Jak optymalizować konwersję w sklepie internetowym?

SEM

1Zakładając sklep internetowy, oczekujesz, że będzie sprzedawał, jednak prowadzenie e-biznesu tylko z pozoru jest łatwe. Wirtualna rzeczywistość rządzi się swoimi prawami, a drogi do osiągnięcia sukcesu bywają kręte. I inne dla każdego sklepu. Nieodmiennie jednak w walce o relatywnie wysoki współczynnik konwersji konieczne są odpowiednio zaprojektowane, szyte na miarę, działania marketingowe. One – jeśli możesz pochwalić się szerokim asortymentem albo unikalną ofertą produktową – wymownie ją zaprezentują Twojej grupie docelowej. Tylko czym właściwie jest konwersja w e-handlu, jak ją optymalizować?

Sprzedaż vs konwersja w działaniach online – jakie są różnice?

Konwersja to termin, który w działalności online ma szczególne znaczenie. Jest bowiem nadrzędnym celem, a precyzyjniej – jest rozumiana jako pożądana reakcja odbiorcy na wezwanie do działania, które uprzednio wysunięto. Przy czym aktywności te, w zależności od charakteru witryny, mogą być różne. Owymi działaniami mogą być kampanie reklamowe, pozycjonowanie czy inne czynniki.

W tej szerszej perspektywie w e-commerce konwersję definiują więc:

● realizacja zakupu,
● przeznaczenie określonej kwoty na zakup,
● wystawienie pozytywnej rekomendacji,
● kliknięcie w konkretny element w witrynie,
● zarejestrowanie się na stronie internetowej, portalu czy w serwisie,
● wypełnienie formularza do kontaktu,
● dotarcie na określoną stronę internetową,
● pobranie PDF-a,
● oglądnięcie filmiku zamieszczonego na stronie.

Przykład z domeny www.sklep-korn.pl

W sklepie internetowym, którego nadrzędnym celem jest maksymalizacja zysków, konwersja jest tożsama z dokonaniem zakupu. Dlatego wszelkie działania marketingowe, inwestycje finansowe, ale też niematerialne środki, jak zasoby ludzkie, obsługa klienta, sposób komunikowania o produkcie, polityka cenowa czy szerokość oferty, powinny docelowo służyć kliknięciu na guziki: “Zamawiam”, “Kupuję”. A ściślej mówiąc, projektując wspomniane działania, trzeba mieć na uwadze, aby odwiedzający stał się kupującym. W tym rozumieniu sprzedaż w sklepie internetowym jest konwersją, bo realizuje zamierzony cel, a więc maksymalizację zysków. W szerszej optyce, dotyczącej całej sfery działań w Internecie, konwersja będzie tożsama z dokonaniem aktywności, na której zależy właścicielowi witryny. A sklepy internetowe to jedna z gałęzi, dla której mierzy się konwersję. Precyzyjniej więc mówiąc, dla blogera konwersja zajdzie, gdy user przeczyta nowy artykuł albo zamówi newsletter, podczas gdy strona www typu wizytówka, kierująca do stacjonarnej kwiaciarni, za konwersję uzna kliknięcie na formularz kontaktowy czy baner informujący o realizacjach.

Czy to naprawdę takie ważne?

Sprzedaż online to proces. Jego efektywność można jednak mierzyć, a na podstawie otrzymanych wyników, zaprojektować właściwe rozwiązania i wprowadzić funkcjonalności, które dadzą właściwe efekty. W tego rodzaju działaniach istotny jest więc współczynnik konwersji. Parametr określi więc, jaki procent wizyt zakończył się finalizacją, czyli dokonaniem zakupu w stosunku do odwiedzin strony niemających przełożenia na wartość koszyka zakupowego. Nie można jednak zapomnieć o tym, że wizyty na sklepie charakteryzuje zróżnicowanie. Odwiedzający odbywa bowiem podróż, szukając informacji, sprawdzając ofertę, porównując jej złożoność – dlatego promując sklep i chcąc zwiększać konwersję, należy pamiętać też, że klient przechodzi przez proces poznawczy, nim faktycznie dokona zakupu. Niemniej niska wartość współczynnika konwersji każe szukać odpowiedzi na pytanie, co się stało, że potencjalni klienci finalnie klientami nie zostali. Współczynnik konwersji (conversion rate, CR) jest więc miernikiem sprzedaży internetowej, który jest najczęściej brany pod uwagę. CR obrazuje, jak faktycznie sprzedaje sklep, a jeśli te wartości są niezadowalające, pozwala wdrożyć działania optymalizacyjne.

Czynniki, które mają wpływ na konwersję w e-sklepie

Analizując, co ma wpływ na konwersję w sklepie internetowym, trzeba wziąć pod uwagę wiele zmiennych. Warto uwzględnić tu ocenę templatek sklepu. Może sklep ma nieestetyczny szablon albo klient, trafiając na niego, nie może jednoznacznie zidentyfikować branży i opuszcza witrynę, zniechęcony dociekaniem. Możliwe, że strony wczytują się zbyt wolno lub proces zakupu jest skomplikowany i nieintuicyjny. Zauważ, czy wymuszasz na odwiedzającym rejestrację, czy może dokonać finalizacji bez zakładania konta. A może karta produktu jest uboga i nie dostarcza rzetelnych informacji? A czy możesz uczciwie powiedzieć, że dokonanie transakcji poprzez kanał mobile jest proste i nic temu nie przeszkadza. Sprawdź to na własnej skórze, a otrzymasz odpowiedź, co denerwuje i odciąga od zakupów. To tylko niektóre, ale bardzo ważne, zmienne w ocenie przyjazności, użyteczności interfejsu sklepu. Ale nie jedyne, bo istotną rolę odgrywają też treści na sklepie. Czy odpowiadają na realne zapytania użytkownika? Czy inspirują albo podają rzetelne informacje? Czy są zoptymalizowane pod kątem SEO? Ubogie albo stanowiące duplikaty, nie będą sprzedawać. Badając konwersję, warto także mieć na uwadze i uczciwie odpowiedzieć, czy oferta jest faktycznie atrakcyjna. Jak wypadasz na tle konkurencji pod kątem dostępności produktów, ich jakości, metod dostawy czy sposobów płatności. Czy oferujesz możliwość płatności na raty, rzetelnie przez nie prowadzając klienta, albo terminy zwrotów, które wydłużają standardową opcję 14-stu dni, np. do 100, jak giganci e-commerce?

Przykład z zalando.pl, które oferuje 100-dniowe prawo zwrotu towaru

Powyższe składowe budują poziom zaufania do sklepu, wpływając na niepisaną ocenę profesjonalizmu, którą odwiedzający wystawiają sklepowi. Za tym idzie konwersja bądź – jeśli diagnozujesz obszary błędów i widzisz, że te elementy kuleją – można i tutaj dopatrywać się przyczyn jej niskiego współczynnika. W każdym bowiem momencie już na etapie kontaktu na Facebooku czy podczas rozmowy telefonicznej musisz sprzedawać. Oferując rowery, zaproponuj dodatkowe akcesoria, jak bidon czy zamek. Zaimplementuj technologię e-mail marketingu i wysyłaj newsletter, budując grono zaufanej społeczności. Gromadź pozytywne opinie i pamiętaj, że nie jesteś sam w sieci. Konkurencja również dywersyfikuje użyteczność strony i zmienia politykę cenową, dbając o konwersję.

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Beata Ryba

Beata Ryba

Wyszukiwarka

Popularne wpisy

Jak prowadzić fan page na Facebooku?

Top 10 trendów w e-commerce na rok 2014 – co nas czeka?

AKTUALIZACJA: Sklep na fan page’u i produkty w postach – odrodzenie F-Commerce czy pułapka?

9 nowych kanałów social media dla Twojej firmy w ofercie!

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska

Traffic Trends podchodzi do swojej pracy z wielką dbałością.

Dostaliśmy wiele wytycznych SEO odnośnie naszego sklepu, obserwujemy także, że firma prowadzi szerokie akcje odnośnie SEM, a wszystko to przekłada się na stały wzrost odsłon naszego sklepu.

Jakub Peter - MamaPlus.pl

Celem podjęcia współpracy z Traffic Trends było odświeżenie charakteru profilu firmy na Facebooku i cel ten został osiągnięty!

W związku z tym zdecydowanie polecam tę firme jako partnera, który dba o interes klienta.

dr Janusz Kozłowski - InterVista Sp. z o.o.

Współpraca z Traffic Trends opiera się na bardzo ważnych dla mnie elementach.

Konkretny i prosty sposób komunikacji oraz szybkie i efektywne działanie. W całym natłoku obowiązków czasami nasze wspólne działania trzeba ograniczyć do minimum i to bardzo ważne, kiedy kontakt jest rzeczowy i sprawny.

Przemysław Szewczyk - Sport Team

Traffic Trends to rzetelna firma, która znacząco zwiększyła ruch na naszej stronie.

Zespół Traffic Trends jest zaangażowany i kompetentny. Szczerze polecamy współpracę z nimi.

Jakub Milewski - Frisco

Traffic Trends to firma godna zaufania, fachowo i rzetelnie wykonująca zlecone im prace.

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą. Szczerze rekomendujemy sklepom internetowym współpracę z Traffic Trends.

Paweł Fornalski - IAI S.A.

Pozycjonowaniem i reklamą w google możesz zająć się sam, tylko po co?

Zleć to profesjonalistom, a swoje siły poświęć na to, na czym się znasz najlepiej - w naszym przypadku na sprzedaży. Dzięki Traffic Trends jesteśmy w czołówce na kluczowe dla nas frazy, zaś reklama w Google w końcu przynosi zysk. Polecamy z czystym sumieniem!

Michał Bola - DomowyStomatolog.pl

Z największą przyjemnością mogę polecić usługi firmy Traffic Trends.

Zatrudnieni tam wykwalifikowani specjaliści fachowo pozycjonowali prowadzony przez moją firmę sklep internetowy oraz administrowali kampanię adWords. Mogłem liczyć również na kompleksowe doradztwo.

Marcin Bator - Bator Retail

Firmę Traffic Trends charakteryzuje profesjonalizm, doskonały kontakt z Klientem oraz wysoka skuteczność realizowanych kampanii.

Rzetelne podejście do Klienta oraz troska o realizację ich celów powodują, iż współpraca z Traffic Trends jest zorientowana strategicznie i długoterminowo. Zdecydowanie polecam wszystkim potencjalnym Klientom!

Paweł Tomkiewicz - Skorzana.com, ButyRaj.pl

Jesteśmy zadowoleni z jakości świadczonych przez Traffic Trends usług.

Dzięki pozycjonowaniu jesteśmy bardziej widoczni dla potencjalnych klientów, co oczywiście przekłada się na liczbę zamówień. Indywidualne podejście do klienta, fachowa pomoc i obsługa to cechy wyróżniające Traffic Trends na tle konkurencji.

Marek Zegadło - StółPlusKrzesła.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów oraz zaangażowania w pozycjonowanie naszego sklepu.

Współpraca jest nie tylko satysfakcjonująca, ale w pełni przejrzysta – żadne pytanie nie pozostaje bez odpowiedzi, a bezproblemowy i szybki kontakt ułatwia wdrażanie nowych pomysłów. Efekty współpracy są zgodne z naszymi oczekiwaniami i bez wątpliwości możemy polecić ją innym.

Katarzyna Zbrojkiewicz - DanHen

Początkowo obawiałam się powierzyć fan page agencji, jednak ta decyzja okazała się strzałem w dziesiątkę!

Traffic Trends z łatwością odnalazł się w niszowej tematyce mojego sklepu i profesjonalnie zajął się kompleksową komunikacją i moderacją treści na sklepowym profilu na Facebooku. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie firmowego fan pagea, nie wahaj się i zleć to specjalistom.

Magdalena Liberda - FrancuskaWeranda.pl

Traffic Trends to bardzo rzetelna firma, która zdecydowanie stawia na zadowolenie swoich klientów.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z usług firmy i zaangażowania, jakie wkładają w swoją pracę.

Michał Rak - Konesso.pl

Traffic Trends to solidna firma, która znacznie poprawiła jakość odwiedzin mojego sklepu oraz zwiększyła konwersję.

Kontakt z firmą jest wyśmienity. Dominującą cechą Traffic Trends jest wysoka dbałość o szczegóły. Polecam!

Adam Lizuraj - Obuwie-Lizuraj.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends zaowocowała wzrostem sprzedaży naszych produktów.

Kreatywne rozwiązania, starannie dobrane narzędzia reklamowe oraz indywidualne podejście sprawiło, że jesteśmy obecnie wiodącym sklepem z militariami w Polsce. Efektywne pozycjonowanie to też rezultat jasnej i rzeczowej komunikacji. Serdecznie dziękujemy za profesjonalna obsługę na najwyższym poziomie.

Tomasz Grzybowski - Milworld.pl

Jesteśmy bardzo zadowoleni ze współpracy z firmą Traffic Trends.

Dzięki TT zwiększyła się nam znacząco sprzedaż na stronie. Polecamy tą firmę jako rzetelnego partnera, który dba o interesy swojego klienta.

Małgorzata Budzyńska - Partybudziki.pl

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski - Buff

Profesjonaliści pod każdym względem.

Rzetelna obsługa klienta, ogromne zaangażowanie i bardzo szeroka oferta. Przez pierwsze miesiące naszej współpracy odczuliśmy ogromny wzrost zainteresowania naszą firmą. Szczerze polecamy!

Dawid Wolniak - Audiotop

Współpracujemy z firmą Traffic Trends już od ponad dwóch lat.

W naszych kontaktach szczególnie cenimy sprawną komunikacje i rzetelne podejście do powierzonych zadań. Jeśli szukają Państwo profesjonalnej ​i​ godnej zaufania agencji zajmującej się pozycjonowaniem polecamy Traf​fic​ Trends.

​Marek Herbert - Grupa Dezigno

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od początku 2012 roku.

Szczerze polecamy współpracę w zakresie pozycjonowania. Wysoki poziom przygotowania merytorycznego, szybkie reakcje na zmiany wprowadzane przez Googlea, a także błyskawiczny i pomocny kontakt to rzeczy, które gwarantują nam udaną współpracę.

Dorota Majcher - Vubu.pl

Z firmą Traffic Trends współpracujemy od 2013 roku.

Jest to godny polecenia partner, doskonale zorientowany w specyficznym rynku usług pozycjonowania. Dzięki nim trafiamy do większej liczby potencjalnych odbiorców naszych usług.

Jakub Bandosz - Majorbroker.pl

Doświadczeń z reklamą w internecie mamy wiele

ale na pewno profesjonalne podejście do prowadzonych działań, to cecha, która na plus wyróżnia zespół Traffic Trends!

Andrzej Wasilewski - Riff

Chcę szczerze polecić usługi firmy Trafic Trends, nie tylko w zakresie pozycjonowania w wyszukiwarkach internetowych

ale również prowadzenia kampanii Adwords oraz wsparcia w obszarze copywritingu. Współpraca zaowocowała znaczną poprawą realizacji celów biznesowych sklepu internetowego eLadex, jak również pozwoliła przekonać Zarząd do zwiększenia inwestycji w kanał sprzedaży on-line.

Szymon Mydlarz - eLadex.pl

Firma Traffic Trends jest firmą godną polecenia.

Powierzone zadania wykonuje sumiennie, należycie i doskonale rozumie nasze potrzeby. Równie dobrze rozumie rynek i pomaga wcielać w życie nasze nowe pomysły.

Paweł Puszczyński - BBHome

Traffic Trends to najlepszy wybór, jakiego mogłem dokonać.

Podchodzą do pracy rzetelnie i są skuteczni w tym, co robią. Współpraca przebiega bardzo miło i bezproblemowo. Z czystym sumieniem mogę polecić innym!

Mirosław Mizioł - Oct-opus.net

Mój sklep oferuje bardzo niszowy produkt, który poszukiwany jest przez niewielką grupę odbiorców.

Nikt nie potrafił mi pomóc, tak, aby można było skutecznie i za rozsądną cenę pozycjonować sklep.
Wszystko się zmieniło, gdy poznałem ludzi z Traffic Trends. Dostrzegli i zrozumieli specyfikę mojego biznesu. Kreatywnie i co najważniejsze skutecznie rozwiązali mój problem.

Dominik Sewina - BMC

Wzorowa współpraca na każdym etapie

znakomita skuteczność w pozycjonowaniu frazy, z którą poprzednicy nie mogli sobie poradzić, wzrost pozycji strony w Google, uzyskane efekty w pełni zgodne z zapewnieniem Usługodawcy - z pełną odpowiedzialnością polecamy firmę Traffic Trends!

Artur Sadowski - mcklein.pl

Współpraca z firmą Traffic Trends prowadzona od 2013 roku

ma za zadanie jak najszersze wypromowanie oferty firmy w mediach internetowych. Wybierając firmę Traffic Trends na partnera biznesowego w pełni zaufałem doświadczeniu i kompetencji.

Andrzej Pozorski - Pozorski Trade

Polecamy firmę Traffic Trends!

Są specjalistami z branży SEO i współpraca z nimi przebiega bez zarzutów. Dzięki działaniom Traffic Trends nasze sklepy internetowe zajmują czołowe pozycje w wyszukiwarkach.

Andrzej Król - TopRacingShop.pl

Najwyższa jakość obsługi, doskonałe podejście do klienta oraz błyskawiczny kontakt

to właśnie te elementy sprawiły, że nasza współpraca trwa nieprzerwanie od kilku lat. Dzięki konkretnym rozwiązaniom, fachowej wiedzy oraz nowatorskim pomysłom Traffic Trends jest idealnym partnerem w e-biznesie.

Kacper Piątkowski - Agencja Reklamowa BrandyBrand

Współpraca z Traffic Trends okazała się świetną decyzją.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z bardzo szybkich efektów pozycjonowania. Olbrzymim plusem jest sympatyczna obsługa, która bezproblemowo rozwiązuje każdy napotkany problem i wdraża nasze pomysły.

Maciej Świętochowski - Eleganckimężczyzna.pl

W mojej branży liczy się pewność i zaufanie!

Ponieważ umiejętność dowodzenia to szybkość w podejmowaniu decyzji, lubię partnerów, na których w tej kwestii mogę polegać stuprocentowo!

Łukasz Wójciak - Brooklyn Band

Dość długo pracowali na nasze zaufanie

ale ostatecznie pokazali, że wiedzą, co robią. Traffic Trends to profesjonalny, godny zaufania partner w biznesie. Polecam!

Adrian Wojtkowiak - eFiltry.pl

Chcemy wyrazić swoje zadowolenie z wysokiej jakości usług świadczonych przez firmę Traffic Trends.

Poziom obsługi od strony handlowej oraz technicznej jest bez zastrzeżeń i zawsze terminowy. Profesjonalizm oraz rzetelność kadry pracowniczej powalają ocenić Traffic Trends jako kompetentnego partnera biznesowego, elastycznie i profesjonalnie podchodzącego do każdego zlecenia.

Elżbieta Dobieżyn - De-Tech.pl

Z przyjemnością rekomenduję traffictrends

które z dużą PR-ową sprawnością i lekkością formy obsługuje mój fanpage na facebooku. Jeśli, ktoś szuka kreatywnej i dynamicznej ekipy dbającej o wizerunek, to warto sprawdzić Traffic Trends!

Sylwia Majdan - sylwiamajdan.com

Traffic Trends to rzetelna firma, która od lat świadczy dla nas usługi z zakresu pozycjonowania sklepu internetowego.

Współpraca od samego początku układa się bez najmniejszych zastrzeżeń, na każde nasze zapytanie otrzymujemy rzeczową odpowiedź, wszystkie wymuszane przez Google i innych gigantów zmiany oraz poprawki są błyskawicznie nanoszone, a nasz sklep zajmuje wysokie pozycje w wyszukiwarkach.

Maciej Dankowski - Milionczesci.pl

Traffic Trends wzorowo zajął się budowaniem naszej marki w mediach społecznościowych

idealnie wykorzystał bieżące wydarzenia w celu budowania marki w sieci oraz dobrze komunikował się z naszymi potencjalnymi klientami.

Artur Łuszczek

zobacz następną

Dołącz do grona zadowolonych klientów!