Obsługa mediów społecznościowych

Social Media to nieograniczone możliwości rozwoju

Obsługa mediów społecznościowych

Media społecznościowe stworzyły zupełnie nową przestrzeń reklamową

Idea społeczności zgromadzonych wokół pewnych marek znana jest od bardzo dawna. Topowi gracze zawsze walczyli o jak największe przywiązanie swoich Klientów do ich logotypu. Mniejsi jednak nie mieli na to szans. Obecny świat reklamy realia te odmienił. Nic nie stoi na przeszkodzie byś regularnie budował zaangażowaną społeczność wokół własnej marki, która zaowocuje zwiększającym się w sposób cykliczny przychodem ze sprzedaży.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

PO PIERWSZE

ŚWIADOMOŚĆ

Rozwój sprzedaży internetowej umożliwił każdej firmie nieograniczoną sprzedaż na zdecydowanie większym, niż lokalny, rynku. Ta wielka szansa niesie za sobą jednak pewne niedogodności. Inaczej buduje się świadomość marki będąc jednym z kilku sklepów w danym mieści, inaczej będąc jednym z kilkuset polskich sklepów w internecie. Jednak social media idealnie wpisują się w strategię dotarcia do osób spełniających kryteria Twojego idealnego Klienta i budowania wśród nich świadomości Twojej firmy. Możesz to zrobić wyłącznie poprzez zainteresowanie ich swoją komunikacją. Stawiając na estetykę i wysokiej jakości treść.

PO DRUGIE

ZAANGAŻOWANIE

Samo posiadanie grupy fanów, niezależnie od ich liczby, nie gwarantuje Ci jeszcze sukcesu. Jeśli Twoja komunikacja w dużej mierze opiera się na przedstawianiu własnej oferty i pokazywaniu cen wybranych produktów, nie wygrasz. Nie przypadkowo Facebook, Instagram czy LinkedIn to media społecznościowe. „Społecznościowe”, więc musisz budować wokół swojej firmy zaangażowaną społeczność. Nie dokonasz tego ograniczając się do treści sprzedażowych. Musisz dać swoim fanom znacznie więcej. Pasję, wiedzę, porady, ciekawostki, historię… Wszystko to, wyróżni Cię z tłumu pozornie takich samych sklepów jak Twój.

PO TRZECIE

WIARYGODNOŚĆ

Obecność i aktywność w mediach społecznościowych jest jednym z czynników, które pozwalają uwiarygodnić sklep internetowy. Jakich firm brakuje na Facebooku? Nieświadomych, podejrzanych lub tych, które boją się negatywnej opinii. Brak Twojej firmy lub brak aktywnej komunikacji spowoduje, że w oczach wielu potencjalnych Klientów staniesz się właśnie nieświadomą, podejrzaną lub bojącą się negatywnej reakcji firmą. Nie możesz do tego dopuścić.

PO CZWARTE

SPRZEDAŻ

Świadomość, wiarygodność i zaangażowanie to bardzo pożądane wartości. Wiemy jednak, że nie przez wszystkich. Wielu naszych Klientów dobierając odpowiednie rozwiązania reklamowe szuka sposobu na sprzedaż. Część z nich znajduje go właśnie w świecie social media. Zbudowanie odpowiedniej grupy zaangażowanych fanów i dystrybuowanie dla nich dopasowanych treści, to długoterminowy, niełatwy, ale skuteczny sposób na zwiększanie sprzedaży. Taka strategia może doprowadzić do tego, że Twoje Facebookowe konto stanie się kolejnym, istotnym filarem sprzedaży. Wystarczy czas i pomysł!

Obsługa mediów społecznościowych to proces złożony i ryzykowny

Jak już wspominaliśmy w powyższych akapitach, nie odniesiesz sukcesu w sferze społeczności jeśli będziesz chciał komunikować wyłącznie o sobie i swojej najlepszej ofercie. W świecie social mediów musisz stać się branżowym ekspertem lub nowym znajomym swoich fanów. Chcesz by Twoi znajomi codziennie informowali Cię wyłącznie o swojej pracy pokazując ceny produktów i usług, z którymi mają do czynienia? Pewnie nie! I tak samo nie chcą tego Twoi fani! Dlatego by odnieść sukces musisz starannie zbudować strategię komunikacji i cierpliwie wdrażać ją w życie obserwując jaki typ komunikatów najbardziej przypada do gustu Twoim fanom. Musisz wciąż podnosić swoją aktywność, a także poziom estetyki swojego profilu. Musisz być regularny i bardzo responsywny, ponieważ wielu użytkowników mediów społecznościowych traktuje je jako kolejny kanał komunikacji i gdy zada Ci pytanie, liczy na szybką odpowiedź.

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie obsługi mediów społecznościowych?

Media społecznościowe towarzyszą nam od początku istnienia naszej agencji, czyli od roku 2011. Nie dołożyliśmy tej usługi kilka lat temu jako dodatkowego źródła przychodu. Od początku wierzymy, że social media posiadają olbrzymi potencjał sprzedażowy i są w stanie dać Tobie możliwości reklamowe i komunikacyjne jakich nie da nikt inny. Dzięki tej wierze udało nam się wypracować kompetencje pozwalające budować sprzedaż za pomocą social mediów. Skutecznie łączymy oczekiwania grupy docelowej z potrzebami naszych Klientów, co owocuje wzrostem zarówno w obszarze aktywności fanów jak i sprzedaży.

FAQ

Jak bardzo angażujecie Klienta podczas prowadzenia social media?

Teoretycznie zaangażowanie Klienta nie jest potrzebne, lecz w wielu projektach widzimy, że im wyższe zaangażowanie tym lepsze efekty. Myśląc o współudziale Klienta w prowadzeniu profilów społecznościowych mamy na myśli zwłaszcza takie obszary jak dostarczanie materiałów foto i video dotyczących produktów i firmy, jak i bieżące wskazywanie najważniejszych w danym okresie produktów i kategorii.

Czy social media sprzedają?

Oczywiście. Prowadzimy wiele profili, które generują sprzedaż miesięczną liczoną w dziesiątkach tysięcy złotych. By móc jednak osiągnąć taki efekt potrzeba połączyć wiele aspektów – przemyślaną i kreatywną strategię, odpowiednią grupę docelową i regularną komunikację. Niestety nie da się tego osiągnąć szybko i bezpłatnie, także zarówno cierpliwość jak i odpowiedni budżet reklamowy, to kolejne konieczne składniki.

Jak ocenić efektywność tej usługi?

W zależności od celu nasi Klienci zwracają uwagę na różne parametry. Najczęściej mierzymy finalną sprzedaż lub udział mediów społecznościowych we wspomaganiu konwersji. Poza tym jednak możemy mierzyć takie parametry jak:
  • ruch na stronie www
  • zasięg komunikacji i liczba fanów
  • zaangażowanie użytkowników, czyli jaki procent reaguje na umieszczane posty (komentuje, lubi, udostępnia)

Czy gwarantujecie grafiki w ramach współpracy?

Jesteśmy w stanie prowadzić profil w oparciu o Twoje zdjęcia produktów i zdjęcia umieszczone na Twojej stronie, a także zdjęcia z banków zdjęć, do których posiadamy legalną licencję. Warto jednak dla atrakcyjności komunikacji wspierać się materiałami z sesji zdjęciowych, zdjęciami inspiracyjnymi czy estetycznymi grafikami, które nie wchodzą w podstawowy zakres usługi.

Skąd czerpiecie inspiracje do postów?

Z nieskończonych pokładów kreatywności naszego zespołu Social Media! Wieloletnie doświadczenie i liczny team, to najlepsza recepta na świeże i trafione pomysły. Dzięki bardzo dużej liczbie prowadzonych kont, szybko jesteśmy w stanie zweryfikować atrakcyjność danego rodzaju treści i wdrażać w Twojej firmie tylko sprawdzone komunikaty.

Jak kierujecie reklamy?

Na początku współpracy, wspólnie z Tobą, ustalamy grupę docelową dla Twojej marki. Posługujemy się przy tym wszelkimi dostępnymi w danym medium parametrami: wiekiem, płcią, zainteresowaniami, zawodem, miejscem zamieszkania… W trakcie prac modyfikujemy grupę docelową ze względu na styl komunikacji i osiągane efekty dopracowując cały czas ten jakże ważny czynnik.

Czy odpowiadacie na wiadomości i komentarze?

Oczywiście. Zawsze w ramach usługi ustalamy konkretny zakres godzinowy naszej dostępności w roli moderatora. W tych godzinach masz 100% pewność, że będziemy odpowiadać na wiadomości przychodzące do Twojej firmy, a także na wszystkie posty zewnętrzne i komentarze.

Jak zdecydować, które medium jest odpowiednie dla mnie (Facebook, Instagram, LinkedIn)

Pozostaw to nam i naszemu doświadczeniu. W zależności od branży, w której działasz, celów, jakie chcesz osiągnąć i grupy docelowej, wybierzemy najlepsze dla Ciebie miejsce na promocję i zaproponujemy działania właśnie w nim.

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Z firmą Traffic Trends współpracujemy w zakresie kompleksowej obsługi marketingowej naszego sklepu internetowego UlubionaBielizna.pl.

Jesteśmy zadowoleni ze współpracy, komunikacji i świadczonych usług. Polecamy firmę Traffic Trends jako rzetelnego, uczciwego i doświadczonego partnera w zakresie pozycjonowania stron, obsługi social media oraz innych usług marketingowych.

Małgorzata Gromadowska, UlubionaBielizna.pl

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!