Od lat w naszym społeczeństwie temat pieniędzy był tematem tabu. Dzieci często nie wiedzą jak wygląda sytuacja finansowa rodziców, związki kłócą się o ukrywane informacje o problemach finansowych, a firmy nie świętują owocnych miesięcy, bo boją się masowych podań o podwyżki. Nie inaczej zachowują się firmy szukające rozwiązań marketingowych, co jest kolejnym błędem!
Uczciwy opiekun wiedząc jakie ma możliwości finansowe zaplanuje działania tak by w określonym budżecie zmieścić jak najbardziej efektywne narzędzia wspierające Twój biznes. Sam również po poznaniu w późniejszych rozdziałach widełek cenowych będziesz wiedział na co Cię stać i dzięki temu, na jaki efekt możesz liczyć.
Nie wiesz jak określić swój biznes? Pozwól, że przytoczę Ci pewną historię. Kiedyś mój znajomy otwierał w Poznaniu restaurację. Miał co prawda olbrzymie umiejętności i szczęście, bo już od pierwszego miesiąca zaczął na niej zarabiać. Jednak cały czas powtarzał, to co mówili mu inni restauratorzy: „Otwórz restauracje dopiero wtedy, gdy Twój budżet pozwoli Ci na jej roczne utrzymanie – na rachunki, zakupy, pensje, ZUS – zakładając, że przez ten rok nikt jej nie odwiedzi.” Tak samo podejdź do swojego biznesu. Nie wydawaj ostatniej złotówki na marketing, wygospodaruj budżet, który nie będzie obciążeniem Twoich codziennych wydatków.
Może zdarzyć się tak, że pierwsze podejścia i działania nie przyniosą efektu od razu. Co wtedy? Zamkniesz swój biznes? Przestaniesz płacić pracownikom? Nie, tak się nie da. Dlatego planując wydatki mów szczerze o nich swoim opiekunom i nie nadwyrężaj się za bardzo by nie ryzykować stabilności swojego biznesu.
- Kiedy i dla kogo? - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 1
- Cel podstawową komórką każdej strategii - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 2
- Bez pieniędzy ani rusz - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 3
- Dobór narzędzi marketingowych - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 4
- Narzędzia marketingowe i działania reklamowe - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 5
- Co dalej, czyli analityka, proces wyboru i dywersyfikacja - Strategia marketingowa dla sklepu cz. 6
Polecamy również kompleksowy poradnik dotyczący marketingu sklepu internetowego.