Mobile Menu
Pozycjonowanie sklepu internetowego

Jak pisać blog firmowy?

Przychodzisz do sklepu w celu zakupu telewizora. Zdaniem Twojej żony, odpowiedniejszy do salonu będzie sprzęt od firmy “X”, dla Ciebie jednak lepszym wyborem jest “Y”. Jeden jest mniejszy, ale lepiej widać na nim kolory, drugi za to jest kolosem, na którym oglądanie nawet najnudniejszego meczu Ekstraklasy będzie niesamowitym przeżyciem. Po długim rozmyślaniu podchodzisz do eksperta, który krąży po sali, a on mówiąc o parametrach, ostrości, głębi i innych rzeczach rozwiewa Twoje wątpliwości. Kupujesz.

Klienci na stronie sklepu często są właśnie w takiej sytuacji; szukają, zastanawiają się, porównują, niejednokrotnie potrzebują “głosu’, który wskaże odpowiedni produkt, rozjaśni pewne sprawy... i wtedy wchodzi ON, cały na biało - BLOG FIRMOWY.

Pozycjonowanie sklepów internetowych to staranne połączenie doskonałej optymalizacji kodu strony, treści i linków przychodzących do sklepu. Zdobywanie pozycji dla sklepów internetowych różni się znacząco od pozycjonowania zwykłych stron www. Dysponujemy zespołem specjalistów w tych dziedzinach i potrafimy skutecznie doprowadzić Twoją ofertę na wysokie pozycje.

Blog firmowy - dlaczego warto go mieć?

Blog to element większej strategii marketingowej, która ma za zadanie zwiększyć sprzedaż konkretnego sklepu. Stoi on ramię w ramię z reklamą Google Ads, działaniami na profilach społecznościowych i SEO. Treści, które dostarczamy na stronę pełnią wiele ról pierwszoplanowych, dzięki którym sklep może zamienić się z brzydkiego kaczątka w pięknego łabędzia.

Funkcja doradcza

Na początku wspomniałem o funkcji doradczeji rzeczywiście jest ona bardzo istotna. Blog to przyjaciel klienta, który w odpowiednim momencie podpowie jaki kolor sukienki pasuje do czerwonych szpilek, wskaże najlepszego laptopa dla graczy lub zasugeruje odpowiednie meble do małego salonu. Ludzie pytają - blog odpowiada. Dzięki poradnikowym artykułom strona uzyskuje status eksperta w danej branży, a do ekspertów zawsze mamy większe zaufanie. Chętniej kupimy narty od osoby, która wygląda na prawdziwego znawcę tematu, prawda? “Te są idealne dla początkującego, łatwo przyswoi Pan podstawowe techniki jazdy. Pasują do wagi i wzrostu. Na dodatek powiem, że 100 kilometrów stąd jest świetna trasa narciarska…”. Jeśli klient widzi dużą wiedzę i zaangażowanie łatwiej przywiązuje się do sprzedającego. W taki sposób zwiększa się świadomość marki i ludzie zaczynają kojarzyć pewną grupę produktową z danym sklepem, a w konsekwencji częściej odwiedzają, rozważają zakup, wchodzą w interakcje, rekomendują, zwiększają zasięg…

Jeśli nie wiesz jak urządzić miejsce pod schodami, to albo zapytasz znajomego, który się na tym zna, albo...poszukasz inspiracji w internecie. Funkcję takiego inspiratora może pełnić również Twój blog firmowy. To tam możesz proponować Klientom pewne rozwiązania, które pobudzą ich do konkretnych działań. W takiej sytuacji możesz liczyć na polecenie Twojej strony przez zadowolonego czytelnika “Basiu! na stronie traffictrends.pl znalazłam super przepis na bloga!”

Seo-friendly

Blog to najlepszy kumpel pozycjonowania i pewnie wielu specjalistów stwierdzi, że właśnie od tego powinienem zacząć. W końcu wyższa pozycja u Wujka Google, to same korzyści. Wspomniana wyszukiwarka lubi świeżą, wartościową i unikalną treść, im jest jej więcej, tym większa szansa, że potencjalny klient, który wpisze “Jak pielęgnować stoły drewniane?”, trafi właśnie do Twojego sklepu (jeśli oczywiście taki asortyment posiadasz i o nim piszesz).
Google niczym jurorzy w “Tańcu z Gwiazdami” ocenia stronę , a nadzwyczajną uwagę zwraca właśnie na treść. Otrzymasz wyższą ocenę? Wyżej pojawisz się w stosunku do konkurentów , a o to właśnie chodzi. Musisz wiedzieć, że artykuły są szansą na przybicie piątki z wyszukiwarką. Jeśli istnieją dwa sklepy z identycznym asortymentem i takimi samymi cenami, to jednym z najlepszych sposobów, by się wyróżnić, jest właśnie wartościowy content .

Blog firmowy wpływa znacząco na pozycjonowanie na długi ogon. Większość wejść na stronę jest nierozerwalnie związana z odpowiednimi frazami kluczowymi, których efektywność wiąże się z ich skutecznym wypozycjonowaniem. Internauci coraz bardziej konkretyzują swoje zapytania i tutaj blog ma duże pole do popisu. Po analizie fraz i wybraniu tych z potencjałem mamy szansę nagromadzenia ich w cyklicznie dostarczanych tekstach.

Materiał reklamowy

Mając firmę, starasz się, by Twoja propozycja produktów lub usług dotarła do jak największego grona osób. Blog firmowy jest narzędziem, które pozwala skutecznie rywalizować z konkurentami na płaszczyźnie zasięgowej z wykorzystaniem social media i newslettera.

I Social Media

Dla wielu firm Facebook czy Linkedin to podstawowe kanały komunikacji z potencjalnym klientem. Udostępniając treści blogowe na Twoich profilach społecznościowych:

a) Zyskujesz dodatkowe wejścia na stronę - do ruchu organicznego z wyszukiwarek i stałych klientów, którzy przeglądają Twoją stronę, dochodzą jeszcze kliknięcia z social media. Dodatkowo, ciekawe teksty blogowe są udostępniane i lajkowane, co wiąże się z powiększeniem zasięgu > ruchu na stronie > konwersji sprzedażowej.

b) Przestrzegasz jednej z podstawowych zasad prowadzenia mediów społecznościowych, czyli systematyczności i cykliczności. Za jednym zamachem zyskujesz pomysł na kolejny post i zaspokojenie przyzwyczajenia klientów do codziennej, nowej treści na Facebooku czy Linkedin.

II Newsletter

Blogową treść można również skutecznie połączyć z Newsletterem. Taka spersonalizowana wiadomość, która przyjdzie na skrzynkę odbiorczą Twoich subskrybentów, może dotyczyć właśnie bloga. Zmniejszysz więc prawdopodobieństwo, że Twój tekst zniknie w gąszczu innych informacji na stronie.
Dzięki mailingowi jesteś też w stanie lepiej poznać swojego klienta. Analiza newslettera powie Ci, co najlepiej się klika, a Ty możesz wziąć to pod uwagę podczas planowania kolejnych artykułów. Istnieje też możliwość zakolejkowania starych postów, które mogą ponownie “zrobić robotę” nawet długi czas po opublikowaniu.

Lejek sprzedażowy

Blog firmowy idealnie sprawdza się przy otwarciu lejka sprzedażowego. Góra lejka jest etapem, w którym potencjalny klient poznaje Twoją firmę: szuka rozwiązań, inspiracji, porównuje, nabiera opinii. Właśnie wtedy blog sprawdza się idealnie. Ty, tworząc wartościową i ciekawą treść, pełniąc funkcję eksperta i inspiratora, przekonujesz do siebie klientów, co potem wiąże się z jego zaufaniem i przywiązaniem do Twojej firmy. Pozytywne uczucia zawsze wiążą się z większą sprzedażą.

1. Wybór fraz i tematu

Jeśli chcesz zabrać się za pisanie tekstów, musisz najpierw wiedzieć o czym pisać. Pierwszym proponowanym źródłem inspiracji jest analiza konkurencji. Coraz więcej sklepów/firm posiada blogi, warto więc przejrzeć kilkanaście stron o podobnej tematyce i zobaczyć, w jaki sposób pisane są teksty i jakie mają tytuły. Może to pomóc przy tworzeniu własnych treści. Pamiętaj, jeśli brać przykład, to z najlepszych w danej dziedzinie.
Stwórz również listę tematów evergreen. Dobrym pomysłem jest tworzenie tekstów, które będą aktualne za miesiąc, rok lub nawet kilka lat. Jeśli posiadasz sklep z kosmetykami, taką wiecznie aktualną treścią będzie “Sucha skóra - jak sobie z nią radzić?”. Takie zapytanie będzie wpisywane w wyszukiwarkę jutro, pojutrze i pewnie zawsze. Dla sklepu obuwniczego wiecznie żywym tematem jest “5 sposobów na za małe buty”, a odzieżowego “Jak dobrać spodnie do koszuli”?
Niezstąpionym bezpłatnym narzędziem jest…głowa. Ty również jesteś klientem innych sklepów; szukasz, wpisujesz w wyszukiwarkę, kupujesz. Spójrz na asortyment lub usługę, którą proponujesz i pomyśl, jak zapytałbyś o nią wujka.
Podpowiedzi możesz szukać również u samego Google. Jak widzisz na poniższym przykładzie, po wpisaniu “buty na koturnie” ukazują nam się propozycje, oparte na najczęstszych wyszukiwaniach przez klientów.

W tytule i w samym tekście powinny być zawarte odpowiednie frazy , które mają ogromny wpływ na ruch na stronie . By je poznać, warto zastosować planer słów kluczowych od Google, który jest jednym z najpopularniejszych narzędzi. Dzięki Keyword Planner możemy znaleźć pomysł na słowa kluczowe i grupy reklam, a także przeanalizować ilość wyszukiwań podanych przez nas fraz lub poznać ich konkurencyjność.

Popularnym narzędziem jest także Google Trends, który pokazuje trend słów kluczowych, przypisując im wartość od 1 do 100. Możemy dowiedzieć się także w jakich okresach ten trend panuje, a także w których konkretnie regionach. Poniżej ujęcie czasowe dla frazy “disco polo”.

Przydatnymi programami są również:

  • Semstorm
  • Answerthepublic
  • Google Analytics
  • 2. Jak tworzyć ciekawe tematy? - wskazówki

    Gdy mamy wybrane frazy kluczowe, które chcielibyśmy użyć w temacie, musimy się jeszcze zastanowić jak najlepiej je ugryźć.
    Temat nie tylko powinien być przyjazny dla SEO, ale także dla klienta . Dobrze, gdyby był intrygujący, ciekawy, nawet lekko clickbaitowy. Ma zwrócić uwagę potencjalnego czytelnika. Warto się czasami zastanowić i zadać sobie pytanie “Czy ja kliknąłbym, gdybym zobaczył taki tytuł?” Dla przykładu użyję frazę “buty męskie na lato”.

    a) Częstym zabiegiem jest użycie słowa z przedrostkiem naj :
    “Najlepsze buty męskie na lato”,” Najmodniejsze buty męskie na lato”.

    b) Popularne są tematy rankingowe/wyliczeniowe:
    “Top 3 - butów męskich na lato”, “10 modnych par butów na lato”, “7 najciekawszych butów męskich na lato”.

    c) Zdania pytające :
    “Jakie są najlepsze buty męskie na lato?”

    d) Clickbaitowe :
    “Męskie buty na lato, które musisz zobaczyć!”

    3. Odpowiedni styl i forma

    Zawsze trzeba stanąć “po drugiej stronie lustra” i wcielić się w rolę odbiorcy. Wybór tematu, który jest na czasie , ujęcie go w przyjazny dla czytelnika sposób i posługiwanie się językiem grupy odbiorców , to więcej niż połowa sukcesu. Tekst powinien być odpowiedzią na problemy klientów danej firmy (sklepu, usługi) - wtedy zwiększamy szanse na dobre przyjęcie treści i większy ruch. Przedstawiam krótki podział tekstów blogowych ze względu na ich styl i tematykę.

    a) Teksty specjalistyczne

    Styl, długość i charakter tekstu zależne są od branży, asortymentu lub usług, które oferujesz oraz od Twoich potencjalnych klientów. Jeśli prowadzisz kancelarię prawną, to język powinien być oficjalny, konkretny i poważny. Zazwyczaj odbiorcami takiej treści są albo inni prawnicy, albo osoby, które potrzebują rzeczowej odpowiedzi na pytanie lub wyjaśnienia pojęcia. Teksty można uznać wtedy za specjalistyczne - wymagają wiedzy, doświadczenia lub głębszego researchu. W tym prawniczym przypadku artykuły powinny być wyczerpujące, oparte na danych statystycznych, regulaminach, ustawach itd. Tekstami specjalistycznymi są również raporty, publikacje naukowe, recenzje.
    Teksty te stanowią dobrą bazę do promocji firmy na skutek rozpowszechnienia niszowej, aczkolwiek ważnej dla określonych odbiorców treści.

    b) Teksty tematyczne

    Gdy prowadzisz sklep z odzieżą dla nastolatków , wtedy również najlepszym sposobem jest dopasowanie się do danej grupy odbiorców. Lepiej przyjęte będą teksty luźne, przyjazne, z odwołaniami do kultury, niekiedy żartobliwe. Najlepiej, gdy treść jest tworzona przez osobę z branży lub taką, dla której tematyka jest w kręgu zainteresowań. Powszechnie znane są poradniki, tutoriale , które kreują pożądane zachowania naszych klientów. Artykuły powinny być pisane w taki sposób, by potencjalny klient odczuł potrzebę posiadania danego przedmiotu: sukienki, spodni, butów.

    Każdy tekst powinien być dla klienta wartością samą w sobie. Blog w mniejszym stopniu powinien skupić się na sprzedaży, a bardziej na tworzeniu otoczki wokół produktów.

    4. Blog przyjazny SEO

    Nie tylko ciekawa i unikalna treść wpływa na ruch, który osiągnie. Istotnym elementem jest optymalizacja treści pod kątem SEO . Jak to robić?

    I. Cechy tekstu - sprawy techniczne

    a) Zadbaj o tytuł i nagłówki Hx (H1- H6) - mają one nie tylko funkcję estetyczną, dzięki której artykuł wygląda lepiej, ale także wpływają na widoczność tekstu w wyszukiwarkach. Tytuł, jak już wspominałem, powinien być chwytliwy, na czasie , najlepiej z wybraną wcześniej frazą . Nieefektywne jest spamowanie, czyli wymienianie po przecinku słów kluczowych. Jego długość nie powinna przekraczać 70 znaków. Istotne jest też użycie małych i dużych liter (nigdy nie pisz tytułu TYLKO DUŻYMI LITERAMI).

    Nagłówkami Hx oprócz tytułu, są także śródtytuł i podtytuły. Liczba przy “H” oznacza ważność, stopień hierarchii treści. H1 jest najważniejszy, a H6 najmniej istotny. Przynajmniej jeden nagłówek w tekście powinien zawierać słowo kluczowe , reszta powinna do niego nawiązywać. Dla robotów wyszukiwarek optymalnymi są nagłówki krótkie i rzeczowe.

    b) Tekst powinien być podzielony na akapity - ułatwi to czytanie tekstu i wpłynie na lepszą, jakościową ocenę treści przez Google.

    c) Obrazki, grafiki - warto urozmaicać treść grafiką, szczególnie taką, która w atrybucie “alt” będzie miała umieszone frazy kluczowe. Artykuł z grafiką jest znacznie przyjemniejszy do przyswojenia dla czytelnika. Blog z obrazkami generuje prawie dwa razy więcej wejść!

    d) Pogrubienia - istotne fragmenty w których zawarta jest fraza kluczowa warto pogrubić..

    e) Użycie słów kluczowych - powinno być naturalne, w różnych formach, rodzajach i synonimach. Przyjmuje się, że w tekście na 1000 znaków fraza powinna wystąpić dwa razy w formie podstawowej i dwa w formie odmienionej.

    f) Linkowanie - w tekście Linkujemy głównie do kategorii, producentów lub innych poradników. Możemy także do produktów, pod warunkiem naszej pewności, że nie znikną z oferty. Jeśli tak się stanie, to należy pamiętać o usunięciu takiego hiperłącza lub o podmianie produktu w treści wpisu. Kategorycznie unikamy linkowania na słowach “sprawdź”, “tutaj” lub “zobacz”.

    II. Cechy tekstu - ogólne

    a) Artykuł jest głównie przeznaczony dla ludzi, nie dla wyszukiwarek . W optymalizacji powinniśmy pamiętać o zachowaniu złotego środka. Klient, który będzie widział stronę przeładowaną słowami kluczowymi, szybko skorzysta z krzyżyka w prawym górnym rogu wyszukiwarki.

    b) Treść unikalna - nie kopiuj cudzych tekstów! Nie ma nic gorszego dla Twojej strony niż przekopiowana treść z innego bloga, poradnika itd. Google w takich przypadkach pokazuje kciuk w dół i skazuje stronę na powolną śmierć. Jeśli stworzyłeś już jakiś tekst na bloga, nie powielaj go nigdzie indziej - skutek będzie podobny jak przy kopiowaniu treści od kogoś innego.

    c) Czytaj uważnie każdy akapit - pisz na temat, konkretnie. Zdania powinny być angażujące, zwięzłe i trafne . Czasami warto poprosić inną osobę o przeczytanie artykułu i o ewentualne uwagi.

    Blog - czy warto?

    Odpowiedź jest tylko jedna - Oczywiście, że tak! Blog to narzędzie, które w perspektywie czasu wygeneruje ruch na Twojej stronie. Ludzie ciągle pytają, szukają inspiracji, porady, wsparcia, niech Twoja treść na stronie będzie odpowiedzią na potrzeby klienta. Stosunkowo niskim kosztem możesz zyskać nowych fanów, u których będziesz miał opinię znawcy tematu. Znajdą u Ciebie to, czego potrzebują. Pamiętaj więc o napływie unikalnej i ciekawej treści! To klucz do sukcesu.

Zrobimy coś razem?

Zamów darmową ofertę i sprawdź co możemy dla Ciebie zrobić.

Odezwiemy się
tak szybko, jak to możliwe.

Jak pozycjonujemy sklepy internetowe?

Sprawdź jakich technik używamy do pozycjonowania sklepów internetowych. Walka o wysokie pozycje w wyszukiwarce Google to nieustanna optymalizacja sklepu oraz analiza tego, które działania przynoszą najlepszy efekt w postaci ruchu na Twojej stronie internetowej. Zapoznaj się z historiami sklepów internetowych, które dzięki pozycjonowaniu zdobyły wysokie pozycje w wyszukiwarce.

opinie naszych klientów

mamy przyjemność pracować dla

traffic trends w liczbach

400
Pomogliśmy już ponad 400 sklepom
i biznesom internetowym.
40
Zatrudniamy 40 wysoko wyspecjalizowanych pracowników, którzy są do Twojej dyspozycji.
10
Docenił nas w Rankingu Fast 50. Zajęliśmy 10 miejsce w Europie Centralnej.

© 2016 traffictrends.pl - profesjonalne pozycjonowanie sklepów internetowych