Mobile Menu

Encyklopedia marketingu internetowego

Poznaj nasz język, zobacz nasz świat w encyklopedycznej formie.

Ukryj:

AMA (Q&A, hangout)

AMA, czyli Ask Me Anything - forma "bezpośredniego" konktatku z fanami, polegająca na zadawniu przez nich pytań (najczęściej w komentarzach pod postem) i odpowiadania na wybrane pytania najczęściej w formie przygotowanego wideo lub relacji na żywo.

AMP

AMP - Accelerated Mobile Pages. AMP to sposób budowania stron oparty głównie na statycznej zawartości mający na celu możliwe najszybsze renderowanie się treści. AMP składada się z 3 elementów: AMP HTML - zalecenia do kodu HTML, dzięki któremu jest dostęp do pozostałych rozszerzeń HTML. AMP JS - biblioteki JavaScript które zarządzają wczytywaniem zasobów i sprawiają, że treści na stronie ładują się błyskawicznie. AMP CDN - opcjonalny element, który pobiera strony HTML AMP, buforuje i poprawia wydajność.

Algorytm Google

Algorytm Google - Ciąg zdefiniowanych czynności i czynników, które wpływają na ocenę strony i kolejność wyświetlania stron w wynikach wyszukiwarki Google. Algorytm Google nie jest jawny i poza gronem pracowników Google nikt nie ma dostępu do jego zawartości. Google stale rozwija i wprowadza poprawki w algorytmie.

Anchor text

Inaczej kotwica. Jest to tekst, po kliknięciu którego zostajemy przeniesieni do innej strony.

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany - treść reklamowa przygotowana na specjalne zamówienie, mająca na celu wypromowanie konkretnego produktu lub usługi. Tak samo jak w przypadku Content Marketingu, publikacje takie są umieszczane na tematycznie powiązanych stronach, wraz z wplecionym nań odnośnikiem do promowanej strony.

Atrybut alt

Atrybut ALT to tekstowy opis elementu graficznego, który jest umieszczonu w kodzie HTML strony internetowej. Używanie atrybutów ALT należy uznać za obowiązkowe z kilku powodów: są one pomocne dla osób mających problem ze wzrokiem, ułatwiają korzystanie z internetowych przeglądarek tekstowych (w miejscu grafiki pojawia się tekst z ALT-a), pomagają algorytmom Google "zrozumieć" zawartość obrazu oraz skojarzyć strony z zapytaniem wprowadzonym do wyszukiwarki Google.

Atrybut rel i nofollow

Za pomocą atrybutu nofollow można poinformować wyszukiwarkę Google które linki powinny być ignorowane podczas analizy przez algorytmy. Można wymienić kilka przypadków, kiedy warto używać nofollow: priorytetyzacja indeksowania, czyli wskazanie linków do strony typu "logowanie się" lub "rejestracja", których odwiedzenie przez roboty Google jest zbędne, wskazanie linków reklamowych, czyli linków które zgodnie z zasadmi Google nie powinny być brane pod uwagę przy przekazywaniu rankingu PageRank, zabezpieczenie strony przed działaniem spamerów - np. w przypadku, gdy zezwalamy na naszej stronie komentowanie i umieszczanie tam linków, to warto zadbać aby linki nie wpływały na pozycjonowanie innych stron bez naszej kontroli.

Backlink

(linki zewnętrzne) czyli linki zamieszczone na innych witrynach, kierujące bezpośrednio do naszej strony. Algorytmy wyszukiwarek traktują linki zewnętrzne jako ważny czynnik dla określenia pozycji, ukierunkowane są na tzw. koncepcję naturalności polecania. Oznacza to, że link powinien być zamieszczony w sposób naturalny. Linkiem zewnętrznym może być adres URL, tekst lub grafika.

Breadcrumb

Breadcrumb ułatwia nawigację na stronie. Odpowiednio dodane znaczniki danych strukturalnych pomagają określić schemat drzewa kategorii, a użytkownik może zobaczyć jaką ścieżkę przebył by znaleźć się na określonej podstronie.

Business manager

Miejsce, w którym znajdują się wszystkie Facebookowe profile, kampanie i reklamy oraz ich efekty [wykresy], które znajdują się pod skrzydłami danej firmy oraz jej konta reklamowe. To w nim nadaje się uprawnienia pracownikom, za jego pomocą prosi o nadanie dostępu do danego profilu i generuje raporty.

CPA

Cost Per Action - jest to wartość przedstawiająca koszt, jaki wygenerowała pojedyncza konwersja (czyli np. transakcja, wypełnienie formularza, itp).

CPC

Cost Per Click - jest to wartość przedstawiająca koszt, jaki wygenerowało pojedyncze kliknięcie w reklamę (rozliczenie stosowane przy większości zautomatyzowanych reklam internetowych)

CPM

Cost Per Mile - jest to wartość przedstawiająca koszt, jaki wygenerowało tysiąc wyświetleń reklamy.

CPV

(Cost Per View) Angielski skrót metody rozliczeń kampanii reklamowych. W tej formie rozliczeń płacimy za określoną liczbę wyświetleń reklamy.

CTA

Call To Action jest to wyraźne zachęcenie do działania użytkownika wyświetlającego reklamę, np: "Zobacz!", "Sprawdź!", "Przekonaj się!" itp.

CTR

Click Through Rate to inaczej współczynnik klikalności przedstawiony w procentach. Jeśli nasza reklama wyświetliła się 1000 razy, a wygenerowała 10 kliknięć, to CTR wyniesie 1%.

Canonical

Atrybut rel="canonical" pozwala określić preferowany (kanoniczny) URL dla stron o tej samej treści, ale dostepnych pod różnymi adresami. Canonical jest jednym z rozwiązań problemu duplikatów treści w witrynie.

Capping

Maksymalny limit wyświetlania reklamy przypadający na unikalnego użytkownika.

Carousel ads (reklama karuzelowa)

Reklama składająca się z kilku kafelków, które można przesuwać. Produkt/usługa zaprezentowana w każdym kafelku opatrzona jest linkiem (każdy kafelek może mieć osobny link), na końcu zaś zawsze znajduję się kafelek z odesłaniem do strony www. Świetna opcja dla urządzeń mobilnych, gdzie klienci nie muszą przeklikiwać zdjęć, by obejrzeć kilka produktów w 1 reklamie (jak to ma miejsce np. w reklamie posta), tylko przesuwają sobie palcem dane kafelki. Więcej info: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-carousel-ads

Cover photo (zdjęcie w tle)

Jest to zdjęcie umieszczone na górze Twojej strony na Facebooku. Na komputerach jest wyświetlane jako obraz o wymiarach 820 x 312 pikseli, a w smartfonach – jako obraz o wymiarach 640 x 360 pikseli.

Custom audience

Inaczej grupa niestandardowych odbiorców, którą tworzy się na podstawie listy klientów i do której możesz kierować reklamy utworzone na Facebooku, Instagramie i w Audience Network.

Dane strukturalne

Dane strukturalne pomagają algorytmom Google lepiej zrozumieć stronę oraz zwiększają jej atrakcyjność w wynikach wyszukiwania. Dodane na produkcie mogą wskazać cenę, dostępność, jego nazwę, a nawet ocenę użytkowników i są bezpośrednio widoczne w wynikach wyszukiwania.

Dark post

Nieopublikowany post na tablicy fan page'a, który najczęściej wykorzystywany jest do tworzenia kampanii reklamowych.

Disavow Tool

Narzędzie w Google Search Console, umożliwiające zrzeknięcie się linków słabej jakości, które prowadzą do naszej strony. Disavow Tool przydaje się szczególnie podczas usuwania kar algorytmicznych za nienaturalny profil linkowania.

Dopasowanie do wyrażenia

Reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania wyrażenia i jego zbliżonych odmian. Zapisujemy "słowo kluczowe"

Dopasowanie przybliżone

Dopasowanie przybliżone to domyślny typ dopasowania wszystkich słów kluczowych. Reklamy mogą wyświetlać się w wynikach wyszukiwania synonimów, podobnych wyszukiwań, haseł z błędną pisownią i innych trafnych odmian.

Dpa

Reklamy dynamiczne, automatycznie promują produkty wśród osób, które zasygnalizowały zainteresowanie ofertą w witrynie firmy, aplikacji lub innym miejscu w Internecie. Wystarczy dodać katalog produktów i raz skonfigurować kampanię, a ona będzie dalej dla "sama" pracować, wyszukując odbiorców każdego produktu, tak długo jak to zostanie ustalone, przy czym produkt będzie mieć zawsze aktualną cenę i informację o dostępności. Więcej info: https://www.facebook.com/business/learn/facebook-create-ad-dynamic-ads

Duplicate content

Duplikat treści powstaje, kiedy tekst umieszczony na stronie został powielony zarówno wewnątrz serwisu (np. jeden opis dla wszystkich produktów), jak i na innych stronach w Internecie (np. skopiowanie opisu producenta).

EdgeRank

Algorytm Facebooka, który ocenia atrakcyjność opublikowanego posta i jego szanse na wyświetlenie się użytkownikom. Wpływ na niego mają: czas publikacji (im nowszy post, tym lepiej), komunikacja fan page’a z użytkownikami (komentarze użytkowników i odpowiadanie na komentarze), aktywność zainteresowanych z postami (udostępniania, komentarze, polubienia).

Efekt ROPO

Efekt ROPO (Research Online Purchase Offline) to poszukiwanie w Internecie informacji o produktach i usługach, których zakup następuje w kanale offline. Oznacza to, że konsumenci przed zakupami konsultują się na wszelkiego rodzaju forach internetowych, blogach lub dają się przekonać do zakupu na podstawie reklamy dostępnej w sieci.

Feed produktowy

Product feed (nazywany także data feed) to plik zawierający opis i atrybuty produktów dostępnych w ofercie sklepu internetowego. Plik zazwyczaj występuje w formacie XML bądź CSV a jego struktura dopasowana jest do specyfikacji wykorzystywanych kanałów marketingowych.

Filtr Google

Kara nakładana przez Google na daną witrynę za działania naruszające regulamin wyszukiwarki. Obowiązuje on w konkretnym czasie (kara nakładana może być od miesiąca do kilku lat). Filtr może być całościowy - kara jest związana ze wszystkimi słowami kluczowymi, na które pozycjonuje się strona lub częściowy - dotyczy wybranych fraz kluczowych. Konsekwencją filtra może być degradacja pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania (nawet o kilkadziesiąt miejsc) lub w najsurowszej wersji - wypadnięcie z indeksu, czyli nie uwzględnianie jej w wyszukiwarce. W zależności od filtra, pozycja witryny może być obniżona na wybrane lub wszystkie wyszukiwane hasła. Istnieją dwa sposoby nakładania filtra: ręczny i algorytmiczny. Pierwszy - jest wynikiem działań pracowników Search Quality Team, drugi - jest generowany automatycznie, na podstawie algorytmu wyszukiwarki.Przykładowe przyczyny nałożenia na stronę filtra przez Google to: nienaturalne linki przychodzące z wątpliwej jakości stron, spam tworzony przez użytkowników, znaczniki o spamerskiej strukturze, strona zaatakowana przez hakerów, ukrywanie treści na stronie, nienaturalne upychanie słów kluczowych na stronie, duplikaty treści. Zdjęcie filtra jest możliwe, zanim podejmie się jednak jakiekolwiek działania w tym zakresie, warto zwrócić się po pomoc do specjalistów. Natomiast uniknąć fitra można poprzez stosowanie się do wskazówek dla webmasterów Google.

Fraza kluczowa

Wyrażenie złożone z jednego lub kilku słów, wpisywane przez Internautów w wyszukiwarce internetowej w celu znalezienia odpowiednich informacji. Odpowiedni dobór fraz dla witryny, dla których chcemy osiągnąć najwyższe pozycje, jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania.

Google Search Console (GSC)

Google Search Console (GSC) to narzędzie pozwalające monitorować stan widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania oraz pomagające wyeliminować błędy utrudniające indeksowanie witryny przez roboty Google. Z GSC powinni korzystać zarówno właściciele stron i sklepów internetowych, programiści oraz osoby odpowiedzjalne za pozycjonowanie i optymalizację serwisów internetowych.

Google merchant center

Google Merchant Center to narzędzie do przesyłania informacji o Twoim sklepie i danych produktów do Google oraz do udostępniania ich w Zakupach i innych usługach Google.

Googlebot

Googlebot - robot internetowy, który służy Google do przeglądania zawartości Internetu. Roboty Google cyklicznie odwiedzają strony internetowe i zbierają informacje. Robot przegląda każdy adres url strony, następnie dane są przetwarzane przez algorytm, czego efektem są wyniki w wyszukiwarce Google.

Hasztag

Skróty, słowa i wielowyrazowe frazy poprzedzone znakiem „#”. Zabieg ten pozwala grupować informacje na dany temat. Hasztagi mają na celu pomoc w łatwiejszym odkrywaniu i wyszukiwaniu tego, co na dany temat mówią inni użytkownicy.

Kampania FB A

Metoda kierowania reklam w obrębie Facebooka i systemów reklamowych w aplikacjach partnerskich. Podstawowymi kampaniami Facebook Ads są m.in. "Aktywność dotycząca postów" oraz "Zachęcanie użytkowników do polubienia profilu".

Kampania GSP

Gmail Sponsored Promotion to reklama mogącą przybrać dwie formy: wiadomości e-mail, która trafia bezpośrednio do skrzynki G-mail (a dokładnie do zakładki "Oferty"); oraz reklamy tekstowej z grafiką, która pojawia się w prawej części na stronie skrzynki G-mail.

Katalog produktowy

Jest to plik zawierający listę wszystkich artykułów, które chcesz zareklamować na Facebooku. Każdy wpis w katalogu zawiera opis produktu: jego identyfikator, nazwę, kategorię, informację o dostępności, adres URL produktu, adres URL obrazu oraz informacje o pozostałych cechach produktu.

Knowledge Graph

Jedno z rozszerzeń dla wyników wyszukiwania autorstwa Google. Knowledge Graph to specjalna sekcja prezentowana w wynikach wyszukiwania wyświetlająca najistotniejsze treści skojarzone z wyszukiwaną frazą. Celem mechanizmu jest zmniejszenie konieczności przeglądania prezentowanych stron w wynikach wyszukiwania.

Konwersja

Konwersja to określone, oczekiwane działanie wykonane przez odbiorcę, potencjalnego klienta w odpowiedzi na skierowaną do niego kampanię reklamową w internecie czy działania SEO. Inaczej konwersja zachodzi, gdy ktoś wykona ważną dla Twojej firmy czynność, dokonanie zakupu, zapis do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.

Konwersja wspomagana

Konwersja wspomagana to liczba (i wartość pieniężna) transakcji sprzedaży i konwersji uzyskanych dzięki wspomaganiu kanału. Jako kanały wspomagające liczone są wszystkie kanały, które pojawią się na ścieżce konwersji w dowolnym miejscu poza interakcją końcową. Im większa liczba i wartość wspomagań, tym ważniejsza rola pomocnicza danego kanału.

Lead ads

Rodzaj reklamy, dzięki pozyskujemy dane kontaktowe dla klientów. Coś w rodzaju reklamy zewnętrznej, z tym, że po kliknięciu w przycisk CTA (DOWIEDŹ SIĘ WIĘCEJ) nie przekierowuje ona do strony, tylko do formularza, w którym zadajemy pytania zainteresowanemu i prosimy o jego dane kontaktowe, dzięki czemu będziemy mogli przesłać mu spersonalizowaną ofertę. Więcej info: https://www.facebook.com/business/a/lead-ads

Linki wychodzące

To odnośniki do stron zewnętrznych, czyli spoza danej strony, na której zostały umieszczone. Ich celem jest m.in. wskazanie użytkownikowi stron, dzięki którym może on poszerzyć wiedzę na dany temat, lepiej go zrozumieć. Linki wychodzące mogą przekazywać część mocy seo strony linkowanej. Linki wychodzące należy dobierać rozważnie - np. linkowanie do stron kiepskiej jakości czy opartych na systemie hurtowej wymiany linków może skutkować nałożeniem kar przez Google, w tym usunięciem strony z indeksu.

Local awareness

Reklamy, które docierają do odbiorców znajdujących się w pobliżu firmy. Oferując w reklamie więcej lokalnego kontekstu (mapę, przyciski CTA: ZADZWOŃ TERAZ, JAK DOJECHAĆ itp.) można zwiększyć liczbę klientów i sprzedaż. Więcej info: https://www.facebook.com/business/a/local-business-promotion-ads

Long tail

Pozycjonowanie Long Tail - pojęcie opisujące działania seo, które mają na celu zwiększenie ruchu na stronie internetowej za pomocą mniej popularnych ale bardziej złożonych fraz. Pozycjonowanie na tzw. długi ogon opiera się głównie na optymalizacji treści, która ma na celu zwiększenie ilości słów kluczowych związanych z tematyką serwisu, strony lub sklepu.

Meta description

Meta description jest to krótki opis strony, który znajduje się w wynikach wyszukiwania poniżej tytułu. Meta tag description definiujemy w sekcji .

Nagłówek h1, h2, ..

Nagłówki pomagają robotom wyszukiwarek w określeniu głównej tematyki witryny. Każdą podstronę strony internetowej można porównać do książki. Nagłówek H1, to jej tytuł, nagłówek H2 to nazwa rozdziału itd. Im trafniej opisane nagłówki, tym lepiej.

News Feed

Tablica, na której nieustannie aktualizuje się lista postów po środku strony głównej każdego użytkownika. News Feed zawiera uaktualnione statusy, zdjęcia, filmiki, linki czy aplikacje.

Optymalizacja strony

Optymalizacja strony - zbiór określonych poprawek, mających na celu dostosowanie strony internetowej do konkretnych wytycznych dla webmasterów. Działania te zazwyczaj dotyczą takich aspektów jak: optymalizacja warstwy wizualnej, optymalizacja kodu źródłowego, optymalizacja grafiki w obrębie witryny. Celem wprowadzenia optymalizacji jest zazwyczaj zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce, przyspieszenie jej działania na różnych urządzeniach i zadbanie o ogólne odczucia i komfort użytkowników.

Page Rank

(skr. PR) algorytm zdefiniowany przez Google, używany do ustalania rankingu w wynkach wyszukiwania. Do niedawna wartość PR (w skali od 0 do 10) była jawna. Obecnie jest jedynie wewnętrznym wskaźnikiem dla Google.

Panda

algorytm google wprowadzony w 2011 roku, którego celem jest promowanie wartościowych i przydatnych dla użytkownika stron internetowych. Działanie algorytmu panda skupia się na analizie elementów na stronie internetowej (on-site). Analiza dotyczy przede wszystkim treści ze względu na ich jakość długośc oraz unikalnosć

Pingwin

Jest to nazwa jednego z algorytmów Google, który został wprowadzony w 2012 roku. Wprowadzenie Pingwina miało na celu zmniejszenie ilości spamu w sieci związanego z pozyskiwaniem słabej jakości linków. Skutkiem wprowadzenia algorytmu jest obniżanie pozycji stron, do których prowadziło wiele linków niskiej jakości oraz promowanie witryn, które swój profil opierają na linkach pochodzących z powiązanych tematycznie domen dobrej jakości.

Pixel konwersji

Piksel Facebooka to krótki kod umieszczany w witrynie w celu raportowania konwersji, budowania grup odbiorców oraz generowania kompleksowych statystyk dotyczących sposobu korzystania z witryny. Więcej info: https://www.facebook.com/business/help/651294705016616

Pozorny błąd 404

Sytuacja, w której strona wyświetla komunikat błądu 404, natomiast serwer zwraca nagłówek 200 (tzn. strona istnieje). Jeśli Google zaindeksuje stronę z pozornym błędem 404, użytkownikowi może wyświetlić się komunikat, że witryna nie została odnaleziona.

Pozycjonowanie

Szereg działań mających na celu uzyskanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce internetowej na daną frazę. Są to zarówno działania na stronie internetowej (optymalizacja kodu, treści), jak i działania zewnętrzne polegające na pozyskiwaniu linków z innych stron.

Przekierowanie 301

jest stałym przeniesieniem adresu URL na inny. Przekazuje moc przekierowanego adresu na nowy. Kiedy przydaje się stosowanie przekierowań 301? Kiedy chcemy, aby wszystkie wersje naszej domeny (www, http://, https://) kierowały na jedną główną. Gdy zmieniamy adres URL na inny, w tym przenosimy witrynę do nowej domeny. Kiedy zależy nam na przekierowaniu ruchu do strony z innych witryn w ramach tej samej branży

RLSA

Remarketing List for Search Ads- remarketing kierowany na wyszukiwarkę Google. Możemy wykorzystywać listy remarketingowe, które zbierają ciastka odwiedzające naszą stronę przy okazji kampanii AdWords w wyszukiwarce oraz GDN.

ROAS

Return On Advertising Spending przedstawia procentowy zwrot z nakładu finansowego jaki przeznaczyliśmy na reklamę. Np. jeśli ROAS wynosi 200%, to oznacza, że na każdą wydaną 1zł przypada zysk z reklamy w wysokości 2zł.

ROI

ROI to inaczej zwrot z inwestycji, czyli stosunek kosztów reklamowych do zysków, czyli informacja, jak duże przychody udało się osiągnąć dzięki reklamom w porównaniu z poniesionymi na nie wydatkami. Dla większości reklamodawców jest to najważniejszy wskaźnik, ponieważ ukazuje rzeczywisty wpływ reklam AdWords na ich działalność.

Reakcje

To alternatywny do przycisku "Lubię to" sposób zareagowania na post na Facebooku, który pozwala w bardziej precyzyjny sposób określić swoje emocje co do zwartej treści, do wyboru: Serce, Smutek, Haha, Złość, Wow.

Reklama displayowa

Display to inaczej reklama graficzna emitowana na powierzchni witryny lub po prostu baner. Reklama wykorzystująca kreacje graficzne, zapisane jako pliki JPEG, GIF, Flash i itp.

Reklama produktowa

Reklama produktowa to reklama zawierająca bogate informacje o produktach, takie jak zdjęcie produktu, cena oraz nazwa sprzedawcy. Ten format reklam wykorzystuje atrybuty danych z informacji o produktach przesyłanych w plikach danych do Merchant Center. Twoja reklama będzie wyświetlana osobom, które szukają produktów podobnych do tych oferowanych przez Ciebie, dzięki czemu jest większa szansa, że zdecydują się na ich zakup. Dostosować można treść reklam, ustalić budżet i ceny oraz łatwo śledzić skuteczność swoich reklam za pomocą narzędzi zaawansowanego raportowania i pomiaru skuteczności.

Reklama tekstowa

Reklama tekstowa promuje produkty i usługi w sieci Google tzn. obejmuje sieć wyszukiwania, partnerów w sieci wyszukiwania oraz sieć reklamową. Reklamy tekstowe w sieci wyszukiwania wyświetlają się powyżej i poniżej wyników wyszukiwania Google. Reklama tekstowa w wyszukiwarce Google to najprostsza reklama online w Google AdWords. Składa się z trzech części: nagłówka, wyświetlanego adresu URL i tekstu reklamy.

Reklama tekstowa rozszerzona (ETA)

Rozszerzona reklama tekstowa to więcej możliwości, które weszły w styczniu 2017. Zmiany, które wprowadzono to: dwa pola nagłówka zamiast jednego, dwie linie tekstu zostały połączone w jedno pole, domena wyświetlanego adresu URL jest oparta na domenie końcowego adresu URL, nie można już wybierać opcji dla urządzenia mobilnego podczas tworzenia lub edytowania reklamy tekstowej- reklamy tekstowe są zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Remarketing

Funkcja pozwalająca dotrzeć do osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę. Możesz wyświetlać reklamy tym osobom, kiedy odwiedzają inne strony w sieci reklamowej Google lub szukają czegoś w Google, używając jednego z Twoich słów kluczowych.

Remarketing dynamiczny

Remarketing umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które już odwiedziły Twoją witrynę lub użyły Twojej aplikacji mobilnej. Remarketing dynamiczny jest rozwinięciem tej koncepcji, ponieważ umożliwia wyświetlanie reklamy konkretnego produktu, którym dany użytkownik zainteresował się wcześniej w witrynie. Należy umieścić tag remarketingowy AdWords na wszystkich stronach swojej witryny.

Reverse ROPO

Reverse ROPO to sprawdzanie produktów w tradycyjnych sklepach i ich zakup online.

Robots.txt

Plik znajdujący się w głównym katalogu witryny. Zawarte są w nim instrukcje dla robotów wyszukiwarek, określające, które zasoby strony mają być indeksowane.

Rozszerzenie lokalizacji

Rozszerzenie lokalizacji daje nam możliwość dodania informacji o adresie sklepu/firmy itp do reklam Google.

Rozszerzenie połączeń

Rozszerzenie połączeń daje nam możliwość dodania numeru telefonu do reklam Google.

SWL

System Wymiany Linków - narzędzie służące do pozyskiwania bardzo dużej liczby odnośników przychodzących, na stronach zrzeszonych w ramach konkretnego programu (wymiany linków). Metoda określana jako tzw. Black Hat SEO, łamiąca wytyczne Google. W dawnych czasach gwarantowała uzyskanie wysokich pozycji niskim nakładem pracy oraz czasu, jednak wykrycie używania tej metody skutkowało najczęściej nałożeniem filtra na linkowaną stronę.

Sitemapa witryny xml

Plik w formacie XML, w którym zawarta jest lista wszsytkich podstron oraz/lub grafik znajdujących się na danej stronie www. Plik ten pomaga robotom wyszukiwarek w zindeksowaniu wszsytkich zasobów strony internetowej.

Social Media

Określenie opisujące zbiór serwisów społecznościowych takich, jak Facebook, Instagram, Pintereset czy Google +, gdzie występuje wielukierunkowa komunikacja.

Tagi UTM

UTM ang. unified threat management. Tagi UTM to znaczniki dodawane do linku. Pozwalają one przeanalizować ile było przejść na stronę z danego newslettera, banneru umieszczonego w serwisie zewnętrznym czy też reklamy na Facebook-u.

Target (grupa docelowa)

Ludzie, do których kierujemy reklamy. Tworzy się ją w oparciu o dane takie jak: kraj, płeć, wiek, zainteresowania. Reklamę można kierować do osób, które lubią dany profil, do znajomych ludzi, którzy ten profil lubią lub wykluczyć z niej osoby, które profil polubimy i kierować reklamę do nowych "fanów".

Title

Title jest to niebieska nazwa linku, która reprezentuje wybraną stronę w wyszukiwaniach, zaproponowanych przez wyszukiwarkę internetową np. Google. Dodatkowo znacznik title pojawia się w górnym pasku przeglądarki, jako nazwa otwartej strony.

Ulepszone CPC

Ulepszone CPC zostało wprowadzone przez Google w celu zwiększenia prawdopodobieństwa konwersji. Kiedy Google uzna, że dany użytkownik prawdopodobnie doprowadzi do konwersji, to zwiększa stawkę dla danego kliknięcia w reklamę.

Współczynnik odpowiedzi

Wyliczany jest na podstawie liczby odpowiedzi na otrzymane na fanpage'u wiadomości w ciągu ostatniego dnia. Pokazuje także, w jakim czasie i z jaką intensywnością dany fanpage odpowiada na zapytania fanów.

Współczynnik trafności reklamy

Używany w raportowaniu skuteczności reklam miernik odzwierciedlający szacowany poziom adekwatności danej reklamy na Facebooku dla wybranej grupy docelowej, obliczany na podstawie uzyskiwanych przez reklamę wyników i innych czynników. Może on przyjmować wartości od 1 (reklama nie jest adekwatna) do 10 (reklama cechuje się wysoką trafnością). Obliczana jest na podstawie szeregu różnych czynników, m.in. pozytywnych reakcji odbiorców (np. kliknięć, wyświetleń filmu) oraz negatywnych (wyrażanych np. kliknięciami opcji "Nie chcę tego widzieć").

Współczynnik zaangażowania (ER)

Określa on stopień w jakim fani wchodzą w interakcję z postami w postaci polubień, komentarzy i udostępnień. Współczynnik zaangażowania = Suma polubień + komentarzy + udostępnień / liczba fanów

Wykluczające słowa kluczowe

Typ słowa kluczowego, który zapobiega wyświetleniu reklamy w przypadku wyszukiwania określonego słowa lub wyrażenia. Przekazuje Google informację, aby nie wyświetlać reklamy dla wyszukiwań danego wyrażenia.

Wynik jakości

Wynik Jakości to oszacowanie jakości reklam, słów kluczowych i stron docelowych. Reklamy o wyższej jakości mogą zapewnić niższe ceny i lepsze pozycje reklam. Wynik Jakości (liczony w skali 1-10) i jego składniki (przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i opinia o stronie docelowej) znajdziesz na koncie w polu „Analiza słów kluczowych”. Im lepiej Twoje reklamy i strony docelowe będą pasować do zapytań użytkowników, tym wyższe Wyniki Jakości.

Zaplecze

Zbiór własnych, zewnętrznych serwisów internetowych pomocnych w procesie pozycjonowania. Na zaplecze składają się m. in. blogi, fora oraz katalogi stron.

Zasięg posta

Mówi o liczbie osób - indywidualnych użytkowników, które zobaczyły ten konkretny wpis.

Średnia pozycja

Parametr wskazujący, jaką pozycję zajmuje Twoja reklama w stosunku do innych reklam. Ta pozycja określa, w jakiej kolejności reklama pojawi się na stronie. Najwyższa pozycja to „1”. Nie ma najniższej pozycji. Średnia pozycja 1-8 oznacza, że reklama jest zazwyczaj wyświetlana na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, pozycja 9-16, że reklama jest na drugiej stronie itd. Średnia pozycja nie musi być wyrażona liczbą całkowitą. Średnia pozycja „1,7” oznacza na przykład, że reklama jest zazwyczaj wyświetlana na pozycji 1 lub 2. Średnia pozycja jest zalezna od rankingu reklamy.



© 2016 traffictrends.pl - profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych