Optymalizacja sklepu internetowego

Istotny krok do zwiększenia sprzedaży online.

Optymalizacja sklepu internetowego

Optymalizacja sklepu internetowego to pierwszy i konieczny krok!

Znacząca część sprzedaży internetowej rozpoczyna się od wyszukiwania odpowiedniego sklepu i oferty w wyszukiwarce Google. By móc realnie myśleć o jak najwyższym ruchu z tego źródła, musisz rozpocząć walkę od perfekcyjnej optymalizacji swojej strony sklepowej. Jest to niezbędny fundament Twojego pozycjonowania, a bez niego dalsze działania stracą jakikolwiek sens.

Napisz do nas i odbierz w ciągu 24h ofertę dla Twojej firmy!

Zamów bezpłatną wycenę

PO PIERWSZE

KOD STRONY

W znacznym procencie, optymalizacja sklepu internetowego dotyka kodu strony. Wiele zmian rekomendowanych w trakcie tego procesu nie ma wpływu na to jak wygląda Twój sklep internetowy i jak widzą go Twoi Klienci. Roboty Google’a, czyli mechanizmy pozwalające oceniać strony i decydować, która znajdzie się wyżej w rankingu, nie patrzą jednak na stronę jak typowy Klient. Patrzą na nią przez pryzmat kodu. I właśnie jego optymalizacja jest często kluczowym elementem pozycjonowania. Sekcja HEAD, opis grafik, użycie nagłówków, wewnętrzne linkowanie, przekazywana moc z linków… Dziesiątki zagadnień mogą wpłynąć albo na Twój sukces, albo na Twoją porażkę.

PO DRUGIE

TREŚCI NA STRONIE

Google jest wyszukiwarką tekstową. Jak zatem chcesz podbić ją bez tekstów? Strona główna składająca się z samych banerów czy strona kategorii z samych linków do produktów, nie jest optymalnym rozwiązaniem. Jest wiele miejsc, w których musisz zadbać o wartościową i unikalną treść. I nawet jeśli będzie ona tworzona w dużej mierze ze względu na roboty Google’a, to i tak na końcu przyniesie Twojej firmie realne i mierzalne korzyści biznesowe.

PO TRZECIE

STRONA MOBILNA

Z każdym dniem rośnie liczba wejść na Twoją mobilną wersję strony. To nie jest już marginalne 5-10%. To coraz częściej jest ponad połowa ruchu! Skupiając się w optymalizacji na urządzeniach stacjonarnych możesz popełnić wiele błędów. Strona, która nie będzie dostosowana do urządzeń mobilnych nie tylko narazi Cię na straty biznesowe, ale może doprowadzić również do strat w rankingu Google. Dlatego zawsze myśląc o optymalizacji, bierzemy pod uwagę również to, jak Twoja strona prezentuje się na smartfonie.

PO TRZECIE

CZAS ŁADOWANIA

Ludzie nie lubią czekać. Internet przyzwyczaił nas do informacji „tu i teraz”. Dlaczego zatem mają czekać kilka sekund zanim załaduje im się oferta Twojego sklepu? Dlaczego liczne skrypty i niezoptymalizowane pliki mają ich hamować? Spośród wielu istotnych elementów optymalizacji, czas ładowania strony wskazaliśmy jako jeden z kluczowych. Na nim skupiamy się bardzo mocno, rekomendując konkretne rozwiązania, które spowodują przyspieszenie Twojej strony. Wiesz, co w tym jest najlepsze? Zrealizowanie tego celu nie tylko docenią Klienci, ale również roboty Google’a oceniające Twoją witrynę!

Optymalizacja strony to architekt, projektant wnętrz i inżynier w jednej osobie.

Bardzo lubimy porównanie TOP10 Google’a do lokalu w najlepszej Galerii Handlowej. Idąc tym tropem, proces optymalizacji jest procesem tworzenia takiego lokalu. Musi być on nie tylko estetyczny i sprawny pod kątem technicznym. Wymogiem jest by zaprojektowany był tak by każdy bez problemu znalazł rzecz, którą szuka. Wzorcowa optymalizacja Twojego sklepu internetowego pozwoli Tobie „wprowadzić się” do najlepszej Galerii i na dodatek zauroczyć odwiedzających.

Efekty optymalizacji widać bardzo szybko. Poprawa krytycznych błędów i wzbogacenie warstwy tekstowej strony są w stanie już w pierwszych tygodniach po wprowadzonych zmianach odbić się pozytywnie na Twojej kondycji w rankingu Google’a. Oczywiście samą optymalizacją go nie podbijesz, ale stanie się to pierwszym, bardzo znaczącym krokiem do zwiększenie sprzedaży.

Optymalizacja SEO sklepu internetowego a jego użyteczność (UX)

W procesie optymalizacji sklepu internetowego bardzo ważne jest to, by działania mające na celu poprawienie kondycji SEO sklepu internetowego nie przysłoniły jego użyteczności. Podamy prosty przykład: czysto teoretycznie walcząc o wysoką pozycję dla strony kategorii optymalne byłoby dodanie bardzo długiego tekstu na tej stronie, jak najwyżej w jej kodzie. Zaburzyłoby to jednak UX strony zrzucając produkty w dół i wymagałoby długiego scrollowania na mobile. Dlatego warto ten tekst umieścić w inny sposób.

Takich zagadnień jest wiele i dlatego rekomendując zmiany optymalizacyjne bardzo dbamy o to, by nie ucierpiał przez nie główny proces w sklepie internetowym, czyli proces zakupowy.

Optymalizacja sklepu internetowego nigdy się nie kończy

Dla powodzenia procesu optymalizacji bardzo ważne jest zrozumienie, że nie kończy się on na wdrożeniu wszelkich rekomendacji z Audytu SEO. Sklep internetowy to twór żyjący cały czas - pojawiają się nowe kategori, podkategorie, nowi producenci, produkty czy wpisy blogowe. To wszystko prowadzi do ciągłej optymalizacji i konieczności dostosowania strony i jej kodu do obecnych priorytetów.

Co więcej, ewoluują w trakcie prac algorytmy Google, które co pewien czas zmieniają wagę pewnych parametrów i zwracają uwagę na nowe kwestie techniczne. Dostosowanie strony do tych zmian a także potencjalne ich przewidywanie, jest również bardzo ważnym elementem optymalizacji, która może zabezpieczyć stronę sklepu internetowego przed nagłym i odczuwalnym spadkiem widoczności w rankingach Google.

Dlaczego Traffic Trends, to najlepszy Partner w zakresie optymalizacji sklepów internetowych?

Jeżeli ktoś zoptymalizował setki stron lokalnych firm, blogów czy nawet wielkich, korporacyjnych witryn – nie oznacza to, że wie cokolwiek o optymalizacji sklepu. Jest to projekt inny niż reszta. Jest to projekt znacznie bardziej skomplikowany. Dziesiątki kategorii, tysiące stron produktowych, mnogość wpisów blogowych i wzajemne połączenia tych stron powodują, że nie każdy idealnie odnajdzie się w tym środowisku.

Na inne elementy trzeba zwrócić uwagę przy projektowaniu i optymalizowaniu np. portalu informacyjnego, a na inne tworząc sklep. Dzięki specjalizacji naszej agencji, która od 2011 roku koncentruje się na wspieraniu sklepów internetowych, masz gwarancję, że poruszymy wszystkie istotne elementy optymalizacji sklepu i skupimy się na tych, które mogą przynieść Ci realną wartość sprzedażową.

FAQ

Czy w ramach optymalizacji konieczna będzie zmiana wyglądu sklepu?

Raczej nie. W większości przypadków nasze rekomendacje w najmniejszym stopniu dotykają kwestii estetycznych i wizualnych. Oczywiście takowe mogą się pojawić, ale jest to raczej mniej istotna kwestia, ze względu na to, że koncentrujemy się na wzroście widoczności strony, a ten nie zależy od jej wyglądu. Są to jednak kwestie bardzo istotne z perspektywy UX i dlatego też rażące błędy mogą być wypunktowane. Dodatkowo warto zwrócić uwagę na przypadki, sporadyczne, gdy wygląd i tak zwana “maska” sklepu internetowego może wpływać negatywnie na inne, bardzo ważne, parametry jak np. dostosowanie strony internetowej do urządzeń mobilnych czy szybkość ładowania. Dlatego też możemy rekomendować takie zmiany jak wdrożenie responsywnej wersji strony czy zmniejszenie i “odchudzenie” grafik umieszczonych na witrynie.

Czy w ramach optymalizacji będziecie rekomendować zmianę oprogoramowania sklepu?

Również nie spodziewalibyśmy się takich zmian. Oczywiście istnieje nadal kilka oprogramowań, które są bardzo słabe z perspektywy SEO i korzystanie z nich może blokować rozwój widoczności. Jednak większość popularnych i stosowanych w Polsce rozwiązań jest jak najbardziej prawidłowa i pozwala rozwijać widoczność, ruch i sprzedaż organiczną.

Czy mogę wprowadzać zmiany optymalizacyjne samodzielnie?

Oczywiście! W przypadku wielu oprogramowań po akceptacji możemy wyręczyć Ciebie w tym procesie, ale jeśli wolisz i chcesz, to wprowadzanie zmian może pozostać po Twojej stronie. Zawsze przygotowujemy czytelne i zrozumiałe rekomendacje by proces ten maksymalnie ułatwić.

Co jeśli nie będę mógł wprowadzić wszystkich zmian?

Bardzo często zdarza się tak, że nie wszystkie rekomendowane przez nas zmiany optymalizacyjne są wprowadzane i akceptowane. Oczywiście nie każda kampania SEO sklepu internetowego bazuje na wprowadzeniu 100% rekomendacji i nie jest to problem wysokiej wagi. Najważniejsze jest wprowadzenie większości zmian w tym kompletu zmian niwelujących drastyczne błędy. Brak wersji mobilnej czy brak utworzenia podstron pod frazy to błąd rażący, który może wydatnie hamować rozwój widoczności.

Co jest obecnie najważniejsze w zakresie optymalizacji sklepu?

Zdecydowanie najważniejsze obecnie jest myślenie o SEO sklepu internetowego i jego optymalizacji z perspektywy klienta. Zmiany dotyczące mobilności strony, bezpieczeństwa, szybkości ładowania mają wymierny wpływ nie tylko na SEO ale i na współczynnik konwersji. Poza tym oczywiście bardzo ważna jest bieżąca i regularna praca nad indywidualizacją sekcji meta, rozbudową nagłówków, tworzeniem nowych treści, linkowaniem wewnętrznym…

Na czym polega linkowanie wewnętrzne?

Linkowanie wewnętrzne to stały proces, który buduje strukturę zależności pomiędzy podstronami w sklepie internetowym. Jest nim na przykład linkowanie z wpisów blogowych do kategorii, lub z kategorii nadrzędnej do podkategorii czy stron producenta. Rozumiemy przez to linkowanie w treści opisów kategorii czy w danych akapitach blogowych. Teoretycznie linkowaniem wewnętrznym jest też linkowanie np. z karty produktu i jego opisy do wpisu blogowego, lecz niekoniecznie ta strategia musi się sprawdzać pod kątem współczynnika konwersji. Rozbudowa opisu kategorii poprawia strukturyzację strony, ułatwia robotom Google poruszanie się po niej, a także wskazuje najważniejsze dla Ciebie podstrony, jako te, do których linkujesz z innych miejsc najczęściej.

Na czym polega optymalizacja kategorii sklepie internetowym?

W ramach SEO dla e-commerce optymalizacja kategorii to bardzo ważna rzecz! Pierwszym elementem tych prac jest ustrukturyzowanie samego drzewa kategorii i jego rozbudowa, a także optymalizacja nazewnictwa. Im więcej precyzyjnych kategorii tym więcej skutecznych sprzedażowo fraz! Dodatkowo już po stworzeniu optymalnego drzewa w sklepie internetowym, ważne zadania w ramach optymalizacji to: stworzenie i umieszczenie unikalnego, długiego opisy kategorii; wdrożenie nagłówków w tym nagłówka h1; indywidualizacja sekcji META podstrony kategorii; weryfikacja wyglądu stron paginacji

Na czym polega optymalizacja produktów w sklepie internetowym?

Tutaj proces jest podobny do optymalizacji kategorii. Na optymalizację kart produktowych w sklepie internetowym składają się kolejne czynności: optymalizacja nazw produktów; umieszczenie unikalnych opisów produktów; wdrożenie nagłówków w tym nagłówka h1; indywidualizacja sekcji META. Optymalizacja produktów jest procesem ciągłym i często ze względu na bardzo duże liczby produktów w asortymencie nie jest możliwa do zaplanowania i wdrożenia w krótkim czasie. To tu tkwi potencjał na regularną pracę i wzrosty!

Czy wymagane teksty otrzymam od Was czy będę musiał napisać je samodzielnie?

Jak wolisz! W każdym miesiącu piszemy setki tysięcy znaków na rzecz naszych Klientów, więc nie ma problemu by w ramach dodatkowych ustaleń zrzucić tworzenie treści na nasz zespół Copywriterów. Jednak jeśli wolisz napisać je samodzielnie, to też nie mamy nic przeciwko temu. Ważna tu jednak będzie i terminowość realizacji zadań, i długość tekstów stworzonych przez Ciebie.

Jak mogę pomóc w procesie optymalizacji sklepu internetowego?

Odpowiedź na to pytanie zależy od Twoich chęci, zasobów i predyspozycji. W trakcie prac nad optymalizacją sklepu jest wiele działań z zakresu copywritingu oraz wprowadzania zmian. W tych dwóch obszarach możesz działać samodzielnie!

Ile kosztuje optymalizacja sklepu internetowego?

W zdecydowanej większości przypadków optymalizacja sklepu internetowego jest elementem kampanii SEO dla sklepu internetowego i jej koszt towarzyszy kosztom związanym np. z linkbuildingiem czy tworzeniem wpisów blogowych. W przypadku gdy realizujemy działania tylko w zakresie optymalizacji, to najczęściej koszt ustalamy w oparciu o pakiet roboczogodzin poświęcanych na dany projekt w skali miesiąca. Koszt wahać się może od kilkuset złotych do kilku tysięcy miesięcznie.

Kiedy zadbać o optymalizację sklepu internetowego?

Teoretycznie zawsze, bo zoptymalizowany sklep indeksuje się lepiej w wyszukiwarce i skuteczniej rozwija swoją widoczność. Jednak jeśli Twoja widoczność jest na niskim poziomie, nie planujesz regularnych działań SEO dla e-commerce, a także masz ograniczony budżet, to śmiało przeznacz go na inne działania. Koniecznie jednak zadbaj o drobiazgową i skrupulatną optymalizację gdy rozpoczynasz działania w ramach pozycjonowania sklepu internetowego lub gdy planujesz uruchomić nowy sklep po zmianie oprogramowania.

Czy sama optymalizacja sklepu internetowego da mi odczuwalne wzrosty?

To zależy! Jeśli prowadzisz sklep od niedawna i nigdy nie realizowałeś SEO dla e-commerce to raczej nie. Obok optymalizacji niezbędne są prace z zakresu treści oraz linkbuildingu. Jednak jeśli posiadasz rozwinięty sklep internetowy z dużą widocznością i dużym ruchem, to skrupulatna, regularna i wysokojakościowa praca optymalizacyjna jest w stanie zwiększyć efekty!

Najpopularniejsze platformy sklepowe, które obsługujemy

Nasz zespół

40+

Liczba naszych pracowników

400+

Liczba otwartych projektów

1mln+

Kliknięć reklamowych

0,5mln+

Polubień na facebooku

150mln

Miesięczne przychody klientów

Rekomendacje

Od samego początku naszej współpracy z Traffic Trends jesteśmy zadowoleni ze świadczonych nam usług.

Firma wykazuje się rzetelnością i kompetencją w swojej branży, a co najważniejsze, rezultaty widać nie tylko w statystykach, ale również w faktycznej sprzedaży. Serdecznie polecam wszystkim, którzy cenią sobie profesjonalizm oraz liczą na długoletnie i owocne partnerstwo.

Tomasz Morawski, Buff

  • Babyono
  • Bilety24.pl
  • British Council
  • Casu
  • Craft
  • Danfoss
  • Frisco
  • Gatta
  • Logitech
  • Media Markt
  • Riff
  • Sylwia Majdan
  • AA Cosmetics
  • Danhen
  • Mass Denim
  • Wola
  • Konesso
  • Bludshop

Zobacz wszystkie rekomendacje

Znajdź nas również tu:

Traffic Trends Sp. z o.o.

NIP 7773174094
ul. Piątkowska 163
60-650 Poznań
e-mail: bok@traffictrends.pl
tel. 888 211 157

Zapisz się na newsletter

Wysyłamy go raz w tygodniu i nie spamujemy!