wyboru owego koloru, użytkownik nie zobaczył dostępnych rozmiarów.

uCrKC.png

W tym wypadku rozwijane pole, służące do wyboru rozmiaru, w wersji mobilnej po rozwinięciu zasłaniało przycisk koszyka. Utrudniając tym samym finalizację zakupów.

Zasugerowaliśmy tutaj kompleksową przemianę i aktualnie:

  • warianty są konfigurowane w oparciu o czytelne kafle,

gbgyi.png

  • wybór innego koloru / deseniu został pokazany klarownie poprzez sugerowanie występowania wielu możliwości.

JzfAP.png

Zmiany spowodowały, że karta produktu zyskała na czytelności. A ponieważ w branży fashion ukazanie cech towaru ma szczególne znaczenie, skupiliśmy się także na jakości grafik. I poleciliśmy optymalizację galerii. Obecnie miniatury zdjęć ulokowane są po lewej stronie od zdjęcia głównego, co zapewnia łatwość podglądu i usprawnia przejrzenie zawartości. Rekomendowaliśmy także sukcesywną wymianę grafik, tj. uwzględnienie pokazania produktu w kontekście. Dzięki temu ułatwiamy Klientowi wyobrażenie, jak będzie się czuł, gdy zaopatrzy się w dany produkt. Obecność tego typu obrazów pomaga uruchomić emocje użytkownika, które mogą decydować o zakupie.

Integralnym elementem, wpływającym na zakup w przypadku branży odzieżowej, jest tabela rozmiarów. Dotąd nie zostało to wyszczególnione. Tymczasem w wyniku naszych zaleceń, udostępniono moduł prezentujący wymiary, co ułatwia podjęcie decyzji odnośnie docelowego produktu.

f92BE.png

W branży fashion (ale nie tylko w przypadku tej gałęzi) ważne jest także pokazanie atutów. Przy sprzedaży, bazującej często na silnym impulsie i emocjach, warto zadbać o intuicyjność realizacji procesu zakupowego. Także na poziomie dostępnych metod płatności czy współpracy z przewoźnikami. Na karcie produktu udostępniono zatem informację o możliwości finalizacji zakupów, wykorzystując płatność odroczoną. Możliwość zapłacenia za zakupy po 30 dniach kojarzy się z większą swobodą w zakresie wyborze płatności, a także ułatwia dotarcie do nowych użytkowników. Ten aspekt stał się integralnym elementem belki korzyści, zaimplementowanej w obrębie karty produktu.

v3ej8.png

Elementem, który poprawił wygodę użytkowników na karcie produktu, pozostało także usystematyzowanie widoku modułów rekomendacji. Natywne rozwiązania, ze względu na ulokowanie ich w bocznym panelu, wydłużały stronę. Ponadto niektóre karty towaru nie uwzględniały sugestii produktów dodatkowych. Tymczasem wartościowy cross-selling zwiększa sprzedaż, dodatkowo komunikując ofertę. Aktualnie wprowadzono dwa moduły, lokując je w formacie horyzontalnym, dzięki czemu użytkownik z łatwością identyfikuje polecany, dodatkowy asortyment, a nawigacja jest przyjazna dla odwiedzających.

Na koniec? Sukces, który jest dopiero początkiem drogi

p379k.png

Audyt użyteczności (który objął cały sklep) potwierdził, że inwestycja w UX to dziś podstawa. A łatwy w obsłudze i dostarczający przyjemnych odczuć sklep, skuteczniej realizuje cel sprzedażowy. W branży odzieżowej, gdzie znaczenie mają odpowiednia komunikacja wariantów i ekspozycja detali produktów, miało to znaczenie szczególne. Poprawa użyteczności witryny Klienta zaowocowała zwiększeniem poziomu satysfakcji u potencjalnego użytkownika. A to przełożyło się na wynik finansowy biznesu, który zachowując ten sam budżet reklamowy, odniósł lepsze rezultaty. Zanotowany wzrost konwersji o 170% w ciągu czterech miesięcy pracy nad stroną to początek sukcesu.

Postaw na dobry UX i zwiększ sprzedaż!

Napisz do nas!

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!