Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że jeśli trafiłeś tu, to posiadasz swój internetowy sklep. Jest również duża szansa, że zetknąłeś się na swojej zawodowej drodze z pojęciem marketingu internetowego i usługami proponowanymi przez przeróżne agencje. Nie wiem jaki jest stan Twojej wiedzy ale mam nadzieję, że z poniższego kursu wyjdziesz bogatszy o wiedzę i moje doświadczenia. Setki przeprowadzonych akcji, dziesiątki przetestowanych narzędzi marketingowych i spożytkowane miliony złotych dały mi bagaż doświadczeń, który pozwala usystematyzować wiedzę i w pełni legitymizuje wyciągane przeze mnie wnioski. Kilka z nich na pewno Was zaboli, kilka ucieszy – mam jednak szczerą i wielką nadzieję, że na koniec poniższe tysiące znaków okażą się dla Was niesamowicie korzystne.
Od razu zaznaczę jedną rzecz – jeżeli trafiłeś na naszą stronę tylko po to by poczytać o strategii, narzędziach i marketingu, a nie będziesz kontynuował lektury wzbogacając się o wiedzę o Google Analytics jaką przekazuje Paweł Jóźwik, to dobrze Ci radzę – odpuść sobie również moją część. Aby przekonać Cię bardziej podeprę się słowami Winstona Churchilla:
"Bez względu na to jak świetna jest strategia, zawsze powinieneś patrzeć na rezultaty" - Winston Churchill
To prawda! Nie ma złotego środka na skuteczną strategią marketingu internetowego. Nie ma listy „to do”, której wypełnienie gwarantuje sukces. Wiele czynników wpływa na finalny obraz kampanii i bez bieżącej analizy ryzykujesz bardzo dużo!
Przechodząc jednak do pytań zawartych w tytule tego rozdziału. Kiedy? Zawsze! Jakikolwiek chaos choćby najbardziej twórczy, który wkradnie się w Twoje poczynania marketingowe może być niesamowitą pułapką również finansową. Plan przygotowany musisz mieć zawsze, zarówno na miesiące mniej istotne, jak i na te, w których Twoja sprzedaż przekracza zdecydowanie średniomiesięczne wyniki. Dla kogo? Dla każdego! Dawno temu nasączenie rynku sklepów internetowych było tak nikłe, że zdarzały się sukcesy niepoparte marketingiem. Jednak już teraz w każdej branży działa na tyle liczna grupa podmiotów, że przebicie się przez ten tłum jest nie lada wyczynem. Bez sensownego, zaplanowanego i permanentnego marketingu dla swojego sklepu internetowego, po prostu nie dasz rady!
Także nie rzucając już dalej ogólnymi frazesami, zapraszam do lektury poniższych rozdziałów!
- Kiedy i dla kogo? - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 1
- Cel podstawową komórką każdej strategii - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 2
- Bez pieniędzy ani rusz - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 3
- Dobór narzędzi marketingowych - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 4
- Narzędzia marketingowe i działania reklamowe - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 5
- Co dalej, czyli analityka, proces wyboru i dywersyfikacja - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 6
Polecamy również kompleksowy poradnik dotyczący marketingu sklepu internetowego.